printlogo


کد خبر: 162320تاریخ: 1395/5/30 00:00
وزیر بهداشت انتقاد کرد
رودربایستی در دولت برای تجمیع بیمه‌ها

گروه اجتماعی: موضوع تجمیع بیمه‌ها دعوای وزارت بهداشت و رفاه یا موضوعی شخصی نیست، بلکه بیمه به عنوان یک صنعت مطرح است اما در دولت درباره تجمیع بیمه‌ها رودربایستی وجود دارد.  سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به لزوم تجمیع بیمه‌ها اظهار داشت: فردی که کار می‌کند خودش هم باید اختیار خرج کردن آن را داشته باشد و نمی‌شود اعتبارات ما نزد نهاد دیگری باشد و ما هزینه کنیم. این مشکل سال‌هاست که در کشور وجود اما در دولت هم درباره تجمیع بیمه‌ها رودربایستی وجود دارد و من این موضوع را به خاطر خودم یا تیم وزارت بهداشت مطرح نمی‌کنم. هاشمی با بیان اینکه درباره بیمه‌ها رنج زیادی کشیدیم، افزود: بحث، دعوای وزارت بهداشت و رفاه یا دعوای شخصی نیست، بلکه بیمه، علم و صنعت است و باید با توجه به تجربیات موفق کشورهای گوناگون، راه صحیح را در پیش گرفت.
لایحه برای نجات بیمه‌ها
وزیر بهداشت از ارائه لایحه اصلاحیه بودجه 8 هزار میلیارد تومانی کسری بیمه‌ها در صحن علنی مجلس خبر داد و اظهار داشت: تقاضا دارم به این طرح مهم که در کمیسیون برنامه و بودجه با آن موافقت شد، نمایندگان رای‌ و برای همکاران خود درباره اهمیت آن توضیح دهند، زیرا از این راه، خون جدیدی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دارویی تزریق می‌شود. وزیر بهداشت یکی از مهم‌ترین کمک‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تداوم طرح تحول سلامت دانست و یادآور شد: برخی اجرای طرح تحول سلامت را فقط هزینه برای کشور می‌دانند در حالی که اجرای این طرح حق مردم بوده، زیرا رهبر انقلاب فرمودند آموزش و پرورش و سلامت، سرمایه‌گذاری برای آینده است. هاشمی در ادامه عنوان کرد: در جنوب و شرق استان کرمان پزشکانی هستند که 8 ماه یا بیشتر حقوقی دریافت نکرده‌اند.
نمایندگان تصمیم‌گیری کنند
وزیر بهداشت تصریح کرد: نمایندگان در مجلس درباره تجمیع بیمه‌ها تصمیم سیاسی نگیرند، بلکه یک تصمیم الهی بگیرند و اگر درباره یارانه‌ها تصمیم خدایی گرفته شده بود که نیاز به شجاعت داشت، با چنین مشکلات و گرفتاری‌هایی در اشتغال روبه‌رو نبودیم. وی از نمایندگان خواست درباره تجمیع بیمه‌ها تصمیمی بگیرند که به مصلحت نظام سلامت، مردم و کشور باشد. وزیر بهداشت با بیان اینکه ادامه طرح تحول سلامت نباید منحصر به این دولت و وزارت بهداشت باشد، تصریح کرد: مردم مشکلات بسیار زیادی در این حوزه دارند و نمایندگان دوره قبل مجلس به ما کمک‌های زیادی کردند که امیدواریم در مجلس جدید هم استمرار داشته باشد.
 


Page Generated in 0/0051 sec