printlogo


کد خبر: 162235تاریخ: 1395/5/27 00:00
چهارگوشه

طرح سازمان‌های یهودی برای تخریب مسجدالاقصی
شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد نهادها و سازمان‌های یهودی طرحی را برای تخریب مسجد مبارک الاقصی و ساخت معبد کذایی هیکل روی آن طی مدت 3 سال آماده می‌کنند. این شبکه گزارش داد این سازمان‌ها طرح مذکور را آماده کرده و منتظر تصمیم رسمی سران تل‌آویو هستند. بر اساس گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، محافل رسمی و مردمی رژیم صهیونیستی از تحرکات نهادها و سازمان‌های یهودی برای تخریب این مسجد و ساخت معبد کذایی روی آن حمایت می‌کنند.

انگلیس مرشد سرکوب‌گری آل‌خلیفه
قیام مردم بحرین در حالی به شکل مسالمت‌آمیز همچنان ادامه دارد که سرکوب انقلابیون از سوی رژیم آل‌خلیفه با پشتیبانی دولت‌های غربی بویژه انگلیس ادامه دارد. در همین راستا، روزنامه آبزرور فاش کرد توافق محرمانه‌ای میان  انگلیس و بحرین درباره آموزش مزدوران و نیروهای نظام آل‌خلیفه با هدف سرکوب معترضان بحرینی شکل گرفته است. بر این اساس، با توافق میان دانشکده پلیس انگلیس و وزارت کشور بحرین، بریتانیا به بیش از 5/8 میلیون پوند دست می‌یابد ولی نه برای موضوع حقوق بشر، بلکه برای سرکوب معترضان بحرینی.

کشمیر همچنان قربانی می‌گیرد
با وجود گذشت ۳۷ روز از اعتصاب مردم کشمیر و برگزاری جشن‌های استقلال در پاکستان و هند، هنوز بحران در این سرزمین ادامه دارد و تنش‌ها ۷۵ کشته و بیش از ۷ هزار زخمی برجای گذاشته است. در روز استقلال پاکستان و روز استقلال هند که یک روز بعد از 15 آگوست برگزار می‌شود مردم کشمیر به خیابان‌ها ریخته و خواستار دریافت حقوق خود شدند. در برخی مناطق کشمیر مردم پرچم پاکستان را به اهتزاز درآوردند که با واکنش نیروهای ارتش هند مواجه شد و آنها از تمام توان خود برای سرکوب شرکت‌کنندگان در تظاهرات خیابانی استفاده کردند که در جریان آن 4 تن کشته و دست‌کم ۱۵ تن مجروح شدند.

انتقال 15 زندانی گوانتانامو به امارات
پنتاگون اعلام کرد 15 زندانی گوانتانامو از جمله 12 یمنی را به امارات عربی متحده منتقل کرده است. این بیشترین تعداد جابه‌جایی زندانیان گوانتانامو از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 تاکنون است. با احتساب 15 زندانی که به امارات منتقل شده‌اند، تعداد زندانیان باقیمانده در زندان گوانتانامو به 61 نفر می‌رسد. پنتاگون پیش‌تر اعلام کرده بود از آنجایی که زندانیان یمنی به دلیل جنگ در کشورشان نمی‌توانند به یمن منتقل شوند، مدت‌ها به دنبال یک کشور سوم برای انجام این انتقال بوده است. سازمان حقوق بین‌الملل می‌‌گوید این عملیات انتقال، نشانه‌ای از جدی بودن باراک اوباما درباره تعطیلی این زندان قبل از ترک کاخ سفید است.

احتمال برکناری وزیر دفاع عراق
عزل و نصب‌ها در کابینه دولت حیدر العبادی در عراق همچنان ادامه دارد، در حالی ‌که روز گذشته 8 وزیر جدید در پارلمان سوگند یاد کردند، همزمان اعضای پارلمان به این امر رای داد که با پاسخ‌های خالد العبیدی، وزیر دفاع قانع نشده‌اند. این رای عملا راه را برای برکناری العبیدی هموار می‌کند. پیش‌تر العبیدی، سلیم جبوری و تعدادی از نمایندگان را به فساد متهم کرده بود. در همین حال نخست‌وزیر عراق در جلسه پارلمان گفت استیضاح یک حق قانونی است اما همه ما باید مخالف استیضاح سیاسی باشیم.

پیام دوستی اون و پوتین
 رهبران روسیه و کره‌شمالی به مناسبت هفتادویکمین سالگرد رهایی شبه‌جزیره کره از اشغالگری ژاپن با کمک ارتش اتحاد جماهیر شوروی، پیام‌های تبریک، دوستی و گسترش همکاری مبادله کردند. کیم جونگ اون در پیام خود با سپاس از همکاری تاریخی اتحاد جماهیر شوروی برای آزاد کردن این کشور از استعمارگری ژاپن، پیام تاکید بر دوستی پیونگ‌یانگ و مسکو را خطاب به ولادیمیر پوتین فرستاد. کره شمالی که به علت فعالیت‌های نظامی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، تقریبا فقط با چین و روسیه از روابط نسبتا خوب سیاسی برخوردار است.
 


Page Generated in 0/0057 sec