printlogo


کد خبر: 161718تاریخ: 1395/5/18 00:00
چهارگوشه

حمله با داس به پلیس بلژیک
نخست‌وزیر بلژیک حمله روز شنبه با داس به ۲ مامور پلیس در شهر شارلروا را یک حادثه تروریستی خواند. به گزارش رویترز به نقل از پلیس این شهر جنوبی  بلژیک، یک مرد در حالی که الله‌اکبر می‌گفت، در بیرون یک مقر مهم پلیس با داس 2 مامور پلیس زن را زخمی کرد و سپس هدف گلوله سومین مامور قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات کشته شد. چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک که این حمله را محکوم کرد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آرتی‌ال این حمله را یک حادثه تروریستی خواند. بمبگذاران انتحاری در ماه مارس نیز به فرودگاه بروکسل و متروی این شهر حمله کردند که در آن حمله حداقل 32 نفر کشته شدند.

جنجال مرد مسلح در آلمان
یک فرد مسلح با ورود به رستورانی در شهر ساربروکن در غرب آلمان بار دیگر باعث ایجاد ترس و وحشت در این کشور شد. این چهارمین حمله مسلحانه مشکوک به تروریسم طی 2 هفته گذشته در آلمان است. به گزارش راشاتودی، این فرد مسلح به کارکنان رستوران دستور داد از ساختمان خارج شوند و هیچ گروگانی نگرفت ولی پلیس ضد تروریسم مجبور به واکنش شد. براساس گزارش‌ها تعداد زیادی از نیروهای ضد تروریسم در اطراف ساختمان رستوران دیده می‌شدند و در همان حال روانشناسان و مذاکره‌کنندگان پلیس در تلاش برای ارتباط با این فرد بودند.

ادامه سریال سیاه‌کشی در آمریکا
پلیس آمریکا یک مرد سیاهپوست عقب‌مانده ذهنی را در آپارتمانش در ایالت جورجیا به ضرب گلوله کشت.  به گزارش پرس‌تی‌وی، سخنگوی کمیته تحقیق جورجیا گفت افسران پلیس جمریون راشد رابینسون 26 ساله را عصر جمعه در منطقه ایست پوینت نزدیک آتلانتا به ضرب گلوله کشتند. سخنگوی پلیس نیز گفت این حادثه زمانی روی داد که افسران پلیس می‌خواستند وی را به اتهام حمله به نیروهای پلیس در آتلانتا در تاریخ
7 جولای بازداشت کنند اما رابینسون از آپارتمانش بیرون نیامد.

هشدار عالم بحرینی
درباره بازداشت شیخ عیسی قاسم
عضو مجلس علمایی بحرین که از این کشور تبعید شده تاکید کرد اگر رژیم آل‌خلیفه شیخ عیسی قاسم را بازداشت کند در این صورت هیچ چیزی ملت بحرین را متوقف نخواهد کرد. شیخ محمد خجسته در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد، امروز همه گروه‌های مخالف با هر خواسته‌ای درباره عدم هتک حرمت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم متحد بوده و هرگونه هتک حرمت به وی را خط قرمز دانسته‌اند، این در حالی است که طی 5 سال گذشته این اتحاد وجود نداشته است. امروز ملت بحرین آشکارا اعلام کرده که هرگونه هتک حرمت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تجاوز به دین، مذهب و شیعه‌ها در بحرین است.

هلاکت 52 مزدور سعودی در یمن
وزارت کشور عربستان از کشته شدن یکی از نیروهای گارد مرزی این کشور در منطقه مرزی جیزان در جنوب غرب این کشور خبر داده است. در همین حال یک منبع نظامی یمنی از هلاکت 52 تن از مزدوران سعودی در صنعا خبر داده است. در همین حال، ارتش یمن در یک عملیات گسترده، 4 خودروی زرهی سعودی را به همراه سرنشینان آن در پایگاه نظامی طلعه، محل تجمع نیروهای عربستانی در منطقه نجران، منهدم کرده است.

کشته شدن 5 عضو خانواده آمریکایی
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، اجساد مربوط به یک خانواده ۵ نفره شامل ۳ کودک در حالی که به ضرب گلوله کشته شده بودند، در ایالت پنسیلوانیا پیدا شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اجساد این 5 تن را در شهر سیکینگ اسپرینگ در 50 مایلی شمال غرب مرکز این ایالت، در عملیات تحقیق و تفحص پیدا کرده است. شبکه ان‌بی‌سی10 پنسیلوانیا به نقل از جان آدامز، دادستان منطقه اعلام کرد مارک شورت و همسرش مگان و 3 فرزند آنها یعنی لیانا، مارک و ویلو، قربانیان این تیراندازی هستند که کم ‌سن‌وسال‌ترین قربانی زیر 3 سال سن دارد. ظاهرا به نظر می‌رسد در این حادثه که صبح شنبه رخ داده است یکی از اعضای خانواده سایر افراد را کشته و در نهایت خودکشی کرده است.


Page Generated in 0/0054 sec