printlogo


کد خبر: 162321تاریخ: 1395/5/30 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد
تصادف 2 اتوبوس با 3 کشته و 20 مصدوم
برخورد 2 اتوبوس بین‌شهری که از شهرهای شمال غرب کشور عازم تهران بودند ۳ کشته و ۲۰ مصدوم به جا گذاشت. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره اظهار داشت: در ساعت 7:15 روز جمعه برخورد 2 دستگاه خودرو در غرب به شرق بزرگراه کرج، چهارراه ایران‌خودرو حوالی شهرک پیکانشهر به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 4 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. وی به ایلنا عنوان کرد: 2 دستگاه اتوبوس بین‌شهری که از شهرهای شمال غرب کشور عازم تهران بودند بشدت با یکدیگر برخورد کرده و تعداد زیادی از مسافران دچار مصدومیت شدند. به‌گفته ملکی، در این حادثه 3 نفر شامل یک مرد، یک زن و یک پسربچه جان خود را از دست دادند و 20 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

توقف شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی
رئیس شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از توقف شماره‌گذاری ۹ تیپ از خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز تولید داخل خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ سعید روحی، رئیس شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، با اعلام این خبر گفت: به استناد مصوبه هیات دولت شرکت‌های تولیدکننده خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز از ابتدای امسال موظف بودند محصولات خود را با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید و به بازار عرضه کنند. وی افزود: این شرکت‌ها هنوز موفق به دریافت تاییدیه‌های سازمان محیط‌زیست و سازمان استاندارد نشده‌اند. وی یادآور شد: هم‌اکنون فقط 9 تیپ از خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز تولید داخل برخی شرکت‌ها، موفق نشده‌اند تاییدیه استاندارد و محیط‌زیست را بگیرند و پلیس شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرده است.


ضرورت تأسیس سازمان مردم نهاد پزشکان
دکتربابک نگاهداری: جنوب و شمال شهر همواره تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته‌اند اما در حالی فقر مالی یکی از مشکلات مردم حاشیه‌نشین و جنوبی شهر تهران است که در سوی دیگر ماجرا بسیاری از این مردم با وجود اینکه توان اقتصادی درمان خود را دارند اما فقدان آگاهی‌های بهداشتی و پزشکی باعث می‌شود تا از بسیاری از مشکلات خود بی‌خبر باشند.  براساس نتایج تحقیقی که چندی پیش در سطح شهر تهران صورت گرفت زنان در مناطق جنوبی کمتر وضعیت درمانی خود را پیگیری می‌کنند و به نوعی می‌خواهند برای خانواده‌شان از خود‌گذشتگی کنند که همین موضوع باعث بروز بسیاری از بارداری‌های ناایمن و تولد نوزادانی شده است که از سلامت کامل برخوردار نبوده‌اند.   این موارد نشان می‌دهد فقر مالی و فقر آگاهی 2 عاملی است که باعث شده اقشار کم‌درآمد از نظر بهداشتی و سلامتی شرایط ایده‌آلی نداشته باشند. از این رو به نظر می‌رسد مواجهه موثر با این موضوع به تنهایی از عهده دستگاه‌های مسؤول خارج است و نیاز به یک حرکت جمعی و مردمی در این زمینه احساس می‌شود. در کشوری که ابن‌سینا طبیب حاذق ایرانی رشد و نمو داشته و احساس مسؤولیت و تعهد وی زبانزد همگان بوده و در سرزمینی که وجه تمایز طبیبانش از سایر اقشار تعهد و دلسوزی و اخلاق پزشکی است انتظار می‌رود پزشکان حال حاضر ما نیز میراثدار خوبی برای این میراث کهن باشند و در حرکتی خودجوش به دنبال بهبود شرایط برآیند.  اگر هر پزشکی که در شهر تهران خدمت می‌کند تنها ساعاتی از هفته را به درمان در مناطق جنوبی شهر اشتغال ورزد حجم عظیمی از مشکلات و بیماری‌ها در مراحل اولیه پیشگیری یا درمان می‌شود و ثمره این کار داوطلبانه، بهبود سلامت کلی همه اهالی شهر خواهد بود. البته شاید نیاز نباشد تمام پزشکان مخارج دارو و درمان بیماران خود را متقبل شوند بلکه برخی می‌توانند ساعاتی از روز یا هفته خود را به مقوله مهم آموزش و اطلاع‌رسانی اختصاص دهند. روز پزشک بهانه‌ای است تا اقشار جامعه پزشکی را به آرمان تحقق یک سازمان مردم نهاد بزرگ و نانوشته دعوت کرده و از آنها بخواهیم مسؤولیت‌پذیری خود را بار دیگر جلوه‌گر شوند و در بهبود شرایط سلامتی و زیست همشهریانشان سهیم باشند. امیدوارم بار دیگر همکاران پزشکم با دستان شفابخش خود وارد میدان شده و این‌بار بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد کشوری را به نام  خود ثبت کرده و جان دیگری به رگ‌های شهرمان ببخشند.


Page Generated in 0/0052 sec