printlogo


کد خبر: 161935تاریخ: 1395/5/23 00:00
اخبار

واردات غیرقانونی 33 تن انار و زیتون
33 تن انار و زیتون در 3 ماه نخست سال جاری به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است. به گزارش ایسنا، وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده است برای واردات 4 قلم میوه نارگیل، آناناس، موز و انبه مجوز صادر کرده و هیچ میوه دیگری به جز این 4 قلم اجازه واردات ندارند اما نه‌تنها در سال گذشته ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع میوه به ارزش ۵۶۷ میلیون و  ۷۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده که بخشی از آنها میوه‌های ممنوع وارداتی مانند پاپایا، مگنوتین، گلابی هندی و... بوده که مشخص نیست مجوز واردات آنها را کدام دستگاه صادر کرده است. براساس این گزارش، به غیر از میوه‌هایی که در سال گذشته به کشور وارد شده بود در 3 ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم  انار به ارزش ۱۰ هزار و ۵۳ دلار به کشور وارد شده است که به همراه واردات ۱۵ تنی زیتون به ارزش  ۳۰ هزار  دلار می‌تواند شروع خطرناکی در واردات رسمی میوه‌های ممنوعه باشد. البته محمدعلی باغستانی‌میبدی، رئیس سازمان حفظ نباتات در این‌باره گفته است: هیچ مجوزی برای واردات انار صادر نشده و وزارت جهاد کشاورزی تنها برای واردات 4 قلم میوه گرمسیری نارگیل، آناناس، موز و انبه مجوز صادر کرده است و این یعنی  سازمان حفظ نباتات هیچ نظارتی بر واردات انار نداشته است و تایید نمی‌کند.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد
نگرانی از خدشه قراردادهای نفتی به امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نسبت به مصوبه دولت درباره قراردادهای جدید نفتی نگرانی‌هایی وجود دارد و ساختار پیشنهادی دولت نیازمند مطالعات عمیق‌تر است. اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه اخیرا جلسه‌ای باحضور وزیر نفت و معاونان ایشان برگزار کردیم، گفت: آنچه در دولت تصویب شده؛ درباره ساختار و چارچوب کلی قراردادها است. وی افزود: ما مواردی همچون رعایت مصالح و منافع ملی، استقلال کشور، انطباق با اقتصاد مقاومتی، اسناد بالادستی، قانون بهبود فضای کسب‌وکار و قوانین مرتبط با حمایت از تولید ملی را برای اینکه در متن قراردادها لحاظ شود به وزیر نفت یادآوری کردیم. قره‌خانی با بیان اینکه کمیسیون انرژی به توضیحات دولت اکتفا نکرده و قرار است متن مصوبه دولت در کمیسیون بررسی شود، گفت: با منتقدان دانشگاهی این مصوبه، جلسه‌ای را برگزار کردیم و انتقادات و نگرانی‌های آنها را نیز شنیدیم. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ساختار پیشنهادی دولت را نیازمند مطالعات عمیق‌تر دانست و اظهار کرد: هرکدام از منتقدان از یک زاویه به این مصوبه نگاه می‌کنند و عده‌ای معتقدند این قراردادها صرفا برای میادین مشترک به کار برده شود و عده‌ای نیز معتقدند این قراردادها در راستای حمایت از مشاوران و پیمانکاران داخلی نیست. وی افزود: پس از شنیدن سخن منتقدان، نگرانی‌ها را به مجموعه وزارت نفت منتقل خواهیم کرد و از آنها می‌خواهیم متناسب با منافع ملی حرکت کنند. بنابراین بزودی جلسات دیگری با وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.


طراحی قطار تهران- اصفهان با ۳۵۰ کیلومتر سرعت
وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ضرورت طراحی ایستگاه‌های قطار در مرکز شهرها گفت: قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت طراحی شود. به گزارش مهر، عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن پرسرعت تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: ماهیت راه‌آهن، سرعت است و هر کجا که سرعت بالا می‌رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود. وی با انتقاد از اینکه هنوز اتصال راه‌آهن به شهرها به درستی انجام نگرفته است، افزود: این پروژه‌ها وقتی هزینه چند میلیارد دلاری دارد خیلی مهم است چگونه انجام شود. بنابراین باید به تمام مسائل دقت کرد. آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و بهره‌برداری ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهم‌ترین مساله گشایش LC بوده است که فکر می‌کنم نخستین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.
 


Page Generated in 0/0069 sec