printlogo


کد خبر: 162221تاریخ: 1395/5/27 00:00
اخبار

علی جنتی:
در مشهد کنسرت برگزار نمی‌شود
وزیر ارشاد گفت: به نظر نماینده ولی‌فقیه در مشهد مقدس احترام می‌گذاریم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جنتی درباره برگزار نشدن کنسرت موسیقی در شهر مشهد مقدس گفت: در مشهد مقدس حرم امام رضا(ع) و بقعه مبارک ایشان قرار گرفته و به درخواست نماینده ولی‌فقیه در مشهد مقدس، کنسرت موسیقی در این شهر برگزار نمی‌شود اما برگزاری کنسرت‌هایی مانند علیرضا قربانی که اشعار وزین دارند، بلامانع است. در هر صورت به احترام نظر ایشان کنسرتی در این شهر برگزار نمی‌شود ولی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که در نقاط دیگر استان خراسان کنسرت برگزار نشود و از نظر ما برگزاری کنسرت در شهرهایی مثل سبزوار و نقاط دیگر استان خراسان اشکالی ندارد.

مایکل مور با «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در جشنواره مقاومت
مایکل مور، مستندساز جنجالی آمریکا با فیلم جدیدش «مقصد بعدی جنگ کجاست؟» در بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره مقاومت حضور دارد. این فیلم روایتی از شکست‌های آمریکاست.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، فیلم مقصد بعدی جنگ کجاست؟(?Where To Invade Next) درباره برنامه‌های آموزشی و اجتماعی در کشورهای اروپایی است. مور در این مستند به کشورهای مختلف از جمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند و روش‌های مواجهه آنها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم بر تقابل استفاده از این روش‌ها در مقایسه با آنچه در ایالات متحده روی می‌دهد، تأکید دارد. بر پایه این خبر، این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند این رویداد سینمایی حضور دارد و همزمان با جشنواره از 2 تا 9 مهر سال جاری به نمایش در می‌آید.

«تیک‌آف» اسم نهایی فیلم عبدی‌پور
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آه‌ای عبدالحلیم» که تاکنون چندین بار تغییر نام داده است، نام نهایی این اثر را «تیک‌آف» اعلام کرد. طهورا ابوالقاسمی، تهیه‌کننده جدیدترین فیلم احسان عبدی‌پور که با نام «آه‌ای عبدالحلیم» شناخته می‌شد به مهر گفت: ما از ابتدا چند اسم به‌عنوان نام‌های پیشنهادی این اثر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم که نام «آتنا» از سوی آنها تایید شد ولی بعد از چندی با مذاکرات ما نام فیلم را از «آتنا» به «تیک‌آف» تغییر دادیم و در حال حاضر نام قطعی آن همان «تیک‌آف» است که به نظرم با توجه به مضمون فیلم، نام درخوری است. وی خاطرنشان کرد: «تیک‌آف» اواخر آبان یا اوایل آذرماه به نمایش درمی‌آید که شرکت پخش‌کننده فیلم هم «بامداد فیلم» است. به نظرم فصل پاییز زمان مناسبی برای نمایش فیلم ما است.
 
خیال‌های کودکانه در «دانه و هندوانه» سروده شد
مجموعه‌ شعر کودک با عنوان «دانه و هندوانه» سروده‌ اسدالله اسحاقی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. به گزارش مهر، این مجموعه شامل ۱۲ قطعه ترانه‌های کودکانه برای گروه سنی «ب» (۸ تا ۱۰ سال) است که با تصویرگری زهرا رسولی به چاپ رسیده و روانه‌ بازار نشر شده است. «دانه و هندوانه»، «باغ انار»، «پول نان»، «مورچه‌ سیاه»، «صندلی»، «خانه‌ سنگی»، «لواشک»، ‌ «آش نذری»، «مشق شب»، «جاروی برقی»، «شبیه خرس» و «روز برفی» عنوان سروده‌های این کتاب است که تلاش می‌کند از نگاه کودکان به اشیا، پدیده‌ها و حیوانات نگاهی تخیلی داشته باشد. این مجموعه در ۳۲ صفحه رنگی با تصویرسازی‌های متناسب کودکانه با شمارگان ۵هزار نسخه به چاپ رسیده است.

سالن‌های سینمای حوزه هنری به جشنواره فجر می‌رسد
مدیرعامل موسسه فرهنگی بهمن سبز گفت: بازسازی سالن شماره ۲ سینما شاهد به پایان رسیده و 3 سالن با کیفیت مناسب آماده می‌شود همچنین سالن‌های قدس (تبریز) و خانواده (اصفهان) می‌توانند به ناوگان سینماهای جشنواره فیلم فجر بپیوندند. به گزارش فارس، محمود کاظمی درباره روند واگذاری سالن‌های نهادهای مختلف به حوزه هنری گفت: تاکنون ۴۰ سالن سینما  که در اختیار ارگان‌ها و نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد جانبازان و مستضعفان بوده در اختیار حوزه هنری قرار گرفته و ۱۳ سالن سینما برای انتقال به حوزه هنری باقی مانده است که کارهای اداری و حقوقی واگذاری آنها از طریق واحد تهران حوزه هنری در دست پیگیری است.


Page Generated in 0/0066 sec