printlogo


کد خبر: 162233تاریخ: 1395/5/27 00:00
انحلال اداره مخابرات ترکیه

اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه منحل شد.«نعمان کورتولموش» معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت آنکارا بعد از نشست روز دوشنبه هیات دولت با اعلام این خبر گفت همه امکانات و پرسنل این اداره  به سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شده است.تصمیم مزبور در پنجمین نشست هیات وزیران ترکیه  در سال جاری میلادی به ریاست رجب طیب اردوغان در نهاد ریاست جمهوری اتخاذ شد.در این جلسه به طور استثنایی ارتشبد «خلوصی آکار» رئیس ستاد فرماندهی ارتش و «حاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز شرکت کردند.دلیل انحلال اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه نفوذ کامل عوامل فتح‌الله گولن، رهبر خارج‌نشین مخالف نظام آنکاراست که از طریق امکانات فنی گسترده این اداره، مکالمات تلفنی و ارتباطات الکترونیکی مقامات دولتی را شنود می‌‌کردند.
از طرف دیگر خبرگزاری دولتی ترکیه،  آناتولی، گزارش داد که در ادامه روند تحقیقات درباره کودتای نافرجام بامداد 26 تیر، پلیس به 44 شرکت هجوم برده و 120 تن از مدیران این شرکت را بازداشت کرده‌است. این شرکت‌ها متهم به حمایت مالی از طرفداران فتح‌الله گولن، شخصیت برجسته مخالف دولت آنکارا هستند. نیروهای پلیس روز دوشنبه نیز به 3 دادگاه در استانبول یورش بردند و 136 نفر را بازداشت  کردند. این اقدام پس از آن بود که دفتر دادستانی عمومی دستور بازداشت 173 کارمند شاغل در دادگاه‌های کاگلایان، بکیرکوی، قاضی عثمان پاشا را صادر کرد.
مرگ 4 پلیس در بمب‌گذاری
گروه تروریستی پ‌ک‌ک در سی‌ودومین سالگرد نخستین حمله خود در خاک ترکیه، در یک عملیات بمب‌گذاری مرگبار  6 نفر از جمله 4 پلیس را در یک منطقه کردنشین به قتل رساند. دولت ترکیه اعلام کرد که در حادثه انفجار بمب در منطقه‌ای بین شهر دیاربکر و منطقه بسمل، 4 مامور و یک کودک در بیرون از یک مقر پلیس کشته شده و 21 نفر از جمله تعدادی از افسران پلیس زخمی شدند. معاون نخست‌وزیر، شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک را عامل این انفجار معرفی کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec