printlogo


کد خبر: 162484تاریخ: 1395/6/1 00:00
چهارگوشه

حمله شیمیایی ائتلاف سعودی در یمن
منابع نظامی یمنی اعلام کردند ائتلاف متجاوز عربی در تازه‌ترین جنایت خود علیه مردم یمن با موشک‌های حاوی مواد سمی مناطقی در استان صعده را بمباران کرد. با وجود اینکه استفاده از راکت‌های حاوی مواد سمی از لحاظ قوانین بین‌المللی ممنوع است اما ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار از این سلاح‌ها استفاده کرده است.

نخست‌وزیر فیلیپین:
از سازمان ملل خارج می‌شویم
نخست‌وزیر جدید ضدآمریکایی فیلیپین، سازمان ملل را تهدید به خروج کرد. «رودریگو دوترت»  که به‌تازگی در انتخابات این کشور پیروز شده چهره مقتدری در مبارزه با مفاسد از خود نشان داده و همین باعث اعتراض سازمان ملل و غرب شده است. او در پی درخواست سازمان ملل برای پایان دادن به کشتار قاچاقچیان موادمخدر در فیلیپین تهدید کرد که در صورت ادامه ایرادات این سازمان  درباره مبارزه علیه قاچاقچیان در فیلیپین، این کشور سازمان ملل را ترک خواهد کرد. او در عین حال دولت خود را از قتل 900 متهم به قاچاق موادمخدر مبری دانست. در عین حال دوترت با احمق خواندن کارشناسان سازمان ملل خواستار شمارش افراد بیگناهی شد که در رابطه با موادمخدر جان خود را باخته‌اند.
او همچنین ضمن انتقاد از این سازمان بین‌المللی خواستار رسیدگی به مسائلی چون تروریسم و گرسنگی در جهان شد و گفت سازمان ملل برای مقابله با این مشکلات در سوریه و عراق کاری نکرده است و به قدرت‌های بزرگ اجازه می‌دهد با بمباران روستاها مردم بیگناه را به قتل برسانند.

5 کشته در تیراندازی آلاباما
دست‌کم 5 نفر در  حمله‌ای مسلحانه در خانه‌ای در ایالت آلاباما در جنوب غرب آمریکا کشته شدند. سردفتر کلانتر پلیس موبایل کانتی با اشاره به اینکه قربانیان همگی با سلاح گرم کشته شده‌اند به جزئیات و نوع تسلیحات به کار گرفته شده در این درگیری اشاره‌ای نکرد. وی همچنین گفت در این حمله که روز شنبه روی داد، یک نوزاد 4 ماهه نیز در این خانه بوده است که جان سالم به در برده است. ساعاتی پس از این حمله، فردی با نام دریک رایان دیرمان 27 ساله خود را به مرکز پلیس در ایالت می‌سی‌سی‌پی معرفی و به قتل اعتراف کرد.

حملات انتحاری در سومالی
روز یکشنبه انفجار 2خودروی بمب‌گذاری‌ شده در یک ستاد دولتی در شهر گالکئو سومالی منجر به کشته شدن 10 نفر شد. یک افسر پلیس گفت: قربانیان این حملات انتحاری غیرنظامیان و نیروهای امنیتی بودند. براساس اعلام پلیس محلی، ستیزه‌جویان گروه الشباب مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند. شاهدان و ساکنان این منطقه از شنیدن صدای 2 انفجار به فاصله چند دقیقه و به دنبال آن صدای شلیک گلوله خبر دادند.


سعودی‌ها دوباره  چهره ضد بشری خود را
به نمایش گذاشتند بمباران تظاهرات صنعا
رژیم سعودی رفتارهای ضد بشری خود را به منتهای درجه رساند و اقدام به بمباران اجتماع عظیم روز شنبه مردم یمن در صنعا کرد. صدها هزار‌ یمنی در اجتماعی بی‌نظیر برای اعلام حمایت از شورایعالی سیاسی این کشور که به معنای خلع مشروعیت کامل رئیس‌جمهور فراری این کشور به عربستان است، در پایتخت راهپیمایی کردند و حتی بمباران جنگنده‌های ائتلاف متجاوز تحت هدایت عربستان نیز آنها را متفرق نکرد. سعودی‌ها در حرکت ضدبشری، خیابان‌های اطراف میدان آزادی صنعا را که محل این تجمع عظیم بود بمباران کردند. اما مردم در حالی که پرچم‌های یمن را در دست داشتند شعارهایی نظیر «ما روح و خون خود را برای یمن فدا خواهیم کرد» سر می‌دادند در ظاهرات باقی ماندند. آنها همچنین مشروعیت دولت هادی را منتفی شمردند. شورایعالی سیاسی مورد حمایت مردم، ائتلافی بین جنبش انصارالله (حوثی) و حزب «کنگره عمومی مردم» به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن است.
 


Page Generated in 0/0061 sec