printlogo


کد خبر: 162452تاریخ: 1395/6/1 00:00
اخبار

دستگیری عناصر فراری داعش  در غرب کشور
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از دستگیری عناصر متواری یک گروهک تروریستی و کشف مخفیگاه آنان خبر داد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: به ‌توفیق الهی و عنایت حضرت بقیه‌00‌الله الاعظم(عج)، متعاقب ضربه به تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور در تاریخ 25 و 26 مرداد 95، با پیگیری‌های اطلاعاتی به‌عمل آمده، سایر عناصر متواری گروه شناسایی و در تاریخ 28 مرداد 95 دستگیر شدند. همچنین در اقدام مشترک سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر مخفیگاه‌ها و دپوی گروه شناسایی و مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت‌های الکترونیکی، سلاح کلاشنیکف، سلاح M6 آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و لوازم ساخت بمب و وسایل مرتبط که برای اقدامات تروریستی در داخل کشور مخفی شده بود کشف و ضبط شد.

اعلام وصول۴ سؤال نمایندگان از ظریف
4 سوال نمایندگان درباره گزارش به دور از واقعیت به کمیسیون امنیت ملی، مخالفت با برگزاری نمایشگاه افسانه‌ هولوکاست، علت برکناری امیرعبداللهیان و فعال نبودن در عرصه دیپلماسی اقتصادی از وزیر امور خارجه اعلام وصول شد. به گزارش فارس، غلامرضا کاتب، عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی 4 سوال نمایندگان مجلس از وزرا را به ترتیب ذیل اعلام وصول کرد:
1- سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره علت عدم فعالیت وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی.
2- سوال ملی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره تنظیم گزارش 3 ماهه وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی در موضوع اجرای مفاد برجام به دور از واقعیت.
3- سوال ملی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با موضوع علت مخالفت با برگزاری نمایشگاه افسانه‌ هولوکاست.
4- چرایی تغییر معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در شرایط حساس منطقه.

آخوندی رئیس ستاد انتخابات صداوسیما شد
رئیس رسانه ملی، معاون سیاسی صدا و سیما را به عنوان رئیس ستاد انتخابات این سازمان منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی در حکمی، مجید آخوندی، معاون سیاسی صداوسیما را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا منصوب کرد.

اتهام جدید عربستان علیه ایران
 تلاش برای ترور سفیر سعودی در عراق
یک روزنامه سعودی، در ادعایی که 5 سال پیش مشابه آن علیه ایران مطرح شده بود، نوشت: ایران تلاش کرده است سفیر عربستان در عراق را ترور کند. به گزارش فارس، الشرق‌الاوسط مدعی شد به خواسته ایران و با برنامه‌ریزی گروه‌های شیعی در عراق، قرار بوده خودروی ضدگلوله «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق، در مسیر فرودگاه بغداد هدف گلوله آرپی‌جی قرار گرفته و وی ترور شود. الشرق‌الاوسط که مدعی است این اخبار را از منابعی در وزارت کشور عراق به‌دست آورده، می‌نویسد که نیروهای امنیتی از طریق شنود مکالمات تلفنی و بیسیمی متوجه این نقشه شده و توانستند یکی از افراد دخیل در این طرح را در فرودگاه بغداد دستگیر کنند و وی اعتراف کرده که یک افسر ایرانی طراح این ترور بوده است.
5 سال پیش نیز آل‌سعود با همین حربه، علیه ایران جریان‌سازی کرد و مهرماه 90 (11 اکتبر 2011) مدعی شد ایران تلاش داشته «عادل الجبیر» سفیر وقت عربستان در آمریکا و وزیر فعلی خارجه این کشور را ترور کند؛ اتهامی که براساس آن وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی- آمریکایی به نام منصور ارباب‌سیر را به عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام علی غلام‌شکوری را بازداشت کرد. دولت  وقت جمهوری اسلامی ایران نیز در نخستین واکنش این اتهام را سناریوی تبلیغاتی آمریکا و اسرائیل دانسته بود.
 


Page Generated in 0/0058 sec