printlogo


کد خبر: 162455تاریخ: 1395/6/1 00:00
اخبار

 بورس در کانال ۷۸ هزار واحدی
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 117 واحدی به رقم 78 هزار و 86 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش یک واحدی روی رقم 14 هزار و 524 واحد ایستاد. به گزارش فارس، همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 95 واحدی عدد 87 هزار و 269 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 95 واحدی به رقم 55 هزار و 180 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 182 واحد افزایش به عدد 167 هزار و 603 واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 5 واحدی روی رقم 805 واحد ایستاد. ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 248 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 756 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 63 هزار و 519 نوبت دادوستد بود.


نرخ جدید مرغ و ماهی در بازار
اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و ماهی را در بازار اعلام کرد که براساس این اعلام قیمت مرغ نسبت به چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، ۳۵۰ تومان و نسبت به شنبه گذشته ۲۰۰ تومان کاهش داشته است. اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ آماده به طبخ در مراکز خرده‌فروشی، ۷۴۰۰ تومان است. این کالا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته به ۷۷۵۰ تومان رسید.  همچنین قیمت این کالا در میدان بهمن ۶۶۰۰ تومان و نرخ مرغ زنده نیز ۵۰۰۰ تومان است. درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب ۲۸ هزار تومان، کپور ۱۴ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۲ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۱۵ هزار تومان، تیلاپیا ۱۹ هزار تومان، سفید پرورشی (آمور جنوب) ۱۴ هزار تومان، هامور جنوب ۱۹ هزار تومان، حلوای سیاه ۲۲ هزار تومان و  قزل سالمون ۱۲ هزار تومان است. همچنین نرخ هر کیلوگرم ماهی شوریده ۲۳ هزار تومان، راشگوی جنوب ۳۲ هزار تومان، سرخو ۱۸ هزار تومان، سالمون نروژ ۳۷ هزار تومان، سنگ سر طلایی ۱۷ هزار تومان، سارم ۷ هزار تومان، گیش ۸ هزار تومان و سنگسر شهری نیز ۱۴ هزار تومان است. گفتنی است، با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی سقف قیمت برای هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۷۳۰۰ تومان اعلام کرده است، آخرین بررسی‌ها حاکی از عرضه گوشت مرغ به قیمت کیلویی بیش از ۸۰۰۰ تومان است.


تعمیرات لوازم خانگی نباید انحصاری باشد
ساماندهی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پس از فروش لوازم خانگی ضروری است و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید  بر کار آنها نظارت داشته باشد. رئیس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان این مطلب به «وطن امروز» گفت: چندین رسته شغلی در بخش تولید  و تعمیر قطعات انواع دستگاه‌های صنعتی و خانگی از این اتحادیه پروانه کسب دریافت می‌کنند. ایلخانی با بیان اینکه تعمیرکاران لوازم خانگی بخش بزرگی از اعضای اتحادیه را شامل شده و در ارتباط مستقیم با اقتصاد خانوار هستند، افزود: تعمیر درست و با ضمانت هر کالا، علاوه‌بر اینکه به خریداران و دارندگان انواع لوازم خانگی اطمینان‌خاطر می‌دهد در صورت بروز هرگونه مشکل بدون کمترین دغدغه برای تعمیر وسایل خود به تعمیرگاه‌های مجاز دارای پروانه کسب این اتحادیه مراجعه کنند، به آنها در حفظ و نگهداری وسایل خود و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بی‌مورد نیز کمک می‌کند. ایلخانی در ادامه اضافه کرد: اکنون تعمیر بیش از 70 درصد لوازم خانگی موجود در بازار از سوی تعمیرکاران دارای پروانه کسب اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی انجام می‌شود بنابراین شرکت‌های مجاز واردکننده لوازم خانگی نیز باید در این‌باره با تعمیرگاه‌های مجاز هماهنگ شوند. وی با انتقاد از انحصاری کردن تعمیرات برخی برندهای لوازم خانگی از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش آن کالا، خاطرنشان کرد این شرکت‌ها باید پس از بررسی، بخشی از تعمیرات لوازم خانگی هر برند را در مناطق مختلف تهران به تعمیرگاه‌های دارای پروانه کسب اتحادیه بسپارند تا علاوه‌ بر تقسیم کار، امکان دسترسی مردم به این تعمیرگاه‌ها نیز راحت‌تر و کم‌‌هزینه‌تر باشد. وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نمایندگی‌های مجاز محصولات لوازم خانگی و ساماندهی سیر ارائه خدمات پس از فروش به خریداران انواع لوازم خانگی گفت: با اجرایی شدن این دستورالعمل از فروش محصولات بدون ضمانت جلوگیری شده و خریداران نیز نسبت به دریافت خدمات پس از فروش اطمینان پیدا می‌کنند.


Page Generated in 0/0056 sec