printlogo


کد خبر: 162061تاریخ: 1395/5/25 00:00
اخبار

شروع ناامیدکننده کشتی فرنگی
2 نماینده نخست کشتی فرنگی با شکست در دیدارهای نخست، شوک بزرگی را به اردوی ایران وارد کردند. سوریان و عبدولی از شانس‌های طلای ایران بودند که با این 2 شکست قطعا طلا را از دست دادند. حمید سوریان نماینده وزن اول کشورمان نیز در نخستین دیدارش مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد. سوریان چند ماه پیش در مسابقات گزینشی قزاقستان هم مغلوب این کشتی‌گیر شده بود. نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در نخستین دیدارش در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل حریف دانمارکی شکست خورد. رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 17:30 عصر دیروز با مسابقات اوزان 59 و 75 کیلوگرم آغاز شد که در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مغلوب حریف دانمارکی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه یک - یک مغلوب مارک مادسن، دارنده 4 مدال نقره جهان از دانمارک شد. وی سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی لاس‌وگاس نیز مغلوب این کشتی‌گیر دانمارکی شده بود.
هیچکس حاضر به اظهارنظر نشد!
شکست زودهنگام حمید سوریان از المپیک ریو به قدری سنگین بود که این کشتی‌گیر و حتی محمد بنا حاضر به صحبت نشدند. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، سوریان بعد از باخت به حریف ژاپنی از شدت ناراحتی روی زمین خوابیده بود و دقایقی طول کشید تا بلند شده و تشک را ترک کند. شکست سوریان در نخستین کشتی المپیک ریو به قدری برای وی و مربی‌اش سنگین تمام شد که هر دو سکوت اختیار کردند. بعد از اینکه سوریان تشک کشتی را ترک کرد، وی  توسط محمد بنا و کمک مربی تیم به خارج زمین هدایت شد و بدون کوچک‌ترین اظهارنظری سالن را ترک کرد. بنا هم حاضر به هیچ اظهارنظری نشد.

صعود برزیل به نیمه نهایی
برزیل با درخشش فوق‌ستاره بارسلونا برابر کلمبیا به پیروزی رسید و به جمع 4 تیم نیمه نهایی راه پیدا کرد. تیم‌ملی فوتبال برزیل موفق شد با پیروزی 2 بر صفر برابر کلمبیا به نیمه‌نهایی رقابت‌های المپیک ریو راه پیدا کند. نیمار که تا قبل از این دیدار با انتقادهای زیادی مواجه شده بود سرانجام خودی نشان داد و توانست گل نخست خود و سلسائو را در دقیقه 12 به ثمر رساند تا زمینه‌ساز پیروزی تیمش در این دیدار بزرگ باشد. دیگر گل برزیل را لوان در دقیقه 83 به ثمر رساند. آلمان در یکی دیگر از دیدارهای حساس این مرحله با 4 گل پرتغال را در هم کوبید. نیجریه با 2 گل دانمارک را شکست داد و کره‌جنوبی هم با یک گل برابر هندوراس تن به شکست داد. در نیمه‌نهایی برزیل به مصاف هندوراس می‌رود و نیجریه هم با تیم‌ملی آلمان بازی خواهد کرد.

انتقاد شدید ناطق‌نوری از وزیر ورزش
 رئیس فدراسیون بوکس در تازه‌ترین صحبت‌هایش با انتقاد شدید از وزیر ورزش و احسان روزبهانی، از انتخاب 2 مربی کوبایی برای تیم‌ملی خبر داد و گفت: برای روزبهانی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم.  احمد ناطق‌نوری در نشست خبری این فدراسیون بشدت از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و احسان روزبهانی، تنها بوکسور ایرانی حاضر در المپیک انتقاد و اعلام کرد 2 مربی کوبایی برای تیم‌ملی انتخاب می‌کند. رئیس فدراسیون بوکس با انتقاد از عدم حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ورزش بوکس، گفت: وزیر ورزش و جوانان هیچ ارادتی نسبت به بوکس ندارد. وقتی ما رئیس فدراسیون جهانی بوکس را پیش محمود گودرزی وزیر ورزش بردیم، وی در نزد این شخصیت جهانی گفت: «بوکس رشته خوبی نیست و به ورزشکار ضربه می‌زند.» وقتی خود وزیر هیچ عنایتی به این رشته ندارد، از دیگران چه توقعی می‌توان داشت.  وی ادامه داد: در کمیته ملی المپیک نیز هر کدام از آقایان یک ساز می‌زنند. به نظرم ما هم بیخود چند سال وقت‌مان را در این رشته هدر داده‌ایم. وقتی ورزشکار و مربی ما از وزیر ورزش و جوانان وقت ملاقات می‌خواهند، هیچ‌کدام از مسؤولان وزارتخانه به آنها نمی‌گویند که شما باید با مسؤول فدراسیون‌تان به ملاقات بیایید.  ناطق‌نوری ادامه داد: متأسفانه ما بدشانس هستیم و نفر نخست ورزش کشور مخالف بوکس است و می‌گوید این رشته سلول‌های مغز را فرسوده می‌کند! یک بار وقتی وزیر ورزش چنین اظهارنظری کرد، من برایش توضیح دادم که مجموعه‌ای در دانشگاه هاپکینز آمریکا روی این مسائل بررسی کرده حتی بوکسورها را ورزشکارانی بسیار هوشیار معرفی کرده است. رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به مبارزه روزبهانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: احسان مانند یک بوکسور مبتدی بازی می‌کرد، مثل کسی که اصلاً بوکس بازی بلد نیست، متأسفانه نتیجه را هم واگذار کرد.


Page Generated in 0/0060 sec