printlogo


کد خبر: 162087تاریخ: 1395/5/25 00:00
نبض‌جامعه

تعرفه صدور پاسپورت 75 هزار تومان است
خبرهای ضد و نقیض درباره نرخ جدید گذرنامه
روز گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش هزینه صدور گذرنامه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از افزایش محسوس آن- حدود 330 هزار تومان- با توجه به ابلاغیه هیات دولت حکایت داشت اما کمتر از چند ساعت پس از انتشار این خبر، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هزینه صدور گذرنامه و خدمات این بخش طبق نرخ گذشته ارائه می‌شود، گفته است: «در حال حاضر هزینه صدور گذرنامه هیچ تغییری نیافته و هنوز ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت ارائه خدمات گذرنامه از جمله صدور آن به دست پلیس نرسیده است». محمد بابایی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پلیس در جریان این افزایش تعرفه‌ها قرار ندارد، به تسنیم گفت: هم‌اکنون هزینه صدور گذرنامه حدود 75 هزار تومان است که با احتساب هزینه‌های دیگر آن در مراکز پلیس +10، به حدود 115 هزار تومان می‌رسد. گفتنی است، علاوه بر اظهارنظر رئیس پلیس مهاجرت، قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه هم  دراین باره به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفته است: «در بخش خدمات و صدور پاسپورت در داخل کشور تغییری رخ نداده است، آنچه در رسانه‌ها نقل شده و قیمتی که اعلام شده مربوط به خدمات کنسولی در خارج از کشور است که در واقع معادل ریالی ارز در نظر گرفته شده برای خدمات است».
 
انتصاب 3 عضو شورایعالی فضایی
رئیس‌جمهور در احکامی جداگانه و به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، الهام امین‌زاده، سیدمصطفی صفوی‌همامی و سیدحسن شفتی را برای یک دوره 4 ساله به عنوان اعضای شورایعالی فضایی منصوب کرد.
به گزارش «وطن امروز» حسن روحانی، رئیس‌جمهور در احکامی جداگانه و به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 3 عضو شورایعالی فضایی را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد. با حکم روحانی، الهام امین‌زاده، سیدمصطفی صفوی‌همامی و سیدحسن شفتی به عنوان اعضای شورایعالی فضایی منصوب شدند. این احکام در اجرای تبصره 2 ماده 3 اساسنامه شورایعالی فضایی مصوب
25 بهمن‌ماه 83 هیات وزیران صادر شده است.

انتقال سرور تلگرام به ایران
تلگرام در حال مذاکره برای انتقال سرورهای خود به ایران و استفاده از بستر سروری در ایران است. به گزارش«وطن امروز» قاسم‌زاده، مدیرعامل افرانت در مراسم افتتاح دیتا سنتر کلود (مرکز داده ابری) افرانت بیان داشت: مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران فراهم شده است. وی خاطرنشان کرد: سرورهای توزیع شده یکی از استانداردهای معمول دنیاست و اگر محدودیت‌های تحریم نبود شرکت‌هایی مانند گوگل از سال‌ها پیش سرورهای خود را در ایران مستقر کرده بودند. به گفته قاسم‌زاده، هم‌اکنون برای برخی شرکت‌ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و تا پایان سال باید سرور خود را در ایران مستقر کنند، دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

توفان شن  10 منطقه کشور را تهدید می‌کند
۲۵ نماینده مجلس در طرحی با عنوان نجات و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، هشدار دادند خطر خشکی و توفان‌های شن باغات و مزارع مناطقی از کشور را تهدید می‌کند. به گزارش مهر، در طرحی که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده، آمده است: با توجه به پسرفت فزآینده آب دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور و کم‌توجهی مدیران مستقیم و با وجود نشست‌های مکرر و تبلیغاتی، متاسفانه هر روز خطر خشکی و توفان‌های شن، باغات و مزارع خرم استان‌ها و شهرهای گوناگون کشور مانند ارومیه، اصفهان، انزلی، قم، اراک، پاوه، روانسر، شیراز، کرمان، خوزستان و همه مناطق همجوار و دشت‌ها و مزارع حاصلخیز شمال غرب و بخش‌های بزرگی از غرب ایران و همچنین مرکز، شمال و جنوب کشور را تهدید می‌کند. همچنین در این طرح عنوان شده است: استمرار کوچک‌انگاری این معضل بزرگ، کار را دشوارتر و وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد همه چیز علیه دریاچه‌ها و تالاب‌ها دست به دست هم داده تا زودتر آن را بخشکانند و سرزمین آباد و خاک غنی همجوار را نیز نابود کنند!


Page Generated in 0/0058 sec