گروه اجتماعی: مدارس دولتی به حلبیآبادهای نظام آموزشی تبدیل شدهاند و آموزشوپرورش به سمت نظام پولی و اشرافی پیش میرود. حشمتالله فلاحتپیشه، نماینده مردم اسلامآباد غرب در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که مهمترین دلیل طرح استیضاح وزیر آموزشوپرورش چیست، اظهار داشت: مهمترین بحث در اینباره این است که آموزشوپرورش، وزیری میخواهد که در حد مشکلات، نیازها و جایگاه این وزارتخانه باشد. وی به فارس عنوان کرد: بخشهایی از قانون اساسی راجع به مدارس هنوز اجرا نشده است و در حال حاضر آموزشوپرورش در کشور به سمت نظام پولی و اشرافی پیش میرود. فلاحتپیشه یادآور شد: در بسیاری از محلات، مدارس دولتی یا وجود ندارد یا به حدی ضعفهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی در آن وجود دارد که خانوادهها تمایلی به حضور در آنها ندارند. نماینده مردم اسلامآباد در مجلس خاطرنشان کرد: مدارس دولتی به حلبیآبادهای نظام آموزشی ما تبدیل شدهاند و فقیرترین افراد جامعه مجبورند فرزندانشان را در حلبیآباد، ثبتنام کنند.