printlogo


کد خبر: 162222تاریخ: 1395/5/27 00:00
رویدادها

همزمان با ایام کودتای آمریکایی  28 مرداد
مرور سینمای ضدکودتای جهان در جشنواره بین‌الملل عمار
«میگل لیتین» تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور، یکی از چهره‌هایی است که به‌عنوان «میهمان ویژه» در جشنواره بین‌الملل عمار حضور پیدا می‌کند. به گزارش «وطن امروز» سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی تا چند روز دیگر آغاز به کار می‌کند که 5000 اثر از 129 کشور جهان در آن شرکت دارند و با توجه به تنوع موضوعات جشنواره، آثار مختلفی هم در آن شرکت کرده‌اند. «میگل لیتین» (Miguel Littín)، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور، یکی از چهره‌هایی است که به‌عنوان «میهمان ویژه» در این جشنواره حضور پیدا می‌کند. سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره عمار، از روز سوم شهریورماه به مدت 3 روز، در مرحله اول خود با محوریت «مرور سینمای ضدکودتای جهان» برگزار می‌شود.

اسدزاده: مخابرات ذی‌نفع است سایت غیرمجاز فیلتر نمی‌شود
علی اسدزاده گفت: متاسفانه در شرایط فعلی همه متولیان سرگرم VOD شده‌اند. به گزارش فارس، علی اسد‌زاده مدیرعامل دفتر تصویر گسترپاسارگاد گفت: خرید فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی در شرکت ما انجام نمی‌شود اما دوستان من در موسسات دیگر از وضعیت پیش آمده برای فیلم‌های خارجی متضرر می‌شوند. در دوره موفقیت اقتصادی و تجاری سینمای ایران اتفاقی رخ داد که سینمای ایران را متضرر کرد. در شرایط فعلی فیلم‌هایی که به کمپانی‌های خارجی ارائه شده وارد شبکه غیرمجاز می‌شود که باید جلوی این نوع ورود گرفته شود و تهیه‌کنندگان در ارائه آثار به کمپانی‌ها دقت لازم را انجام دهند.  وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی همه متولیان سرگرم  VOD شده‌اند. به طور کلی ما 2 نوع مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی داریم؛ نحوه اول باید با ارائه فیلم‌های غیرمجاز در سطح خیابان و مراکز تولید برخورد شود، نوع دوم بستن سایت‌هایی است که فیلم‌های غیرمجاز را ارائه می‌دهند. این کار بسیار ساده است اما به دلیل این مهم که مراکز دیگر از جمله مخابرات ذی‌نفع هستند این کار انجام نمی‌شود؛ به طور مثال ظرف روزهای گذشته «ناهید» در سایت‌های غیرمجاز قرار گرفت اما با شکایت تهیه‌کننده این سایت فیلم را برداشت اما سایت فیلتر نشد. اگر سایت‌هایی که به سینما و محصولات فرهنگی آسیب می‌زنند به سرعت فیلتر می‌شدند دیگر شاهد این تخلفات نبودیم.

بازگشت فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون
برنامه «فیتیله» در صورت حل مشکل اسپانسر با تغییرات جدید از شبکه یک سیما پخش می‌شود.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی فروتن یکی از عموهای فیتیله‌ای درباره آخرین وضعیت برنامه «فیتیله» گفت: این برنامه قطعا دیگر از شبکه دوم سیما پخش نخواهد شد و طی صحبت‌های صورت گرفته با شبکه اول، برای پخش سری جدید مجموعه «فیتیله» به توافق رسیده‌ایم. فروتن افزود: هنوز زمان شروع این برنامه مشخص نیست ولی ان‌شاءالله بزودی این اتفاق خواهد افتاد. وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما اسپانسر است که در تلاش برای حل این موضوع هستیم. فروتن درباره شکل و شمایل این مجموعه در سری جدید عنوان کرد: در حال کار و برنامه‌ریزی روی این برنامه هستیم و در سری جدید مجموعه «فیتیله» تغییراتی خواهیم داشت.

فراخوان تور فیلمسازی با تلفن همراه با موضوع «تابستان تهران»
فراخوان شرکت در دومین تور فیلمسازی از ایده تا ساخت با تلفن همراه با تمرکز بر موضوع «تابستانِ تهران» توسط موسسه تصویر شهر اعلام و مهلت ثبت‌نام آن تا ۶ شهریورماه تعیین شد. به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، دومین تور فیلمسازی از ایده تا ساخت با تلفن همراه با تدریس و همراهی محسن خانجهانی و به همت موسسه تصویر شهرِ سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، نیمه شهریورماه برگزار می‌شود. تمرکز این دوره بر موضوع «تابستانِ تهران» است.


Page Generated in 0/0067 sec