printlogo


کد خبر: 161836تاریخ: 1395/5/20 00:00
رویدادها

احسان عبدی‌پور به دنبال قصه‌های «گرانباری»
کارگردان سریال «گرانباری» درباره قصه قهرمان سریال و ورود وی به ایران بیان کرد که قصه آنت دختر ایتالیایی از هند آغاز شده و او از آنجا وارد ایران می‌شود.
به گزارش مهر، احسان عبدی‌پور که قرار است کارگردانی مجموعه «گرانباری» را برعهده داشته باشد، درباره قصه آن گفت: «گرانباری» لایه‌هایی از زندگی عده‌ای دختر و پسر دانشجو است. اینها دانشجویان خارجی هستند که به ایران می‌آیند و برای من جالب بود قصه آنها را بنویسم. فکر می‌کنم سالانه حدود ۱۶۰۰ دانشجوی خارجی به ایران می‌آیند و همه آنها هم قصه‌های خود را دارند. عبدی‌پور قصه «گرانباری» را نوعی مهاجرت معکوس دانست و بیان کرد: به نظرم اگر نوجوانان و جوانان کشور ما قصه این مهاجرت‌ها را بشنوند تا حدی اعتماد به نفس از دست رفته آنها بازمی‌گردد. کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» افزود: «گرانباری» یک قصه به هم پیوسته دارد که قهرمان اصلی آن آنت از ایتالیا است که بنا به دلایلی به ایران می‌آید و ما قصه او را می‌بینیم. این داستان‌ها آنقدر برای من شوق‌برانگیز بود که اصلا برایم اهمیتی نداشت سینما را در مقطعی رها کنم و به تلویزیون بیایم در حالی که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم کمتر از ۵۰ سال دیگر به این سمت گرایش پیدا کنم. این کارگردان در پایان درباره تولید این سریال توضیح داد: سیناپس و قصه‌ها کامل نوشته شده و قرار است سریال «گرانباری» اول مهرماه کلید بخورد. طرح این سریال ابتدا در شبکه 5 سیما تصویب شده بود.

موسیقی در «اوج»
سازمان هنری- رسانه‌ای «اوج» مرکزی به نام «ماوا» راه‌اندازی کرده که وظیفه آن تولید سرود، موسیقی‌های پاپ، سنتی و آکاپلا است. به گزارش مهر، سازمان
هنری- رسانه‌ای «اوج» که فعالیت‌های هنری و فرهنگی‌اش غالبا بازتاب‌های زیادی دارد و حتی برخی از آثاری که خلق می‌کند موافقان و مخالفان سرسختی پیدا می‌کند در سال گذشته بیشتر تمرکز خود را بر حمایت از آثار سینمایی گذاشت و با ساخت فیلم و انیمیشن جایگاه خود را تثبیت کرد اما به نظر می‌رسد سال گذشته در کنار فعالیت‌های سینمایی در تدارک فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای فعالیت جدی‌تر و رسمی‌تر در زمینه موسیقی بوده است. موسسه «اوج» اواخر سال ۹۴ مرکز آوای انقلاب اسلامی (ماوا) را راه‌اندازی کرده است که ماموریت آن تولید سرود و موسیقی‌های پاپ و سنتی و آکاپلا است. این مرکز تازه تاسیس برنامه خود را در سال جاری در 3 حوزه اصلی تولید، آموزش و پژوهش برنامه‌ریزی کرده است. همچنین در سال ۹۵ مهم‌ترین رویکرد و راهبردشان، تولید آثار با کیفیت و ارتقای سطح کیفی تولیدات در قالب‌های سرود، آکاپلا و دکلمه، پاپ و سنتی است.

انتشار مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم اصفهان
مدیر انتشارات دارخوین از آماده‌سازی و انتشار مجموعه کتاب‌های مربوط به شهدای مدافع حرم استان اصفهان خبر داد. به گزارش مهر، جان‌مراد احمدی، مدیر انتشارات دارخوین در اصفهان در این‌باره گفت: در حال حاضر روی کتاب‌های مجموعه مدافعان حرم استان اصفهان کار می‌کنیم و قرار است این مجموعه با ۲۴ عنوان به بازار نشر عرضه شود. وی افزود: سعی داریم کتاب‌های این مجموعه را به نمایشگاه کتاب اصفهان برسانیم و اگر تمام عناوین به نمایشگاه نرسید، حداقل ۱۶ عنوان را در این نمایشگاه رونمایی کنیم. کتاب‌های مورد نظر درباره خاطرات شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق است. این مدیر نشر ادامه داد: کتاب‌های این مجموعه شامل مصاحبه و گفت‌وگو با همرزمان، خانواده و دوستان شهدای مدافع حرم می‌شود و در قالب خاطره‌نگاری چاپ خواهد شد. الهه حاجی‌حسینی، زینب عطایی، فاطمه عسگری، لیلا کریمیان و مهری‌السادات معرک‌نژاد تعدادی از نویسندگان و تدوین‌کنندگان کتاب‌های این مجموعه هستند و هرکدام تقریبا ۳ عنوان از کتاب‌های این مجموعه را می‌نویسند. احمدی در پایان گفت: تا به حال ۳ عنوان از کتاب‌های این مجموعه به چاپ رسیده و متن ۱۶ کتاب هم به ما تحویل داده شده است. نمایشگاه کتاب اصفهان در مهرماه برپا می‌شود و سعی داریم مجموعه را در آن تاریخ رونمایی کنیم.


Page Generated in 0/0057 sec