printlogo


کد خبر: 162312تاریخ: 1395/5/30 00:00
در مراسم رونمایی از نماهنگ «ما ایستاده‌ایم 2» مطرح شد
درخواست تولید اثری حماسی برای اربعین

آیین رونمایی نماهنگ «ایستاده‌ایم؛ تا آخرین قطره خون» عصر روز چهارشنبه 27 مردادماه در تالار اسوه با حضور اهالی فرهنگ و هنر همچنین مسؤولان حوزه هنری برگزار شد. به گزارش فارس، در ابتدای مراسم محسن مومنی‌شریف با تشکر از حضور همه مسؤولان فرهنگی، عنوان کرد: در حاشیه دیدار شاعران، رهبر معظم انقلاب از ما خواستند تولید نماهنگ‌هایی مثل «ایستاده‌ایم 1» را ادامه دهیم.
احساس غرور از نماهنگی انقلابی
در مراسم رونمایی نماهنگ «ایستاده‌ایم 2»، سردار حسین یکتا طی سخنانی با تحسین این نماهنگ، عنوان کرد: من رابطه خوبی با موسیقی ندارم اما «ما ایستاده‌ایم» را مانند آژانس شیشه‌ای بارها دیده‌ام و احساس غرور کردم. یک سرود ممکن است نتیجه جنگ را عوض کند. وی ادامه داد: ما بارها نزدیک خاکریز دشمن از متن‌های عربی و سرودهای حماسی عربی استفاده می‌کردیم تا بتوانیم روحیه آنها را تضعیف کنیم. کاری که دوستان شروع کردند با نیتی که دارند درخور توجه است. ان‌شاءالله این تیم نذر کنند تا سرودی حماسی برای اربعین بسازند و همه پایکوبان من کنت مولاه و هذا مهدی مولا را در راهپیمایی اربعین به منصه ظهور برسانیم. در ادامه مراسم سردار سعید قاسمی پشت تریبون قرار گرفت و درباره ارزش‌های نماهنگ «ما ایستاده‌ایم» گفت:‌ روز گذشته 2 بار و امروز بار سومی است که نماهنگ را می‌بینم. ما بچه‌های جنگ مقطع آخر جنگ را به یاد داریم؛ در آن زمان ناوهای آمریکا وارد خلیج فارس شدند و حضرت امام در جمعی خصوصی اعلام کردند: «اگر من بودم می‌زدم.» اما به مصحلت دوستان این اتفاق نیفتاد و شاهد از دست رفتن صدها هموطن‌مان در پرواز ایرباس بودیم.
انتقاد از مافیای هنری
سردار قاسمی در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم انجام برنامه‌های فرهنگی در کشور افزود: وقتی به دیدار حضرت آقا رفتیم و گزارش کار دادیم، ایشان فرمودند شما کجا بودید، بیش از 20 سال به دنبال این طرز تفکر بودم. امروز بچه‌های جنگ را متهم به خنگ بودن، تند بودن، بی‌سوادی و بی‌شناسنامگی می‌کنند و در دوره پسابرجام این القاب‌ها بیشتر شده است. بسیار خوشحالم پس از فتنه 88 و داستان عماریون مافیای سینمای مستند و موسیقی شکست. شبکه مستند امروز با مدیریت سلیم غفوری از فعالیت بی‌رحمانه منافقین پرده برمی‌دارد. وی ادامه داد: «من می‌دانم مافیای هنری در کشور به بچه‌های جوان میدان نمی‌دهد و گرفتن امکانات و تجهیزات جنگی هم معضل دیگری است. ممکن است هزینه‌ها به نظر زیاد بیاید اما این چند صد میلیون در دوره پسابرجام و در این 3 سال که دزدی، چپاول و غارت را می‌شنویم در مقابل حقوق‌های نجومی مبلغی نیست. این پول را به بچه‌های انقلابی ندهند به جیب درصف و صفدر می‌رود». سردار قاسمی در ادامه با انتقاد از مسیر حرکتی مسؤولان ارشاد، گفت: «امروز دغدغه‌های ارشاد کجاست؟ البته هر کاری که ساخته شود ایراداتی دارد، مثل دیکته‌ای که نوشته می‌شود و این تنها دیکته ظریف است که به خودش نمره 20 می‌دهد برای برجام».
فردوسی‌های فرهنگی
پس از پخش پشت صحنه نماهنگ
«ما ایستاده‌ایم 2» وحید جلیلی دیگر فعال فرهنگی گفت: «دوست من کلمه قصاری دارد و می‌گوید زمانه ما رستم‌‌های زیادی دارد، فردوسی‌هایش کم هستند. اما امروز باید بگوییم فردوسی‌های انقلاب اسلامی یک به یک می‌‌رسند؛ قهرمانان این ملت گمنام نخواهند بود». در این مراسم از حسین حقیقی (خواننده)، جواد مطوری (مدیر جلوه‌های بصری)، محمدباقر مفیدی‌کیا (کارگردان)، امید روشن‌بین (آهنگساز) و محمدرضا شفا (تهیه‌کننده) تقدیر و تشکر به عمل آمد. در ادامه برنامه محمدرضا شفا گفت: «مدیون بسیاری از جوانانی هستم که مردانه در کنارم ایستادند و برای هنر انقلاب فعالیت کردند. کمک‌های مدیران حوزه هنری اگر نبود امروز شاهد این نماهنگ نبودیم. 5/2 سال تلاش امروز با مجاهدت‌های حمزه‌زاده به بار نشست و به بسیاری از مراکز فرهنگی برای کمک مالی سر زدم اما همه خالصانه نه گفتند. شاید حواس‌شان به ساخت کارهای انقلابی دیگر بود. امشب نقطه پایان «ایستاده‌ایم 2» و سرآغاز تولید آثار دیگر است».


Page Generated in 0/0052 sec