printlogo


کد خبر: 162356تاریخ: 1395/5/30 00:00
اخبار

حسن یزدانی فینالیست شد
نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم‌ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ریو با پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی فینالیست شد. حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 7 بر صفر کشتی‌گیری از هائیتی را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر سونر دمیرتاش از ترکیه را مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. یزدانی برای حضور در فینال با نتیجه 10 بر صفر یوسربائف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد.

رضازاده: هیأت ژوری حق بهداد را خورد
رضازاده درباره نتایج تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های المپیک ریو گفت: «همه بچه‌ها زحمت کشیدند و توان خودشان را گذاشتند تا برای ایران افتخارآفرینی کنند، حالا در بین اعضای تیم‌ملی کیانوش و سهراب موفق شدند به مدال برسند ولی وزنه‌برداران دیگر ما هم خوب عمل کردند و باید از آنها هم تشکر و قدردانی کرد. نه‌تنها در وزنه‌برداری بلکه سایر ورزشکاران ما هم در رشته‌های مختلف زحمات خودشان را کشیدند و باید از همه آنها تشکر کرد». دارنده مدال طلای المپیک‌های 2000 و 2004 درباره اتفاقاتی که برای بهداد سلیمی افتاد و هیات ژوری مسابقات حرکت دوضرب او را به اشتباه چراغ قرمز داد، افزود: «بهداد در حرکت یکضرب بسیار خوب عمل کرد و وزنه‌ها را براحتی بالای سر برد اما در حرکت دوضرب مقداری آسیب‌دیدگی‌ او را اذیت کرد و به همین دلیل نتوانست براحتی وزنه را بالای سر ببرد. اما کاملا مشخص بود حرکت سلیمی صحیح بود و هیات ژوری حق او را خورد و مدال او را گرفت».  

حضور اولین آزادکار ایران در رده‌بندی
آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان از صعود به دیدار نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو باز ماند. حسن رحیمی پس از یک دور استراحت و پیروزی مقابل نمایندگان ارمنستان و روسیه، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «ری هیگوچی» از ژاپن رفت و مقابل این آزادکار با نتیجه
9 بر 5 مغلوب شد. رحیمی با قبول اولین شکست خود در المپیک 2016 ریو  به فینال وزن 57 کیلوگرم نرسید.

مهدی خدابخشی با پیروزی آغاز کرد
نماینده وزن 80- کیلوگرم تیم‌ملی تکواندوی ایران در نخستین مبارزه خود مقابل میگوئل فریرا از هندوراس به برتری دست یافت. مهدی خدابخشی، نماینده کشورمان با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، در گام نخست به مصاف «میگوئل فریرا» از هندوراس رفت و با نتیجه 13 بر یک پیروز شد.

اظهارنظر عجیب  وزیر ورزش درباره نتایج کاروان کشورمان در المپیک قبل از پایان رقابت‌های ورزشکاران ایرانی
حد ورزش ایران 4 مدال است!
درحالی که هنوز مسابقات ورزشکاران المپیکی ما در جریان است، وزیر ورزش و جوانان در اظهارنظری عجیب در ارزیابی‌اش از عملکرد کاروان ورزش ایران در سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک گفت: بنده قبلا هم اعلام کردم که میانگین کسب مدال ورزش ایران در المپیک ۴ مدال است و نباید انتظاری بیش از این داشت. ورزش ایران تاکنون در ۱۵ دوره المپیک شرکت کرده که ۶۰ مدال کسب کرده است. یعنی برای هر دوره 4 مدال. المپیک لندن یک استثنا بود. بنده قبلا هم این موضوع را گفتم اما رسانه‌ها ایراد گرفتند. به گزارش مهر، محمود گودرزی که در تمرین تیم فوتبال استقلال حضور پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: البته امیدوارم این شرایط بهتر شود اما باید بپذیریم که جایگاه ورزش ما در دنیا فعلا همین است. امیدواریم که در تکواندو و کشتی آزاد بتوانیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم. وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌اش را براساس شرایط موجود ورزش ارائه کرده است، گفت: حضور ورزش ایران در المپیک نوسان زیادی داشته است. توقع هم نباید بالاتر از این باشد. حد ما در ورزش دنیا همین است و باید زحمت بیشتری بکشیم. مدیران ورزشی باید بپذیرند که براساس علوم جدید مدیریتی حرکت کنند. مربیان هم باید یاد بگیرند که از تجربیات دیگران استفاده کنند. نباید مربی تیم را فقط متعلق به خودش بداند و حصار دور خودش بکشد و اجازه ندهد بقیه ببینند. سخنان وزیر ورزش درباره حد انتظارات از کاروان ایران در المپیک انتقادات بسیاری را در جامعه ورزشی و رسانه‌ای کشور برانگیخته است؛ منتقدان معتقدند این سخنان وزیر به دور از تدبیر بوده و پایین آوردن حد انتظارات از کاروان ورزش کشور می‌تواند به افت روحیه ورزشکاران و نزول نتایج نسبت به گذشته منجر شود.


Page Generated in 0/0049 sec