printlogo


کد خبر: 162189تاریخ: 1395/5/27 00:00
اخبار

فیلمبرداری دیپلمات‌های فرانسوی و انگلیسی از مراکز نظامی
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: رایزن سفارت فرانسه و نماینده سفارت انگلیس در تهران در مناطق مرزی استان کردستان در حال فیلمبرداری از مراکز حساس و نظامی بوده‌اند که با تذکرات لازم از این منطقه فاصله گرفتند. علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه خودروی حامل رایزن فرانسه و نماینده سفارت انگلیس در تهران روز یکشنبه هفته جاری در سقز استان کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند، اظهار داشت: خیر! بازداشت نشده‌اند. این دیپلمات‌ها باید در هتل شادی سنندج مستقر می‌شدند ولی در مناطق مرزی حین عکسبرداری از اماکن مختلف دیده شدند که توجیه آنها صورت گرفت و بعد از مدتی از محل رفتند و اصلاً بحث بازداشت و احضار هم نبوده است، مذاکره‌ای انجام شده و بعد از مذاکره هم از محل رفتند. وی  این افراد را سباستین سورن، رایزن سفارت فرانسه و شارلوت وارن والر، نماینده سفارت انگلیس معرفی کرد که در یک دستگاه خودروی پاجرو با پلاک سیاسی در حال فیلمبرداری از حاشیه مناطق مختلف و اماکن حساس بوده‌اند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: تصاویری که گرفته‌اند از حاشیه مراکز نظامی، انتظامی، دره‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و مسیرهای عبوری آنها بوده که استنباط بهره‌برداری خاصی هم نیست.

دختر شهید رکن‌آبادی:
سعودی‌ها «مغز و قلب شهید رکن‌آبادی» را خارج کردند
دختر شهید رکن‌آبادی با بیان اینکه نحوه شهادت پدرش در فاجعه منا شک‌برانگیز است، گفت: تنها پیکری که بعد از کالبدشکافی اعضای بدن همچون قلب، کلیه‌ها، ریه و مغزش خارج شده، پیکر شهید رکن‌آبادی است. زهرا رکن‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت ۱۱ ماه از فاجعه منا، هیچ اقدام مثبتی از مسؤولان ذی‌ربط ندیده‌ایم و فقط یک شکایت خانواده‌های شهدا در دادسرا انجام داده‌اند که بتازگی در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: قطع رابطه با عربستان سعودی، بهانه‌ای برای وزارت امور خارجه کشورمان شده تا از زیر بار مسؤولیت پیگیری حقوقی شهدای فاجعه منا شانه خالی کند. دختر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند برای احقاق حق شهدای فاجعه منا از عربستان به مجامع بین‌المللی شکایت کند؛ در هر حال قطع رابطه با کشور عربستان نباید مانعی برای پیگیری‌ها شود چرا که دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عربستان است و ما نیز حافظ منافع در این کشور داریم. وی با بیان اینکه پدرش در دوران سفارت چندین بار مورد ترورهای نافرجام قرار گرفت، تصریح کرد: هیچ‌کدام از ترورهایی که علیه این شهید انجام گرفته بود به نتیجه‌ای نرسید اما در عربستان این پرونده شوم تکمیل شد و ایشان به شهادت رسیدند.

تغییر در شیوه برگزاری همایش انگلیسی‌ها در ایران
وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با رئیس کمیسیون امنیت ملی از لغو قرار منع حضور مسؤولان و شرکت‌های تحریم شده در همایش «ایران کانکت۲۰۱۶» خبرداد. براساس این گزارش، قرار است طی روزهای آتی همایشی 2 روزه تحت عنوان «ایران کانکت2016» با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، از طرفی دولت انگلیس نقش محوری در برگزاری این همایش دارد. این همایش در حالی با هدف سوق دادن سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه ارتباطات و مخابرات به ایران، برگزار می‌شود که مسؤولان انگلیسی برگزارکننده این همایش شروط عجیبی برای برگزاری این همایش قرار داده‌اند از جمله اینکه قرار است از شرکت افراد حقیقی و حقوقی که طبق مقررات بین‌المللی اتحادیه اروپایی و کشور انگلستان در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، ممانعت به عمل آید. روز دوشنبه اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از منع حضور مسؤولانی که نامشان در لیست تحریم‌ها قرار دارد در همایش «ایران کانکت 2016» انتقاد کرده و این اقدام ذلت‌بار را نشانه پذیرش تحریم‌ها در خاک ایران دانستند. پس از تاکید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس این کمیسیون، روز گذشته این شرط ملغی و از سایت همایش حذف شد. واعظی، وزیر ارتباطات طی تماس تلفنی با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: موضوع حضور در اجلاس هیچ ارتباطی با شرکت‌های تحریمی در این عرصه نخواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0064 sec