printlogo


کد خبر: 161849تاریخ: 1395/5/20 00:00
چهارگوشه

بازداشت صدها معترض کشمیری
 مقامات هندی طی 2 هفته بیش از هزار نفر از اهالی کشمیر را به دلیل برگزاری تظاهرات ضددولت هند دستگیر کرده‌اند. دستگیری مردم معترض تلاشی برای پایان دادن به اعتراضاتی است که طی یک ماه گذشته بعد از کشته شدن برهان وانی، رهبر گروه استقلال‌طلب کشمیر ادامه داشته است. در این مدت، هزاران نفر از نیروهای نظامی هندی در خیابان‌های کشمیر حاضرند و حکومت نظامی در این منطقه مسلمان‌نشین برقرار است. فروشگاه‌ها و مدارس نیز به دلایل امنیتی در این اعتراضات ضد دولت هند بسته شدند.

کشته شدن 30 سرباز ترکیه
شاخه نظامی حزب کارگران کردستان روز دوشنبه از کشته شدن 30 سرباز ترکیه در نزدیکی مرزهای عراق و ترکیه خبر داد. پ‌ک‌ک در بیانیه خود اعلام کرد، در حمله به مواضع ارتش ترکیه همچنین مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات مختلف ارتش، به دست  افتاد و 6 تن از نیروهای حزب در درگیری با نیروهای ترکیه کشته شدند. آتش‌بس دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان که از سال 2013 برقرار شده بود، جولای گذشته توسط دولت ترکیه شکسته شد.

بیستمین تغییر قانون اساسی تایلند
سومچای سوریساتیاکورن، مسؤول کمیسیون انتخابات تایلند اعلام کرد نتایج همه‌پرسی سراسری یکشنبه از حمایت بیش از 60 درصد رأی‌دهندگان از پیش‌نویس قانون اساسی جدید حکایت دارد. البته تنها حدود 55 درصد افراد حائز شرایط رأی خود را به صندوق انداختند. بدین ترتیب قانون اساسی این کشور برای بیستمین بار تغییر می‌کند. چان‌ اوچا، ژنرال بازنشسته ارتش و نخست‌وزیر تایلند پس از کودتای 2014 میلادی با لباس شخصی برای انداختن رأی ظاهر شد.  رأی‌دهندگان به 2 پرسش پاسخ «آری» یا «خیر» دادند: «آیا پیش‌نویس قانون اساسی را می‌پذیرید؟ آیا موافقید اعضای سنا در انتخاب نخست‌وزیر در کنار نمایندگان پارلمان قرار گیرند؟»
 


Page Generated in 0/0077 sec