printlogo


کد خبر: 162086تاریخ: 1395/5/25 00:00
اخبار

معاون شهردار تهران خبر داد
جمع‌آوری 800 متکدی از محلات پایتخت
معاون شهردار تهران از جمع‌آوری متکدیان در شهر تهران و شناسایی 12 محور آلوده در این زمینه خبر داد. به گزارش «وطن امروز» مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال جمع‌آوری متکدیان و شبه‌متکدیان هستیم، گفت: ‌وضعیت خوبی درباره متکدیان و شبه‌متکدیان وجود ندارد. عبداللهی بیان داشت: برخی از این متکدیان تبعه خارجی هستند و 12 محور آلوده را شناسایی و متکدیان آن را با کمک نیروی انتظامی جمع‌آوری کردیم.  معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: 800 متکدی را تاکنون جمع‌آوری کرده‌ایم. برخی از آنها که خارجی بودند را راهی مرز کرده و معتادان را هم به کمپ ماده 16 تحویل داده‌ایم. وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد نیز اقداماتی صورت گرفته است، یادآور شد:‌ کمپ‌هایی را آماده و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دادیم. عبداللهی با بیان اینکه تعدادی از متکدیان توسط گروه‌های خاص در جامعه اداره می‌شوند، افزود: ‌افرادی هستند که سراکیپ متکدیان شده‌اند و ما این افراد را تاحدودی شناسایی کرده‌ایم.

خودروی مهربانی به جای دیوار مهربانی
خودروی مهربانی پس از دیوار مهربانی راه‌اندازی شده است تا با شناسایی نیازمندان به آنها کمک کند. به گزارش میزان، نام خودروی‌شان را «مهربان» گذاشته‌اند و در سطح شهر به دنبال مشتری می‌گردند. مشتری نه به این معنا که بخواهند چیزی بفروشند، بلکه مشتریان‌شان از جنس خانواده‌های نیازمند و در معرض کارتنخوابی هستند.  همچنین پشت خودروهای آنها، بنری به رنگ زرد چسبانده شده که روی آن نوشته شده است اگر در تامین غذا یا پوشاک مشکل دارید با ما تماس بگیرید، زیر آن نیز یک شماره تلفن درج شده است. شماره‌ای که متعلق به فردی است که به عنوان سرگروه کمپین پایان کارتنخوابی معرفی می‌شود. علی حیدری، سرگروه این کمپین درباره نحوه فعالیت گروه و ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند و در معرض کارتنخوابی عنوان کرد: ابتدا تهیه غذا برای کاتنخواب‌ها را در دستور کار داشتیم اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که باید از خانواده‌هایی حمایت کنیم که در معرض کارتنخواب شدن قرار دارند. به همین خاطر تهیه غذا و لباس برای خانواده‌های نیازمند را نیز در برنامه‌های خود گنجاندیم. حیدری افزود: اگر فردی نیاز به غذا یا لباس داشته باشد، گروه ما از وی و خانواده‌اش حمایت خواهد کرد و تا جایی که بتوانیم برای جلوگیری از وخامت وضعیت خانواده تلاش خواهیم کرد.


پرداخت وام 5 میلیونی به نیازمندان
«مبلغ فروش ساختمان سوهانک به عنوان پشتوانه مالی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز می‌شود و به نیازمندان وام ۵ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود». به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان این مطلب اظهار داشت: جای یک صندوق در کمیته امداد خالی بود، چراکه ثواب قرض‌الحسنه از سایر انفاقات بیشتر است و این فضا برای مردم در امداد وجود نداشت. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد:‌ برای ایجاد این صندوق قرض‌الحسنه بانک مرکزی براساس چارچوب و اساسنامه مشخص به ما مجوز اعطا کرد، به طوری که تمام شعبه‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مورد تایید کارشناسان است و در هر جای کشور قابل استفاده است. وی تصریح کرد: مردم سالانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در ابعاد گوناگون به این کمیته کمک می‌کنند اما برای تداوم کمک به نیازمندان وام ۵ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. فتاح یادآور شد: سقف وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومان است و در آینده سقف وام کارگشایی بیشتر خواهد شد. وی افزود: در بانک مرکزی 100 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد به عنوان تضمین این صندوق، سپرده‌گذاری شده است و حداقل آورده برای شروع کار، بالای یکهزار میلیارد تومان است.
 


Page Generated in 0/0059 sec