printlogo


کد خبر: 162328تاریخ: 1395/5/30 00:00
چهارگوشه

هجوم داعش به فرودگاه نظامی کویرس
جبهه حاشیه شرقی شهر حلب پس از 10 ماه آرامش کامل از پنجشنبه  گذشته صحنه درگیری‌های شدید میان تروریست‌های مهاجم داعش و نیروهای گارد ویژه ریاست‌جمهوری ارتش سوریه بود. عناصر این گروه حملات گسترده‌ای را با استفاده از یگان‌های توپخانه و تانک  و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده به فرودگاه نظامی کویرس آغاز کرده‌اند. کانون درگیری‌ها میان 2 طرف در روستای نصرالله واقع در شمال این فرودگاه مهم بوده است که گفته می‌شود نظامیان سوری ضمن دفع هجوم تروریست‌ها تلفات و خسارات سنگینی را به آنها وارد آورده‌اند. فرودگاه نظامی کویرس، آبان‌ماه سال گذشته پس از 3 سال محاصره در عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای مدافع حرم آزاد شده بود و همزمان ارتش روسیه اقدام به تجهیز کامل آن به انواع سامانه‌های راداری، پدافندی، شنود و پارازیت کرده‌ بود. ده‌ها فروند بالگرد و هواپیمای ترابری و جنگی در این فرودگاه به پشتیبانی از عملیات‌ آتی برای پاکسازی شهرهای مهم شمال شرقی استان حلب می‌پردازند که در اشغال داعش قرار دارند.

سقوط هواپیمای نظامی در آمریکا
سخنگوی پایگاه هوایی نلیس در ایالت نوادای آمریکا اعلام کرد، یک فروند هواپیما A4 این پایگاه در صحرای نوادا در چند کیلومتری شهر لاس‌وگاس سقوط کرده و خلبان آن با استفاده از چتر، موفق به نجات جان خود شده است. به گفته این سخنگو، هواپیمای یادشده که یک هواپیمای غیرنظامی است وظیفه پشتیبانی عملیات در باله شماره 57 این پایگاه را به‌عهده داشته و خلبان آن موفق شده است قبل از سقوط با استفاده از چتر نجات جان سالم به‌ در برد.

سازمان ملل 10 هزار نفر را در هاییتی کشت
سازمان ملل اعتراف کرد در شیوع بیماری وبا در هائیتی در سال 2010 که به مرگ 10هزار نفر منجر شد، نقش داشته است. اگر چه پژوهش‌ها نشان می‌داد نیروهای نپالی سازمان ملل عامل شیوع این بیماری در هائیتی بوده‌اند ‌اما این سازمان پیوسته این اتهام را نفی می‌کرد. با وجود این، اکنون انتشار یک گزارش داخلی سازمان ملل موضع این سازمان را تغییر داده است. در همین باره، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: «در سال گذشته، سازمان ملل به این باور رسید که باید تلاش بیشتری برای تعیین نقش خود در شیوع اولیه وبا در هائیتی انجام دهد.» به نظر می‌رسد نشت فاضلاب از یک پایگاه سازمان ملل در مرکز هائیتی و در نزدیکی یک رودخانه، عامل شیوع وبا در این کشور بوده است.

حمله داعش در نزدیکی مسکو
گروه تروریستی داعش اعلام کرد در حمله به یک پایگاه پلیس روسیه در حومه مسکو، تلفاتی به نیروهای روسی وارد آورده است. بنابر بیانیه داعش، 2 عضو این گروه تروریستی یک پایگاه پلیس در منطقه بالاچیکا در شرق مسکو را هدف گرفته‌اند و مدعی هستند تلفاتی را به نیروهای روس وارد کرده‌اند اما مسؤولان روسی می‌گویند در این حمله تنها 2 نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی این کشور زخمی شدند. این یکی از معدود حملات داعش در روسیه محسوب می‌شود.

دروغ شناگران آمریکایی
شناگران آمریکایی که مدعی بودند در حاشیه المپیک ریو 2016 مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته‌اند، دروغ می‌گفتند. طبق ویدئوهای مداربسته منتشر شده،  رایان لاکتی، جیمز فایگن، گونار بنتز و جک کونگر 4 شناگر تیم المپیک آمریکا در حقیقت پس از خسارت زدن به یک پمپ بنزین با نگهبان آن درگیر شده‌اند. شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع پلیس برزیل گزارش داد که طبق تصاویر دوربین مداربسته، یکی  از شناگران در دستشویی این پمپ بنزین را شکسته و با نگهبانان درگیر می‌شود. نگهبانان نیز از آنها خواستند بابت این خسارت، جریمه بپردازند و پس از درگیری به آنها دستور می‌دهند روی زمین نشسته و دستان خود را بالا بگیرند. این 4 شناگر به دروغ مدعی شده بودند که مورد حمله چند سارق مسلح در لباس پلیس برزیل قرار گرفته‌اند ولی چون حالت عادی نداشته‌اند جزئیات واقعه را فراموش کرده‌اند. پلیس ریو چهارشنبه گذشته در راستای تحقیقات در این‌باره از خروج کونگر و بنتز از برزیل جلوگیری کرد و بازجویی از این دو ادامه دارد. اگرچه لاکتی به آمریکا بازگشته اما از موقعیت فایگن اطلاعی در دسترس نیست.


Page Generated in 0/0040 sec