printlogo


کد خبر: 162313تاریخ: 1395/5/30 00:00
رویدادها

اکران«یتیم‌خانه ایران» پس از ایام محرم
فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی پس از دهه اول محرم اکران می‌شود. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» که قرار بود شهریورماه در سینماها نمایش داده شود به بعد از ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) موکول شد. این در شرایطی است که هنوز پروانه نمایش فیلم نیز از سوی شورای پروانه نمایش صادر نشده است و با توجه به آیین‌نامه شورای صنفی نمایش 2 ماه از صدور مجوز نمایش باید بگذرد تا پخش کننده امکان نمایش فیلم را از شورای صنفی نمایش حصول کند.

رحیم شهریاری:
شرکت‌های اسرائیلی مجری کنسرت‌های آنتالیا
رحیم شهریاری معتقد است که در پس پرده کنسرت‌های آنتالیا شرکت‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل هرگز حاضر به حضور در این تورها نشده است.  به گزارش تسنیم، این خواننده آذری‌زبان در نشست خبری تور کنسرت‌هایش درباره وضعیت کنسرت‌های موسیقی در آنتالیا گفت: هر سال از من دعوت می‌شود که در تور کنسرت‌های آنتالیا شرکت کنم اما خوشبختانه بموقع فهمیدم که پشت ماجرای این کنسرت‌ها شرکت‌های اسرائیلی هستند و تن به این کار ندادم. وی افزود: بزرگ‌ترین کنسرت‌های ترکیه را مسؤولان کانال GEM برگزار می‌کنند و حامیان اینها شرکت‌های اسرائیلی هستند. من هرگز حاضر نیستم در همکاری با چنین شرکت‌هایی کنسرت‌هایی برگزار کنم تا هموطنانم را از ایران به ترکیه بکشانم.  

افتتاح نمایشگاه عکس «به نام زیتون» درباره سوریه
نمایشگاه عکس «به نام زیتون» با محوریت عکس‌های حسین مرصادی از جنگ سوریه در حوزه هنری افتتاح شد. به گزارش تسنیم، نمایشگاه عکس «به نام زیتون» که روایتی از سفر حسین مرصادی به عنوان رزمنده و عکاس به جبهه سوریه است، با حضور مقامات فرهنگی و سیاسی افتتاح شد.  در ابتدای این مراسم سیداحسان باقری، مدیر خانه عکاسان بیان کرد: این عکس‌ها را فردی گرفته که در درجه اول به عنوان رزمنده و بعد به عنوان عکاس وارد نبرد با دشمن شده و با سختی‌های عکاسی در چنین شرایطی، توانسته بخوبی ایثار و فضای معنوی موجود را به ما منتقل کند. این عکس‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه این مراسم، مهدی کاسی از همرزمان شهید حامد کوچک‌زاده اظهار کرد: در شهرهای محاصره‌شده بیشتر مادران شهدا جوان بودند و تعداد بسیار زیادی نوجوان در این منطقه توسط تک‌تیراندازها به شهادت رسیده بودند. کاسی با اشاره به اینکه تجارب دفاع مقدس برای مدافعان حرم ارزشمند و مفید بود، گفت: امیدوارم با نشان دادن این عکس‌ها ارزش زحمات مدافعان حرم بیشتر درک شود.

کنگره شعر «مواهب» به آیین اختتامیه رسید
آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر نیایشی «مواهب» با حضور استاد محمدعلی مجاهدی، علیرضا برازش و برگزیدگان این کنگره در قم برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این مراسم به صورت رسمی با سخنان استاد محمدعلی مجاهدی شاعر و پژوهشگر شناخته‌شده‌ شعر آیینی درباره شعر توحیدی و مناجات‌نامه‌ها آغاز خواهد شد. شعرخوانی جواد محدثی، جواد محمدزمانی، سیدمحمدجواد شرافت از شاعران موفق شعر آیینی و نیایشی، رونمایی از کتاب کنگره و شعرخوانی برگزیدگان از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر «مواهب» خواهد بود. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت 18 روز یکشنبه 31 مرداد ماه به سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای به نشانی قم، خیابان شهید لواسانی (خیابان ساحلی) مراجعه کنند. کنگره شعر مواهب به ابتکار و همت حوزه هنری قم و همکاری بسیج هنرمندان قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

اجرای شهرداد روحانی  به یاد جانبازان دفاع‌مقدس
چهارمین شب فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» میزبان شهرداد روحانی و علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک بود که بار دیگر در فضای باز کاخ نیاوران اجرا شد. به گزارش فارس، شهرداد روحانی اجرایش را با قطعه‌‌ «سرزمین مادری» آغاز کرد و درباره‌ این قطعه توضیح داد: قطعه‌ «سرزمین مادری» را در زمان 8 سال جنگ تحمیلی ساختم، آن هم به یاد انسان‌های والایی که با فداکاری‌های‌شان باعث شدند حتی یک وجب از خاک عزیز کشورمان را از دست ندهیم.


Page Generated in 0/0050 sec