printlogo


کد خبر: 162316تاریخ: 1395/5/30 00:00
اخبار

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
وزیر آموزش و پرورش یکشنبه به مجلس می‌آید
یکشنبه وزیر آموزش و پرورش با شرکت در کمیسیون آموزش به موارد مطرح شده در طرح استیضاح پاسخ می‌دهد. سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره فرجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 57 نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. وی به فارس اظهار داشت: قرار است روز یکشنبه وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس شرکت کرده و درباره 20 بند مطرح شده در طرح استیضاح که شامل مشکلات آموزش و پرورش است، به اعضای کمیسیون پاسخ دهد.

بدهی 4 هزار و 500 میلیاردی دولت به فرهنگیان
مطالبات فرهنگیان از سال ۱۳۸۲ تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت معوقات فرهنگیان به فارس اظهار داشت: مطالباتی مربوط به پرسنل و بخش غیرپرسنلی وجود دارد که آموزش‌وپرورش را آزار می‌دهد. وی با بیان اینکه در آخرین مرحله از پیگیری‌ها برای برنامه ششم توسعه یک پیشنهاد ارائه شد اما متأسفانه آن هم در لایحه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه‌ساله مطالبات تاییدشده‌ای را که توسط ذی‌حساب، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت وجود دارد گزارش می‌دهیم تا در بودجه سال آینده آموزش‌وپرورش وارد شود، اما متأسفانه به دلیل تنگناهای مالی مرتب این موارد از بودجه خط می‌خورد. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره رقم دقیق مطالبات فرهنگیان گفت: اگر بخواهیم تمام مطالبات فرهنگیان اعم از پرسنلی و غیرپرسنلی و از سال 1382 تاکنون را پرداخت کنیم حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است اما مطالبات پرسنلی فقط 2 هزار و 200 میلیارد تومان است.

اجرای طرح «سرباز طلبه» در آموزش‌وپرورش
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از اجرای طرح سرباز طلبه در آموزش‌وپرورش خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح استفاده از سرباز طلبه از امسال در آموزش‌وپرورش با سهمیه ۵۰۰ نفر اجرا می‌شود. دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به تأکید رهبر انقلاب درباره ضرورت همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش، از مدیران حوزه‌های علمیه خواست برای این منظور همکاری لازم را انجام دهند. وی عنایت ویژه به دانش‌آموزان آینده‌ساز را یکی از اولویت‌های حوزویان خواند و از آنها خواست در فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و مشاوره‌ای، این قشر را در اولویت کار خود قرار دهند.


برگزاری فستیوال «جایزه بزرگ اختراعات ایران ۲۰۱۶»
فستیوال جایزه بزرگ اختراعات ایران با هدف تولید و تجاری‌سازی اختراعات کشور و با حضور بیش از ۲ هزار مخترع در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه سال جاری برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، این فستیوال بین‌المللی با حضور بیش از 2 هزار مخترع، متخصص و سرمایه‌گذار و با حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های علمی و فناوری کشور پایه‌گذاری شد. فرآیند اصلی (جایزه بزرگ) در سال 2011 با ایده مهندس پیمان سرحدی، مخترع مطرح جهان توسط نشریه تایمز آمریکا ارائه شده و پس از 3 سال مطالعه و بررسی در سال 2014 با مطالعه‌ای تحت عنوان «دهکده دانایی و خانه‌های تکنولوژی» در کنفرانس جهانی مدیریت تکنولوژی در کشور آمریکا مورد پسند صاحبنظران تکنولوژی جهان قرار گرفت و پس از آن با یک برنامه 10 ساله آغاز به‌کار کرد. این فستیوال تنها یک مراسم بزرگداشت نیست بلکه یک پروسه به طور کلی تازه با هدف تولید و تجاری‌سازی اختراعات است. دست‌اندرکاران این فستیوال قصد دارند با برگزاری این برنامه بتوانند راهگشای حل موضوعات تجاری‌سازی اختراعات در ایران باشند.


Page Generated in 0/0048 sec