printlogo


کد خبر: 161821تاریخ: 1395/5/20 00:00
دستگیری 3 گرداننده کانال‌های تلگرامی موهن

گروه اجتماعی: دستگیری 3 گرداننده کانال‌های تلگرامی موهن و هشدار درباره کلاهبرداری از علاقه‌مندان به بازی کلش از مهم‌ترین اخبار حوادث است که در این بسته خبری به جزئیات آن اشاره شده است.
دستگیری 3 گرداننده کانال‌های تلگرامی
معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا از دستگیری 3 گرداننده کانال‌های تلگرامی توهین‌کننده به مقدسات و ائمه اطهار خبر داد. سرهنگ حسین رمضانی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا، در این باره به ایسنا گفت: از مدتی قبل ماموران پلیس فتا از فعالیت چند کانال تلگرامی که اقدام به نشر مطالب موهن و توهین‌آمیز به مقدسات مذهبی و ائمه‌ اطهار کرده بودند مطلع شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی  اقدامات برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد. وی با بیان اینکه مطالب توهین‌آمیز این کانال‌ها باعث رنجش خاطر مردم‌ دیندار کشورمان شده است، افزود: کارآگاهان پلیس فتا در عملیاتی متوجه شدند گردانندگان این کانال‌ها در داخل کشور فعالیت می‌کنند که  اقدامات لازم برای مسدودسازی این کانال‌ها آغاز شد و روز دوشنبه نیز گرداننده اصلی این کانال‌ها و یکی دیگر از همدستان وی دستگیر شدند. معاون حقوقی و امور بین‌الملل پلیس فتای ناجا با بیان اینکه 3 نفر مسؤول به‌روزرسانی این کانال‌ها بودند، خاطرنشان کرد: نفر سوم متواری شده بود که با پیگیری‌های پلیس فتا این فرد نیز دستگیر شد. رمضانی محل دستگیری و فعالیت این افراد را یکی از شهرهای شمالی کشور اعلام کرد و افزود: تحقیقات و بازجویی از این افراد ادامه دارد، این افراد با استفاده از فتوشاپ و نرم‌افزار تغییر چهره، مطالب توهین‌آمیزی را علیه مقدسات و پیشوایان دینی و مذهبی منتشر کرده بودند. وی درباره اینکه آیا این افراد با گروه‌هایی در خارج از کشور ارتباط داشته یا فعالیت سازمان‌یافته‌ای داشته‌اند، بیان داشت: این موضوع در حال بررسی است اما آنچه تاکنون مشخص شده، این است که عمده هدف این افراد تاثیرگذاری روی عقاید و باورهای دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان بوده است.
کاربران بازی کلش، طعمه کلاهبرداران سایبری
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا درباره دام کلاهبرداران سایبری برای علاقه‌مندان به بازی کلش هشدار داد. سرهنگ علی نیک‌نفس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان اینکه بازی رایگان کلش‌آف‌کلنز یا همان «جنگ قبایل» یکی از ابزارهای کلاهبرداری مجرمان سایبری از کاربران این بازی شده است، عنوان کرد: فروش اکانت‌های بالاتر، جم یا الماس یکی از ترفندهای کلاهبرداری از کاربران و علاقه‌مندان این بازی شده است. وی با اشاره به اینکه پرونده‌های متفاوتی از کلاهبرداری درباره این بازی در پلیس فتا تشکیل شده است، گفت: برخی علاقه‌مندان این بازی به دنبال خرید مراحل بالاتر هستند و همین موضوع باعث شده برخی کاربران که به اکانت‌های بالا رسیده‌اند اقدام به فروش اکانت خود کنند. نیک‌نفس با بیان اینکه این معاملات در بستر اینترنت و غیرحضوری انجام می‌شود، افزود: این موضوع باعث شده کلاهبرداران سایبری از این فرصت استفاده کنند و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی به دنبال شکار باشند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا یادآور شد: شیادان با تبلیغات دروغین علاقه‌مندان را تشویق به خرید می‌کنند و پس از دریافت وجه که به صورت اینترنتی واریز می‌شود اکانتی برای خریدار ارسال نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت شاهد تبلیغات گسترده برای خرید و فروش اکانت‌ها و جم یا همان الماس در بازی کلش‌آف‌کلنز هستیم و حتی سایت‌هایی به عنوان واسطه در زمینه خرید و فروش اکانت و الماس در بازی کلش‌آف‌کلنز وجود دارد.


Page Generated in 0/0058 sec