printlogo


کد خبر: 162107تاریخ: 1395/5/25 00:00
رویدادها

رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه درباره سوریه در تهران
معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه به منظور رایزنی با مقامات ایران درباره تحولات منطقه بویژه اوضاع سوریه شب گذشته وارد تهران ‌شد. سفارت روسیه در تهران از سفر میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه به تهران خبر داد و اعلام کرد: میخائیل بوگدانف به منظور گفت‌وگو با حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران یکشنبه شب وارد تهران می‌شود. براساس این گزارش، قرار است بوگدانف دوشنبه در دیدار با جابری‌انصاری درباره تحولات منطقه بویژه اوضاع سوریه به گفت‌وگو بپردازد. استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز دهم مرداد ماه با سفر به تهران با جابری‌انصاری درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی پرداخت.

واکنش متقابل وزارت خارجه  به اقدامات سفارتخانه‌های خارجی
نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر برخورد توهین‌آمیز با ایرانیان متقاضی روادید در سفارتخانه‌های خارجی و تایید تلویحی این اخبار از سوی وزارت امور خارجه گفت: چرا وزارت امور خارجه برخورد مناسبی در قبال این رفتارهای وهن‌آمیز با هموطنان‌مان انجام نمی‌دهد؟ به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اخطار مربوط به اصل سوم قانون اساسی که در صحن علنی مجلس مطرح کرد، گفت: این روزها شنیده می‌شود و تلویحاً‌ هم وزارت امور خارجه تایید کرده است سفارتخانه‌های خارجی در اعطای روادید به مسافران ایرانی سازوکارهایی را فراهم کرده‌اند که موجب وهن هموطنان‌مان است. وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه به جای برخورد با این برخوردهای وهن‌آمیز صرفاً به هموطنان توصیه کرده است مسافرت نروند، اظهار داشت: چرا وزارت امور خارجه در این راستا و در واکنش به توهین‌کنندگان به هموطنان‌مان اقدام مناسب به عمل نمی‌آورد؟ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده داشت در توضیح گفت: موضوع را مبهم فرمودید تأثیرش را بفرمایید تا من از وزارت امور خارجه پیگیری کنم.


مسؤولان دانشگاه تهران از سخنرانی سعید قاسمی ممانعت کردند
مسؤولان دانشگاه تهران از ورود سعید قاسمی به دانشگاه تهران برای سخنرانی در نشست جنبش عدالتخواه جلوگیری و اعلام کردند او اجازه حضور در دانشگاه تهران را ندارد. در دومین روز از سی‌و‌سومین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، سردار سعید قاسمی یکی از مدعوان این نشست برای سخنرانی بود. به‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته و دعوت این تشکل دانشجویی، مسؤولان دانشگاه تهران از ورود سعید قاسمی به دانشگاه تهران جلوگیری و اعلام کردند او اجازه حضور در دانشگاه تهران را ندارد. در همین زمینه سردار سعید قاسمی در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: در حالی که از ساعت 11 روز یکشنبه دانشجویان منتظر سخنرانی بنده بودند اما مسؤولان دانشگاه تهران، اجازه ورود نداده و اعلام کردند اسم شما در بلک‌لیست قرار دارد. وی افزود: ما سوال داریم چگونه افرادی مثل فائزه هاشمی و ابراهیم یزدی در بلک‌لیست نیستند اما نام بنده در لیست سیاه قرار گرفته است.


جزئیاتی از سفر پنهانی مذاکره‌کنند‌گان بوئینگ به تهران
حضور بی‌سروصدای هیاتی از بوئینگ طی چند روز گذشته در ایران برای نهایی‌کردن خرید چند هواپیما از این شرکت آمریکایی و سابقه و پیشینه بعضی از این افراد، شائبه‌هایی را درباره این مذاکرات ایجاد کرده است.
به گزارش نسیم آنلاین، این هیات 9 نفره که شامل چند کارشناس اقتصادی و حقوقی، 2 مسؤول کمپانی بوئینگ و 2 کارشناس نظامی بوده طی روزهای اخیر وارد تهران شدند و مذاکرات خود را حول محور انتقال 100 فروند بوئینگ درخواستی ایران انجام داده‌اند. با وجود اینکه انجام مذاکرات و رفت و آمدهای طرفین برای نهایی کردن قراردادها، امری بدیهی است، این افراد بدون اطلاع‌رسانی قبلی از سوی منابع رسمی در ایران یا آمریکا و به صورت غیررسمی و بدون برگزاری تشریفات ویژه میهمانان خارجی وارد تهران شده و مذاکرات خود را نیز در سکوت خبری برگزار و در نهایت در روز جمعه 22مردادماه 95 ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده‌اند.


Page Generated in 0/0050 sec