printlogo


کد خبر: 161808تاریخ: 1395/5/20 00:00
اخبار

احساس می‌کنیم تورم کاهش پیدا کرده است
رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید احساس می‌کند رشد تورم کاهش پیدا کرده است. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه اگر تمرکز را روی چند هدف بگذاریم و در آن تکثر داشته باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، گفت: به طور مثال در چند سال اخیر وضعیت تورم در کشور بغرنج بود و تورم به 40 درصد رسیده بود که در نظام تصمیم‌گیری شد اولویت اصلی روی کنترل تورم گذاشته شود. وی با بیان اینکه بعد از 3 سال احساس می‌کنیم تورم کاهش پیدا کرده است، گفت: پس از اینکه اولویت روی یک موضوع گذاشته شد به یک نتیجه‌ای رسیدیم. این به این معناست که وضعیت اقتصاد کشور خوب است اگرچه هنوز چالش‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. لاریجانی به مساله هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مساله هسته‌ای یک موضوع بغرنج شده بود از یک طرف فشار بین‌المللی وجود داشت و از سوی دیگر خواسته مشروع ما بود که ایستادگی در این موضوع ما را به دانش هسته‌ای رساند.

تدوین گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت درباره برجام در ۵ بخش
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس از تدوین گزارش 6 ماهه این کمیسیون درباره برجام در ۵ بخش خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در تشریح جلسه دیروز سه‌شنبه 19 مرداد این کمیسیون گفت: جلسه کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس جهت تنظیم چارچوب گزارش 6 ماهه برجام تشکیل شد. وی با بیان اینکه گزارش برجام دارای 5 بخش خواهد بود، افزود: مقدمه، تعهدات جمهوری اسلامی، تعهدات گروه 1+5، تحریم‌های جدید، جمع‌بندی و شبهات کمیسیون امنیت ملی مجلس سرفصل‌های گزارش برجام است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: هیات 3 نفره اعضای کمیسیون در کمیسیون تلفیق، بندهای ارجاعی برنامه ششم توسعه را به ترتیب با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی کرد. نقوی‌حسینی اضافه کرد: بندهای مربوط به حوزه دفاعی، بندهای مربوط به حوزه وزارت اطلاعات و امنیت و بندهای مربوط به نیروی انتظامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فراکسیون مطبوعات مجلس  با 60 عضو تشکیل شد
فراکسیون مطبوعات با عضویت 60 نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. به گزارش مهر، این فراکسیون به مناسبت روز خبرنگار تشکیل شد.۶۰ نفر از نمایندگان عضو این فراکسیون هستند و ریاست فراکسیون مطبوعات را جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و سخنگویی آن را احسان قاضی‌زاده، نماینده فریمان برعهده دارد.


برگزاری مستمر جلسات انتخاباتی اصولگرایان
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: جلسات اصولگرایان در حال برگزاری است و یک تلاش جدی آغاز شده تا همه جریانات و طیف‌های مختلف اصولگرا روی رویکرد جدید صحه بگذارند. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای سال 96 اظهار داشت: جریان اصولگرایی باید متفاوت از اصلاح‌طلبان حرکت کند، چراکه یک انتخابات کاملا سیاسی و دیگری کاملا اجتماعی است و این انتخابات بر یکدیگر تاثیر دارند لذا ما با 2 موضوع متفاوت مواجه هستیم. سروری ادامه داد: اصلاح‌طلبان به یک مفاهمه مشترکی به صورت جبری روی روحانی رسیده‌اند و این موضوع موجب انسجام آنها خواهد شد و تفرقه‌ای که در تعیین مصداق به وجود می‌آید، اصلاح‌طلبان در حال حاضر ندارند. این فعال سیاسی در عین حال با بیان اینکه این مساله برای اصلاح‌طلبان به جای فرصت تبدیل به تهدید شده است، اظهار داشت: آنها از یک طرف نمی‌توانند از روحانی عبور کنند و از طرف دیگر دولت کارنامه درخشانی ارائه نکرده و عملا اجماع اصلاح‌طلبان روی آقای روحانی تمام هزینه‌های ناشی از عدم کارکرد مثبت وی را در سبد اصلاح‌طلبان خواهد گذاشت. نماینده سابق مجلس با اشاره به کاهش رای روحانی در انتخابات مجلس خبرگان نسبت به گذشته تصریح کرد: این مساله زنگ خطری را برای اصلاح‌طلبان به صدا درآورده است.


Page Generated in 0/0069 sec