printlogo


کد خبر: 162375تاریخ: 1395/5/31 00:00
پارلمان

سؤال مجلس از ظریف درباره حمایت از جاسوسی ۲ دیپلمات
سؤال ۷ نماینده مجلس از وزیر امور خارجه درباره علت حمایت وزارت امور خارجه از ۲ دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند،‌ تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. به گزارش فارس، این نمایندگان سوال خود از محمدجواد ظریف را با موضوع علت حمایت از 2 دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در سفر به مرزهای غرب کشور در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند، تحت عنوان هماهنگ بودن با وزارت امور خارجه، تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند. اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر و جواد کریمی‌قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌‌کریم و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در شرح سوال خود از محمدجواد ظریف با اشاره به تصویربرداری دیپلمات‌های خارجی از پایگاه‌های نظامی ایران، پرسیدند: چرا اجازه سفر به 2 دیپلمات به نقطه‌ای که دشمن می‌کوشد عناصر داعش را از آن به داخل نفوذ دهد، می‌دهید؟  نمایندگان تصریح کردند: صریحاً به ملت ایران توضیح دهید که چرا به 2 دیپلمات از 2 کشوری که بیشترین دشمنی را بعد از شیطان بزرگ آمریکا با ملت ایران داشته‌اند، وزارت  امور خارجه اجازه سفر به یک نقطه حساس و امنیتی که دشمن تلاش می‌کند عناصر داعش را از این نقاط به داخل کشور نفوذ دهد، می‌دهد و در رسانه‌ها زمانی که به اطلاع عموم، خبر برخورد با این 2 دیپلمات را می‌دهند، وزارت امور خارجه بلافاصله عکس‌العمل انجام می‌دهد و می‌گوید این سفر با حمایت و هماهنگی ما بوده است.

مجلس تحصیل توصیه‌ای «فریدون» را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیل توصیه‌ای برادر رئیس‌جمهور گفت: در این موضوع کمیسیون آموزش فعال است و تا حصول نتیجه، بررسی‌های خود را ادامه می‌دهد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نامه برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره اتهامات برادرش، افزود: تعدادی از نمایندگان خواستار رسیدگی به اتهامات «حسین فریدون» از روحانی شدند اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای از سوی رئیس‌جمهور در این باره اعلام نشده است. وی با بیان اینکه نمایندگان ملت مطالبه‌گر حقوق مردم در همه موضوعات هستند، تصریح کرد: هر شخص مسؤولی در نظام، اگر مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد قانونی صورت گیرد تا اعتماد افکار عمومی به نظام خدشه‌دار نشود. زاهدی تأکید کرد: مطمئن باشید این کمیسیون نسبت به تحصیل توصیه‌ای برادر رئیس‌جمهور بی‌تفاوت نیست و این موضوع در حال پیگیری است. پیش‌تر محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اتمام کار مقدماتی این کمیسیون درباره تحصیل سفارشی برادر رئیس‌جمهور به تسنیم خبر داد.

گسترش همکاری امنیتی ایران و عراق در مقابله با تروریسم
رئیس مجلس با اشاره به همگرایی بیشتر سیاسی ایران و عراق گفت: قرار شد در بعد امنیتی بین ایران و عراق همکاری‌های مجدانه صورت پذیرد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر روز شنبه30 مرداد در نشست خبری رؤسای مجالس اسلامی ایران و عراق، اظهار کرد: در این مذاکرات درباره موضوع توسعه روابط تجاری و موانعی که برای تجار ایرانی در حال حاضر مطرح است بحث و گفت‌وگو شد و هر دو کشور به دنبال این هستند که این موانع برطرف شود تا روابط تجاری فیمابین جهش چشمگیری پیدا کند. لاریجانی درباره وجود تروریست‌ها در منطقه تصریح کرد: حل بحران تروریست‌ها در داخل عراق از موضوعات مهم مذاکرات ما بود که با همگرایی بیشتر سیاسی قرار شد در بعد امنیتی هم همکاری‌های مجدانه صورت پذیرد تا بزودی منطقه از وجود تروریست‌ها خالی شود. رئیس قوه مقننه افزود: بخش دیگر مذاکرات حول بحران امنیتی در منطقه بود که جدا از مشکلات عراق نیست. سرنوشت مسلمانان در منطقه برای ما نگران‌کننده است. وی افزود: سفر رئیس مجلس اسلامی عراق و همراهان‌شان به جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده روابط خوب و صمیمی بین 2 کشور است که امیدواریم این روابط در سطح بالاتری قرار بگیرد.


Page Generated in 0/0052 sec