printlogo


کد خبر: 162057تاریخ: 1395/5/25 00:00
رویدادها

برگزاری بزرگداشت حمید سبزواری در خانه هنرمندان
خانه هنرمندان بزرگداشتی با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر حمید سبزواری را برای این شاعر فقید برگزار می‌کند. به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت زنده‌یاد استاد حمید سبزواری با همکاری انجمن شاعران ایران و خانه هنرمندان ایران دوشنبه 25 مرداد در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم که اجرای آن برعهده سهیل محمودی است، ساعد باقری سخنرانی خواهد کرد. شعرخوانی شاعران پیشکسوتی همچون حسین اسرافیلی، عبدالجبار کاکایی، افشین علاء و اسماعیل امینی از دیگر بخش‌های این مراسم است.

«سیانور» اواخر مهر ماه می‌آید
پروانه نمایش «سیانور» ساخته بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی صادر شد. به گزارش فارس، «سیانور» دومین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی است که در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته با دریافت پروانه نمایش، این فیلم که یک اثر تاریخی - سیاسی به شمار می‌رود، اواخر مهر ماه اکران عمومی می‌شود.

معرفی هیأت انتخاب بخش فیلمنامه جشنواره «چهل چراغ»
اعضای هیات انتخاب نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» در بخش فیلمنامه معرفی شدند. به گزارش تسنیم، اعضای هیات انتخاب نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» در بخش فیلمنامه با موضوع  امام حسین(ع) معرفی شدند؛ آقایان علی‌اکبر قاضی‌نظام، رضا مقصودی، حسین مهکام، محمدرضا گوهری و محسن جسور از اعضای هیات انتخاب نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» در بخش فیلمنامه هستند. نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوع زندگی امام حسین(ع) از تاریخ 22 تا 28 شهریور ماه و بین اعیاد غدیر و قربان در تهران برگزار می‌شود.

پاسداشت یک شاعر در «عصرانه ادبی فارس»
هفتاد و سومین «عصرانه ادبی فارس» ویژه هادی منوری با حضور جمعی از شاعران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، در این مراسم که از ساعت 17 امروز در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود، بهزاد پورحاجیان، محمود اکرامی‌فر، علیرضا قزوه، حمیدرضا شکارسری، مصطفی محدثی‌خراسانی، مصطفی علیپور و جمعی از اهالی شعر و ادبیات شرکت خواهند کرد. همچنین در این مراسم از کتاب «پاییز در راهرو» اثر هادی منوری نیز رونمایی خواهد شد. از آثار منتشر شده (بیش از 15 جلد) وی در زمینه‌های شعر، نثر ادبی، سفرنامه و پژوهش‌های ادبی می‌توان به «کوچه‌های بی‌تقویم»، «اولین فصل زمین»، «پاره خطی تا ماه»، «دوباره شیعه شدم» (سفرنامه)، «امام چه مهربونه»، «کوچه‌های علمدار» و...اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:
از فیلمسازان حوزه سلامت حمایت می‌کنیم
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: با گفت‌وگویی که با مدیران جشنواره فیلم «سلامت» داشتیم قرار شد این امکان را برای فیلمسازان جوان ایجاد کنیم تا در طول سال ترغیب به ساخت آثاری در این زمینه شوند.  به گزارش فارس، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در این باره گفت: فضای معرفی موضوعات مرتبط با سلامت می‌تواند به عنوان یکی از جریان‌سازی‌ها برای ایجاد انگیزه در فیلمسازان باشد لذا در نشستی که با مدیران این جشنواره داشتیم مقرر شد انجمن سینمای جوانان امکاناتی را فراهم کند. به عنوان مثال، نشست‌های تخصصی موضوعی را با حضور کارشناسان این حوزه و کسانی که در این زمینه دانش و تخصص سینمایی دارند، برگزار می‌کنیم. وی ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت نیاز به بسترسازی دارد و با گفت‌وگویی که با مدیران جشنواره داشتیم قرار شد این امکان را برای فیلمسازان جوان ایجاد کنیم.


Page Generated in 0/0064 sec