printlogo


کد خبر: 162453تاریخ: 1395/6/1 00:00
اخبار

آمریکا بداند هرگز از مقاومت اسلامی جدا نمی‌شویم
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند به هیچ قیمتی از مقاومت اسلامی جدا نمی‌شویم. آیت‌الله احمد جنتی در حاشیه دیدار جوانان عضو حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی را به مثابه حمایت از اسلام دانست. وی مقاومت را اساس حرکت انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با مقاومت آغاز شد، ادامه یافت و پیروز شد. آیت‌الله جنتی گفت: مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین و هر مقاومت اسلامی دیگر از هم جدا نیستند زیرا هدف همه، حاکمیت اسلام و شکست قدرت‌های ضداسلامی و مقابله با توطئه‌های غرب و مستکبران است. وی افزود: مقاومت اسلامی در همه جا یک هدف دارند و یک راه را طی می‌کنند، بنابراین ما از آنان جدا نیستیم و آنان از ما جدا نیستند و به یکدیگر کمک می‌کنیم. بر این اساس همه به ادامه حرکت مقاومت اسلامی در فلسطین کمک می‌کنیم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با رد انتظار آمریکایی‌ها برای کنار گذاشتن حمایت کشورمان از مقاومت اسلامی گفت: معنی این خواست آنان این است که از دین، قرآن و پیامبر(ص) دست برداریم که البته اینها از هم جدا نمی‌شوند. آیت‌الله جنتی افزود: اگر نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم مقاومت هم باید بکنیم زیرا جهاد فی سبیل‌الله از ارکان اسلام و حتی مهم‌ترین رکن آن است. وی، انتظار حمایت نکردن کشورمان از مقاومت اسلامی بویژه حزب‌الله لبنان را بیجا دانست و تاکید کرد: باید بدانند که امکان ندارد به هیچ قیمتی از مقاومت اسلامی جدا شویم زیرا جدا شدن از مقاومت اسلامی به مثابه جدا شدن از اسلام است و ما هرگز نمی‌توانیم از دین‌مان دست برداریم.


زورمان نمی‌رسد به مردم یارانه ندهیم!
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: زورمان نمی‌رسد یارانه مردم را ندهیم.  حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با بسیج، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هاشمی درباره دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی هیچ اظهارنظری نمی‌کند اما می‌گوید دریافت یارانه کرامت انسان را مخدوش می‌کند، اظهار داشت: حالا دیگر همه چیز حل شده که شما این سوال را می‌پرسید؟! وی افزود: شما دنبال این سوال‌های دم‌دستی نروید، بروید ببینید مردم برای اقتصاد و بیکاری چه کارهایی باید انجام دهند! اکرمی خاطرنشان کرد: در بحث یارانه، یارانه‌ای که می‌دهیم از ابتدا تا الان خلاف عمل کرده‌ایم؛ آقای احمدی‌نژاد از ابتدا خلاف عمل کرد و نباید یارانه می‌داد. وی در پاسخ به این سوال که حالا که دولت تدبیر و امید معتقد است پرداخت یارانه خلاف است، چرا به مردم یارانه می‌دهد، گفت: به خاطر اینکه زورمان نمی‌رسد یارانه ندهیم؛ از اول هم دادن یارانه خلاف بود نه گرفتنش.

روحانی: برجام پیروزی اخلاقی بود!
حسن روحانی که اخیرا در سخنرانی‌های خود نشان داده تمایل دارد درباره وجوه غیراقتصادی برجام سخن بگوید؛ دیروز گفت یکی از دستاوردهای برجام، اخلاقی بوده است! روحانی دیروز یکشنبه در مراسم روز صنعت دفاعی با اشاره به اینکه در برجام موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی به دست آوردیم که یکی از آنها پیروزی اخلاقی ملت ایران بود، گفت: دشمنان ملت ایران در طول 13 سال گذشته پیوسته ما را متهم به ساخت مخفیانه سلاح کشتار جمعی می‌کردند به‌گونه‌ای که یکبار در ماجرای سلاح شیمیایی و الحاق ایران به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و بازرسی‌هایی که صورت گرفت، ثابت شد دشمنان ما تهمت‌های غیرواقعی به ما روا داشته‌اند. رئیس‌جمهوری افزود: بار دیگر دشمنان با این ادعا که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است، علیه ملت ایران تبلیغات کرده و ایران را مستحق فشار و تحریم دانسته و قطعنامه‌های زیادی علیه ما صادر کردند که این موضوع نیز در مساله پی‌ام‌دی که بخش بزرگی از حل و فصل آن برعهده وزارت دفاع بود، برطرف و ثابت شد این ادعاها غیرواقعی است. دکتر روحانی تأکید کرد: حل مساله پی‌ام‌دی پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی ایران بود و ما به دنیا ثابت کردیم راست می‌گوییم و بدخواهان و دشمنان‌مان، دروغگو هستند. رئیس‌جمهوری ادامه داد: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مبنی بر اینکه نسبت به گذشته فعالیت ایران هیچ ابهامی وجود ندارد و پرونده بسته شده است، پیروزی حقوقی، فنی و اخلاقی ملت ایران بود که در این راستا وزارت دفاع همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را به‌کار گرفت.

 


Page Generated in 0/0054 sec