printlogo


کد خبر: 162067تاریخ: 1395/5/25 00:00
سخنان تاریخی نصرالله در دهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه
وقتی اسرائیل در بقایش تردید کرد

گروه بین‌الملل: مرد اول حزب‌الله لبنان در مراسمی باشکوه که به مناسبت دهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر ارتش متجاوز اسرائیل در جنگ 33 روزه (یا جنگ تموز) برپا شد، مهم‌ترین دستاورد آن را  ضربه به قلب و جان رژیم صهیونیستی دانست به طوری که این رژیم برای نخستین‌بار درباره بقایش تردید کرد. سخنرانی سیدحسن نصرالله به طور ویدئوکنفرانس برای حاضران در مجتمع موسی عباس در شهر بنت‌جبیل پخش شد. به گزارش المنار، دبیر کل حزب‌الله لبنان در دهمین سالگرد پیروزی مقاومت و ارتش و ملت لبنان در جنگ تابستان 2006، از تمام کسانی که در جهان اسلام و عرب در آن سهم داشتند تشکر و قدردانی کرد اما به طور ویژه نقش ایران و سوریه را به دلیل ایستادگی تاریخی در کنار مقاومت ستود.
به گفته او دشمن صهیونیستی در این جنگ که با دستور آمریکا آغاز شد در همه اهدافش شکست خورد در حالی که مهم‌ترین هدف جنگ، ایجاد خاورمیانه جدید بود تا(طبق گفته کاندولیزا رایس) با نابود کردن مقاومت در لبنان سلطه اسرائیلی- آمریکایی بر همه چیز در منطقه کامل شود. نصرالله 11 مورد از نتایج و تبعات شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه را که مهم‌ترینش تزلزل ارتش صهیونیستی از درون بود تحلیل کرد و گفت شخصیت مهمی در این رژیم نیست که ذهنش درگیر پیامدهای آن جنگ نشده باشد.
او سپس مطرح کردن معادله آرامش [نظامی] مقابل آرامش توسط نتانیاهو را اعتراف اسرائیل به قدرت بازدارندگی مقاومت در لبنان دانست.
سید حزب‌الله با اشاره به اعتراف مقامات و ژنرال‌های آمریکایی مبنی بر اینکه «ما داعش را ایجاد کرده‌ایم»، هدف و نحوه تشکیل سازمان‌های تروریستی تکفیری توسط آمریکایی‌ها را برای مبارزه با محور مقاومت شرح داد و در پایان خطاب به گروه‌های تکفیری پند داد که «اگر هنوز ذره‌ای به اسلام و قرآن اعتقاد دارید، جنگ را متوقف کنید».
واکنش‌های صهیونیستی
اما سخنان تاریخی رهبر مقاومت لبنان در بنت‌جبیل بازتاب وسیعی در رسانه‌های صهیونیستی داشت به طوری که حتی برخی از آنها همچون تارنمای «روتر نت» به پوشش مستقیم آن پرداختند. تارنمای «یدیعوت آحارنوت» در مطلبی تحت عنوان «نصرالله مجددا اسرائیل را تهدید کرد» بخش بیشتر مواضع سیدحسن نصرالله درباره رژیم صهیونیستی و بویژه تزلزل اطمینان اسرائیلی‌ها به نظامیان و رهبران سیاسی خود، از بین رفتن تفکر نظامی و عقیدتی نظامیان صهیونیستی و قدرت حزب‌الله برای هدف قرار دادن هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی را پوشش داد. این پایگاه خبری همچنین توجه ویژه‌ای به پیام ویژه  نصرالله خطاب به اسرائیل نشان داد که گفت: «درگیری‌های بنت جبیل مشت فولادی اسرائیل را نابود کرد و این معادله را که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، اثبات کرد». سایت «واللاه» نزدیک به موساد  نیز به اظهارات سید مقاومت درباره سوالی که در سایه نتایج جنگ ۳۳ روزه در داخل رژیم صهیونیستی مطرح شده بود اشاره کرد. دبیرکل حزب‌الله در سخنان خود گفته بود: اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه ابزار و آلت دست آمریکا بود و شکست خورد. پس از جنگ ۳۳ روزه سوالی در اسرائیل مطرح شد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند یا نابود خواهد شد. این در حالی است که پیش از جنگ، این سوال در اسرائیل مطرح نمی‌شد. «شبکه دوم» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به بخشی از سخنان سیدحسن نصرالله که طی آن گفته بود زمان اقدامات خودسرانه و دلبخواه اسرائیل گذشته و این رژیم در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارد، پرداخت؛ آنجا که دبیرکل حزب‌الله گفت: «این تنها اسرائیل نیست که می‌تواند به بنت‌جبیل حمله کند، بلکه مردم حاضر در بنت‌جبیل نیز می‌توانند متقابلا به رژیم اسرائیل حمله کنند».
 


Page Generated in 0/0042 sec