printlogo


کد خبر: 161822تاریخ: 1395/5/20 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان غذا و دارو:
50درصد فرآورده‌های آرایشی قاچاق است
رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت قاچاق دارو، فرآورده‌های آرایشی و مانور دستگاه‌های کنترلی در بازار ناصرخسرو توضیحاتی ارائه داد. به گزارش«وطن‌امروز» رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره میزان قاچاق لوازم آرایشی گفت: در حوزه کالاهای سلامت بیشترین سهم قاچاق مربوط به محصولات آرایشی است به طوری که حداقل 50 درصد در این حوزه قاچاق وجود دارد. وی افزود:  محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای ساختگی و تقلبی هستند که از مسیر قاچاق وارد می‌شوند اما برای مبارزه با قاچاق، کشورمان تصمیم‌های جدی گرفته است و رهبری نیز در این باره نظراتی را اعلام کرده‌اند. رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این تصمیم‌ها خاطرنشان کرد: یکی از این موارد این است که قاچاق امکان ورود به بازار مصرف را ندارد و در صورت کشف نمی‌تواند وارد بازار مصرف شود یعنی اگر مسیر ورود قاچاق به بازار را ببندیم، بهترین راه کنترل قاچاق خواهد بود.

توزیع کتب درسی از 15 شهریور
امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی تهیه شده و از 15 شهریورماه آماده توزیع خواهد شد.به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه قطار تغییرات نظام آموزش‌وپرورش کشور امسال به پایه دهم رسیده است، گفت: آموزش‌وپرورش اقدامات فراوانی برای آماده‌سازی مدارس و پذیرایی از دانش‌آموزان از ابتدای مهرماه انجام داده است.وی افزود: در نظام جدید در متوسطه دوم، 4 کتاب جدید را تالیف کردیم و موضوعاتی که بخشی از مشکلات نظام فعلی را حل می‌کند، در آن گنجاندیم. محیط‌زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی و انسان و سلامت، موضوعات این 4 کتاب جدید هستند که برای نخستین‌بار وارد نظام آموزشی می‌شوند.  وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه درس اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در پایه دهم آماده شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریورماه آماده توزیع می‌شود.

انفجار مخزن بخار با یک کشته و 5 مصدوم
انفجار مخزن بخار در کارخانه فوم‌سازی واقع در شهرک صنعتی شیراز یک کشته و ۵ زخمی برجا گذاشت. حسن همتی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس فارس، از انفجار مخزن بخار کارخانه فوم‌سازی در شهرک صنعتی شیراز خبر داد و اظهار داشت: این حادثه یک کشته و 5 زخمی بر جا گذاشته است و زخمی‌ها به بیمارستان شهید رجایی منتقل شده‌اند. وی با بیان اینکه این حادثه صبح سه‌شنبه رخ داد به فارس گفت: شدت انفجار به حدی بود که باعث تخریب کارخانه مبل‌سازی که در مجاورت کارخانه فوم‌سازی قرار داشت شد. همچنین براساس گزارش سازمان آتش‌نشانی شهر شیراز در این حادثه که به دلیل انفجار لحظه‌ای در قسمت دیگ بخار کارخانه تولید فوم در شهرک صنعتی به وقوع پیوست تیم‌های امدادی  از 3 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از ایمن‌سازی و بررسی محل حادثه و انتقال افراد مصدوم، جست‌وجو به‌منظور پیداکردن مصدومان احتمالی با حضور تیم تجسس و سگ‌های زنده‌یاب انجام شد.

معرفی مقصران سقوط هواپیمای ایران۱۴۰
۱۵ نفر در سقوط هواپیمای ایران۱۴۰ مقصر شناخته و این اشخاص به دادسرای امور جنایی تهران احضار شدند. قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره پرونده سقوط هواپیمای ایران140 اظهار داشت: تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد اما 15 نفر در این پرونده مقصر شناخته شدند.وی به تسنیم بیان داشت: این اشخاص به دادسرای امور جنایی تهران احضار شدند و بازجویی از آنها ادامه دارد، همچنین پرونده نیز پس از پایان یافتن تحقیقات به دادگاه ارسال خواهد شد. گفتنی است، پرواز شماره 5916 تهران - طبس که از نوع ایران140 و متعلق به هواپیمایی سپاهان (هسا) بود، در 19 مرداد 1393 لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد با 48 سرنشین در شهرک آزادی تهران سقوط کرد؛ در این سانحه 40 نفر از مسافران و کادر پروازی کشته و  8 نفر نیز مجروح شدند.


Page Generated in 0/0050 sec