printlogo


کد خبر: 162374تاریخ: 1395/5/31 00:00
اخبار

مردم نمره خوبی به دولت روحانی نمی‌دهند
محمد عطریانفر گفت: عامه مردم نمره خوبی به دولت نمی‌‌دهند. آنها مشکلات و گرفتاری‌های خودشان را می‌بینند و توقع دارند دولت منجی آنها باشد. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس، عمده‌ترین دغدغه‌ مردم را بیکاری دانست و افزود: نبود فرصت‌های شغلی بزرگ‌ترین مشکل است و چون با زیرساخت توقف توسعه در اقتصاد ملی و نهادهای مولد گره‌ خورده، مثل یک دور باطل ‌شده است.  وی با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی بر دوش مردم است، به مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: در سبد هزینه‌ ها نرخ مسکن لحاظ نمی‌شود. اگر هزینه‌ مسکن را لحاظ کنیم، مشکلات، اساسی‌تر از این حرف‌هاست ولی اگر مسکن خارج از این معادله حساب شود، حرف آقایان قابل ‌قبول است.  

تجاوز ریاض به یمن مانع پیشرفت مسائل منطقه‌ شد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: در آخرین دیدارم با «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت در این کشور، وی در موضوعات منطقه‌ای نظرات سازنده‌ای را تبیین کرد و معتقد بود  تجاوز ریاض علیه یمن مانع پیشرفت کار شد. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اظهارات رئیس مجلس کویت، اظهار داشت: همسایگان جمهوری اسلامی اولویت سیاست خارجی ما هستند و دیدگاه‌های رئیس مجلس و امیر کویت در کمک به حل سیاسی بحران‌های منطقه مورد توجه تهران است. وی با بیان اینکه تهران همواره از توسعه و تحکیم روابط با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس استقبال کرده است، تصریح کرد: در شرایط حساس فعلی منطقه، دپپلماسی پارلمانی می‌تواند نقش مهمی در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایفا کند. امیرعبداللهیان بر همین اساس یادآور شد: دیدگاه‌های رئیس مجلس و امیر کویت در کمک به حل سیاسی بحران‌های منطقه مورد توجه تهران است. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین دیدارم با «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت در این کشور، وی در موضوعات منطقه‌ای نظرات سازنده‌ای را تبیین کرد و معتقد بود تجاوز ریاض علیه یمن مانع پیشرفت کار شد.  

اعتراض کاربران ایرانی به دخالت BBC در کودتای ۲۸ مرداد جهانی شد
همزمان با سالگرد کودتای آمریکایی- انگلیسی ۲۸ مرداد ۳۲، هزاران کاربر ایرانی با هشتگ #کودتایBBC در شبکه‌های ایرانی، اقدام رسانه دولتی انگلیس در اعلام رمز کودتا را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی مسؤولان آن شدند. براساس این گزارش، این اعتراض کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توئیتر جزو مطالب ترند(trebd) قرار گرفت. بنابر آمار بیش از 20 هزار توئیت اعتراضی در این شبکه اجتماعی توسط کاربران ایرانی منتشر شد. گفتنی است، در کودتای 28 مرداد سال 32، رادیو بی‌بی‌سی با اعلام رمز کودتا در نیمه شب، به کودتاگران پیام فرستاده و آنها را از شروع کودتا آگاه کرد.

تضعیف توانمندی‌های دفاعی آب به آسیاب دشمن ریختن است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 31 مردادماه روز «صنعت دفاعی»، تاکید کرد: هر زبانی بویژه در عصر «پسابرجام» سخن از تضعیف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی کشور بگوید آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.به گزارش سپاه‌نیوز، در این بیانیه تصریح شده است: واکاوی منصفانه تحولات و دستاوردهای راهبردی داخلی و رخدادهای بین‌المللی منتهی به توافق هسته‌ای با کشورهای موسوم به 1+5 و به‌اصطلاح دوره «پیشابرجام» نشان می‌دهد از مهم‌ترین دلایلی که قدرت‌های بزرگ جهانی را به پذیرش حقوق مسلم هسته‌ای ایران و موضوع «برجام» واداشت در حقیقت «اقتدار دفاعی»، «قدرت بازدارندگی» و دستیابی نیروهای مسلح ایران به «سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی راهبردی» بویژه «موشک‌های بالستیک» و نیل به توانمندی‌های برهم زننده امنیت رژیم صهیونیستی می‌باشد.این بیانیه اقتدار دفاعی و توان موشکی کشور را مظهر بالندگی و پیش‌روندگی حوزه صنایع دفاعی جمهوری اسلامی توصیف  و تاکید کرده است: صنعت دفاعی بومی بازدارنده و اقتدارآفرین کشور که هم‌اکنون فراتر از جغرافیای ایران عزیز، یاری‌بخش عرصه‌های نیاز مقاومت اسلامی برای مقابله با جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است؛ از خطوط قرمز مسلم ملت ایران بوده و اندیشیدن به کندی، ایستایی و توقف در روند آن را تحمل نخواهد کرد. هر زبانی که بویژه در عصر «پسابرجام» سخن از تضعیف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی کشور بگوید آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.


Page Generated in 0/0049 sec