printlogo


کد خبر: 162089تاریخ: 1395/5/25 00:00
اخبار

 یارانه فرداشب پرداخت می‌شود
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه مردادماه ۹۵ سه‌شنبه شب به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به گزارش فارس، اکبر ایزدی افزود: شصت و ششمین مرحله یارانه نقدی مردادماه سال جاری همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 455هزار ریال ساعت 12 روز 26 مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود. این در حالی است که به دنبال تاکید بودجه برای پرداخت هدفمند یارانه‌های نقدی، دولت تاکنون در غربالگری یارانه‌بگیران حدود 3 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تا پایان سال گذشته و ۲۰۰ هزار نفر دیگر را در تیرماه امسال حذف کرده است.


نعمت‌زاده: جوایز صادراتی را می‌دهم
 وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت جوایز صادراتی را اولویت کاری وزارتخانه‌اش دانست. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان این مطلب در شانزدهمین شورای مشورتی امور معادن اظهار داشت: مشوق صادراتی جز اولویت‌های کاری وزارت صنعت است  و دیرکرد آن منجر به بروز مشکلات و دلسردی تولیدکنندگان صادرات‌محور می‌شود. وی با اشاره به اینکه جایزه صادراتی از نیم‌درصد شروع شده و تا 3 درصد ادامه می‌یابد، افزود: این جایزه شامل سیمان نیز می‌شود، البته باید گفت این میزان جایزه در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه کم است اما می‌تواند در رقابت بازارهای داخلی و سطح منطقه کارساز واقع شود. وی تصریح کرد: منابع مالی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور کافی نبوده و باید افزایش سرمایه برای آن صورت گیرد. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حقوق دولتی معادن در سال‌های ۹۳ و ۹۴ سیر نزولی داشته بنابراین بخشودگی جرایم ناشی از ضرر و زیان پرداخت مطالبات حقوق دولتی معادن در دستور کار است اما با تأکید بر اصل پرداخت حقوق دولتی معادن، به بدهکاران نیز فرصت ۶ ماهه داده می‌شود معوقات گذشته خود را پرداخت کنند.

سرمایه‌گذاری 150 تاجر افغان در بندر چابهار
وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد بیش از ۱۵۰ تاجر این کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش فارس، «مسافر قوقندی» سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان با اشاره به این موضوع که بندر چابهار ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: شماری زیادی از سرمایه‌گذاران علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه اعلام کرده‌اند. وی تصریح کرد: با احداث بندر چابهار، ارسال هر کانتینر اموال تجارتی نسبت به بندر کراچی پاکستان، 500 تا هزار دلار ارزان‌تر تمام می‌شود. قوقندی با اشاره به اینکه دولت ایران برای سرمایه‌گذاری در این بندر شرایط را آسان کرده، افزود: وزارت امور خارجه ایران نیز نمایندگی را برای سهولت کار تاجران در بندر چابهار تدارک دیده است.


اعلام درصد پاداش هیأت‌مدیره بانک‌ها
بانک مرکزی «قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت» را که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسیده است به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، براساس اصلاحیه قسمتی از قانون تجارت «با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 قانون تجارت، نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیأت‌مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ‌وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند». در هر حال این پاداش نمی‌تواند برای هر عضو موظف از معادل یک سال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیرموظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیأت‌مدیره بیشتر باشد. مقررات اساسنامه و هرگونه تصمیمی که مخالف با مفاد این ماده باشد، باطل و بلااثر است. از سوی دیگر شرکت‌های دولتی، مشمول مقررات این ماده درباره پاداش هیأت‌مدیره نیستند و تابع حکم مقرر در ماده 78  قانون مدیریت خدمات کشوری هستند. همچنین فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت‌مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل این وجوه محکوم می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec