printlogo


کد خبر: 162348تاریخ: 1395/5/30 00:00
اخبار

پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای استفاده از فضای هوایی کشور
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبه‌رو شد. علاءالدین بروجردی در جلسه آگاه‌سازی سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسؤولان ستاد ارتش در سالن همایش‌های اداره فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران براساس راهبرد «ما می‌توانیم» امام‌خمینی(ره) است. بروجردی با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی هر کشوری برای خود تصمیم بگیرد، افزود: آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای او پشتیبان رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، ما از حزب‌الله و محور مقاومت در سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

با حکم فرمانده کل قوا
سردار شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم شد
سردار علی شادمانی با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد. وی همچنین معاونت عملیات این قرارگاه را هم برعهده دارد. پیش از سردار شادمانی، سردار سرلشکر محمد باقری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم بود.

واکنش ایران به رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت گفت: از هرگونه تلاش و اقدام  عملی و رفتار توأم با حسن‌نیت، استقبال می‌کنیم و امیدواریم سیاست‌های تحریک‌آمیز و غیرسازنده برخی طرف‌های ثالث تأثیری در اراده دولت‌ها برای برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع هر چه بیشتر ملت‌ها در منطقه نداشته باشد. بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره رویکرد مثبت رئیس مجلس کویت در مصاحبه با روزنامه الشرق گفت: بدون تردید اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشتن بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است. ما و تمام کشورهای همسایه از قابلیت‌های فراوانی برای همکاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های‌مان در جهت حسن همجواری، مشارکت سیاسی، توسعه اقتصادی و مبارزه با تهدیدات مشترک برخورداریم. قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست ثابت، غیرقابل تغییر و اصولی خود همواره و همیشه خواستار ثبات، امنیت و پیشرفت در کشورهای همسایه خود بوده است.«مرزوق الغانم» رئیس مجلس «الامه» (پارلمان) کویت، در گفت و گویی بر تمایل کویت
و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای همکاری و رابطه با ایران بر پایه حسن همجواری تاکید کرد.

تأکید سرلشکر باقری بر تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل کمیته‌های مشترک مرزی و رایزنی و تبادل‌نظر در ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای میان ایران و عراق را یک موضوع مهم و ضروری دانست.به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری در دیدار فالح فیاض، دبیر شورایعالی امنیت ملی عراق، بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری‌های دفاعی در ابعاد و سطوح مختلف با ارتش و کشور عراق تأکید کرد و اظهار داشت: پیوستگی تاریخی، فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران با کشور و مردم عراق می‌تواند ضامن اتحاد،‌ دوستی و برادری هرچه بیشتر 2 کشور و نیروهای مسلح در برابر تهدیدات مشترک باشد. سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود مراقبت و هوشیاری نسبت به طرح‌ها و توطئه‌هایی را که توسط برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای برای اختلال در حاکمیت و امنیت ملی کشورهای مسلمان منطقه و از جمله عراق و ایران صورت می‌گیرد ضروری خواند و افزود: در راستای تقویت اتحاد و وحدت بین 2 کشور منطقه و ایجاد امنیت پایدار تشکیل کمیته‌های مشترک مرزی و رایزنی و تبادل‌نظر در ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای تأثیرگذار و حائز اهمیت است. فالح فیاض، دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق تشکیل حشدالشعبی را به‌نوعی بهره‌برداری از تجربه بسیج در جمهوری اسلامی ایران خواند که طی دوران پس از انقلاب توانسته است نقش بسزایی در دفاع و امنیت جمهوری اسلامی داشته باشد.


Page Generated in 0/0051 sec