printlogo


کد خبر: 162477تاریخ: 1395/6/1 00:00
اخبار

داوران طلا را از رضا یزدانی گرفتند
نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دومین مبارزه خود در رقابت‌های المپیک 2016 مقابل حریف عنوان‌دار خود از آذربایجان با ناداوری شکست خورد. رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلای جهان در دومین مبارزه خود در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ریو به مصاف ختاک گازیموف دارنده 2 مدال برنز المپیک، یک طلا، یک نقره و 3 برنز جهان از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از رسیدن به مرحله بعد بازماند. یزدانی در دور نخست این رقابت‌ها مقابل ابراهیم بلوکباشی از ترکیه قاطعانه و با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسیده بود. در ادامه رقابت‌های این وزن گازیموف توانست با شکست حریفان خود به دیدار نهایی صعود کند تا یزدانی بتواند در شانس مجدد برای کسب مدال برنز روی تشک برود.

نمایش بسیار ضعیف میثم نصیری در المپیک
آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران در نخستین مصاف خود در رقابت‌های المپیک 2016 مقابل حریف بلغاری شکست خورد. در آغاز رقابت‌های وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2016 ریو، میثم نصیری، نماینده وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین مبارزه خود مقابل بوریسلاو نواچکوف از بلغارستان و دارنده مدال برنز اروپا با نتیجه 10 بر 7 شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. نصیری در این کشتی نمایش بسیار ضعیفی داشت و
5 بار در خاک حریف نشست. حریف بلغاری به فینال نرسید تا به همین راحتی نصیری حذف شود. این کشتی‌گیر نخستین نماینده استان زنجان در تاریخ المپیک به حساب می‌آمد. با توجه به این نمایش تاسف‌بار به نظر می‌رسد باید خادم به فکر کشتی‌گیران دیگری در این وزن باشد.

فغانی در بهترین نمایش تاریخ داوری ایران
برای نخستین بار یک تیم داوری از آسیا قضاوت بازی فینال المپیک را قضاوت کرد. دیدار تیم‌های برزیل و آلمان با قضاوت فغانی، منصوری و سخندان از ایران، با بهترین نمره به اتمام رسید.  پس از حضور تیم داوری ایرانی در رقابت‌های المپیک ریو 2016، علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان، موفق شدند با قضاوت‌های بی‌نقص خود در مراحل مقدماتی، تا بازی فینال خود را بالا ببرند و در نهایت به قضاوت بازی تیم‌های آلمان و برزیل در ورزشگاه ماراکانا بپردازند.  این بازی چهارمین فینال مهمی بود که علیرضا فغانی به قضاوت آن می‌پرداخت، او پیش از این فینال جام ملت‌های آسیا در استرالیا، فینال جام باشگاه‌های آسیا و فینال جام باشگاه‌های جهان را نیز در ژاپن به قضاوت پرداخته و با نمره بالا و با کمترین نقص میدان را ترک کرده بود.  حالا فغانی، منصوری و سخندان افتخار داوری ایران در دنیا محسوب می‌شوند که می‌توان گفت با درخشش، بلیت مسکو را برای حضور در جام‌جهانی اوکی کردند.  پیش از این سه، محمد فنایی در المپیک بارسلون، علی خسروی در المپیک آتن و مسعود مرادی و حسن کامرانی‌فر در المپیک پکن به قضاوت پرداخته بودند.

تاریخ‌سازی برزیل در ماراکانا
برزیل برای نخستین بار قهرمان فوتبال المپیک شد. شنبه‌شب در فینال فوتبال مردان المپیک ریو 2016، برزیل میزبان به مصاف آلمان مدعی رفت که این بازی در وقت قانونی با تساوی یک - یک به پایان رسید. در ابتدا نیمار در دقیقه 27 از روی یک ضربه آزاد دیدنی دروازه ژرمن‌ها را باز کرد اما در ادامه مکس میر در نیمه دوم و در دقیقه 59 بازی را به تساوی کشاند. دو تیم پس از آن در ضربات پنالتی به مصاف هم رفتند که برزیل توانست با نتیجه 5 بر 4 حریف خود را شکست دهد و با کسب مدال طلای المپیک برای نخستین بار تاریخ‌سازی کند.

تکواندوی ایران در رده 9 المپیک قرار گرفت
رقابت‌های تکواندو با قهرمانی کره‌ای‌ها در المپیک به پایان رسید و تیم‌ملی ایران نیز در رده نهم ایستاد. رقابت‌های تکواندو در المپیک ریو به پایان رسید و کره جنوبی با کسب 2 طلا و 3 برنز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.  چین با 2 طلا دوم شد، بریتانیا با یک طلا، یک نقره و یک برنز سوم شد و تیم آذربایجان با یک طلا و 2 برنز در رده چهارم قرار گرفت. تیم‌ملی تکواندوی ایران با تک‌مدال برنز کیمیا علیزاده در رده 9 جدول مدالی قرار گرفت تا بدترین نتیجه را برای تکواندوی ایران رقم بزند.  اردن با کسب یک طلا در رده ششم و بالاتر از ایران قرار گرفت. ایران با یک برنز در رده 9 قرار گرفت و آذربایجان با یک طلا بالاتر از ایران در رده چهارم قرار گرفت.


Page Generated in 0/0047 sec