printlogo


کد خبر: 161841تاریخ: 1395/5/20 00:00
اخبار

جودوکار عربستانی مقابل حریف صهیونیستی حاضر نشد
جود فهمی، جودوکار عربستانی به دلیل احتمال رویارویی با گیلی کوهن، جودوکار رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، سایت  Inside The Games در خبری کوتاه اعلام کرد: جود فهمی به دلیل احتمال رویارویی با جودوکار رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کرد. البته این ورزشکار دلیل خود را آسیب‌دیدگی‌ اعلام کرده است.

سلفی ورزشکاران کره‌شمالی و جنوبی و خطر اعدام!
ژیمناست کره‌شمالی که با ورزشکار کره‌جنوبی عکس سلفی گرفت ممکن است در بازگشت به کشور خود اعدام شود. به نقل ازDaily Star، ژیمناست کره‌‌شمالی که در بازی‌های المپیک ورزشکاری از کره‌جنوبی را در آغوش گرفته و با او عکس سلفی گرفته، ممکن است در بازگشت به کشور خود شدیدا تنبیه شود. عکس سلفی لی اون جو، ورزشکار کره‌جنوبی و هونگ اون جونگ، ژیمناست کره‌شمالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این عکس در مرکز ژیمناستیک ریو گرفته شده است. این عکس نشان‌دهنده اتحاد بین 2 کشوری است که سال‌ها از هم جدا هستند.  بین آنها تنش وجود داشته است. کره‌شمالی و جنوبی به دلیل مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای سال‌هاست که با هم مشکل دارند. ممکن است ژیمناست کره‌شمالی در بازگشت به خانه شدیدا تنبیه شود یا حتی اعدام شود. در کشور کره‌شمالی اتفاقات ساده‌ای تاکنون باعث مرگ افراد شده و جرم محسوب می‌شود. برای مثال تماشای فیلم‌های کره‌جنوبی یا داشتن انجیل در این کشور جرم محسوب می‌شود. کسانی که با افرادی از کره‌جنوبی دوستی داشته باشند، در کره‌شمالی معمولا توبیخ می‌شوند.
 
قرارداد 2 ساله حامد حدادی با سی‌چوان چین
تیم بسکتبال سی‌چوان بالاخره توانست نظر ستاره ایرانی‌اش را برای ادامه همکاری جلب کند. حامد حدادی،‌ ستاره بسکتبال ایران قراردادش را برای 2 سال با تیم سی‌چوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ چین تمدید کرد. سنتر بسکتبال ایران که سال گذشته نقش زیادی در قهرمانی این تیم داشت به محض پایان مسابقات با پیشنهاد سی‌چوان مواجه شد که بالاخره تیم چینی توانست برای 2 سال نظر ستاره ایرانی خود را جلب کند. حدادی که سابقه 3 فصل حضور در لیگ چین را دارد 2 سال برای سی‌چوان بازی کرده که سال قبل قهرمانی را نیز به دست آورد و حالا به عنوان بازیکن خارجی قراردادش را با این تیم امضا کرده ‌است.


حذف اولین جودوکار ایران از رقابت‌های المپیک
سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم جودوی ایران با باخت مقابل حریف قدرتمند خود از روسیه از رقابت‌های المپیک کنار رفت. در ادامه رقابت‌های جودوی المپیک 2016، سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست مقابل خاسان خالمورزایف دارنده مدال طلای 2016 اروپا و نفر ششم رنکینگ جهانی از روسیه به روی تاتامی رفت و در پایان با دریافت اخطار بیشتر شکست خورد و وداع زودهنگامی با المپیک داشت. ملایی در این مبارزه 3 اخطار دریافت کرد و حریف روس نیز 2 اخطار از داور گرفت که همین باعث شد او پیروز این دیدار شود. در حالی که ملایی می‌توانست با استراتژی مناسب‌تر پیروز این بازی لقب بگیرد تنها با یک اخطار بیشتر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
دوازدهمی سبقت‌اللهی در بخش دقت
گلنوش سبقت‌اللهی در بخش دقت تپانچه 25 متر المپیک دوازدهم شد. گلنوش سبقت‌اللهی اولین نماینده کاروان ایران در روز چهارم بازی‌های المپیک در بخش  تپانچه ٢٥ متر با 40 تیرانداز رقابت کرد. سرعت و دقت 2 مرحله‌ای است که رقابت‌هایش انجام می‌شود. در هر مرحله که تیراندازان در 2 گروه 20 نفره رقابت می‌کنند هر تیرانداز 30 تیر می‌زند. سبقت‌اللهی گروه یک بخش دقت با امتیازهای 98، 98 و 95 دوازدهم شد. امتیاز مجموع او در بخش دقت 291 بود.
 


Page Generated in 0/0062 sec