printlogo


کد خبر: 162565تاریخ: 1395/6/3 00:00
اخبار

حسین علیزاده:
هر چه هویت‌مندتر باشیم  به همان میزان خوشبخت‌تریم
حسین علیزاده در شانزدهمین برنامه «تولد ماه» که به مناسبت زادروز این استاد موسیقی ایرانی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد، عنوان کرد: «ایران بهشت من است.» به گزارش فارس،   حسین علیزاده در این نشست گفت: خوب است این پیام را منتقل کنیم که هر چه هویت‌مندتر باشیم و به خاک سرزمین‌مان تعلق داشته باشیم، به همان میزان خوشبخت‌تر هستیم.  وی افزود: دلیل رفتن من به خارج از کشور این بوده است که در زمینه موسیقی پربارتر شوم و هیچ وقت به این قصد نرفته بودم که به ایران برنگردم. من افتخار می‌کنم که در خاک‌ ایران زندگی می‌کنم و تا آخری که هستم ایران مال من است. وی با بیان اینکه تمام موسیقیدان‌ها از لطف مردم بهره می‌گیرند، افزود: افتخار می‌کنم در کشور با فرهنگ و تمدن ایران و در کنار مردمی عاطفه‌مند، عاشق و با احساس زندگی می‌کنم و وقتی از این کشور عزیز دور می‌شوم احساس دلتنگی می‌کنم. برای من ایران در فرهنگ آن خلاصه می‌شود و از مسؤولان نیز انتظاری ندارم. این هنرمند در پایان سخنان خود از پدر و مادرش تشکر کرد و گفت: مهر مادرم را به عنوان اولین مشوقم هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم و همیشه مدیون وی هستم. در ادامه مراسم کیک تولد ۶۵ سالگی حسین علیزاده در حضور هنرمندان و شاگردان وی بریده شد و همچنین هدایای از طرف سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و دوستان علیزاده به این هنرمند تقدیم شد.

 مدیر خانه موسیقی بسیج:
انحصار را در موسیقی انقلابی شکستیم
سیدمحمدحسین میری گفت: در موسیقی انقلابی سعی کردیم انحصار را بشکنیم یعنی یک نفر جلو نباشد و همه با هم حرکت کنند. به گزارش فارس، مدیر خانه موسیقی بسیج وجود خلأ در تولید و عرضه موسیقی را دلیلی برای فعالیت این نهاد فرهنگی دانست و در این باره گفت: احساس می‌شد که لازم است برای برآورده شدن اهداف انقلابی سازمان، خود بسیج هم ورود کند البته با یک تفاوت. تفاوتش هم این بود که هر جایی که در این زمینه شروع به تولید کرد، افرادی را اضافه و با آنها شروع به تولید می‌کرد اما ما این کار را نکردیم یعنی نیامدیم خود تشکیلات را گسترش دهیم و عرض و طول دهیم. سعی کردیم از همان ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم چه درباره خواننده، چه درباره کلیپ‌سازان. میری درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده توسط خانه موسیقی بسیج گفت: بهترین راه انگیزه دادن به گروه‌های سرود، انتشار ویدئوهای مربوط به آنان و تولید کلیپ بود که الحمدلله با کمک صداوسیما دیده شد. وقتی در بحث سرود وارد شدیم، قبل از اینکه رسماً کارمان را شروع کنیم یک جشنواره در کل کشور برگزار کردیم که در جهت استعدادیابی بود.  مدیر خانه موسیقی بسیج درباره انحصارگرایی در موسیقی گفت: افرادی با نهادها و سازمان‌هایی که علاقه‌مندند کار موسیقی انقلابی کنند و همچنین با هنرمندان و گروه‌ها ارتباط می‌گیرند و نقش دلالی ایفا می‌کنند، پول را از نهادها می‌گیرند و در نهایت هم به گروه‌ها نمی‌دهند. خودمان بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم حق گروه‌های سرود را که قابل توجه هم نبود، نمی‌دهند.

بازدید میگل لیتین از «خانه کاریکاتور ایران»
«میگل لیتین» از فیلمسازان سرشناس آمریکای لاتین که میهمان ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم عمار است، به دعوت سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از خانه کاریکاتور ایران بازدید کرد. به گزارش فارس، میگل لیتین پس از تماشای کاریکاتورها گفت: من بدون تعارف می‌گویم که کاریکاتوریست‌های ایرانی در سطح بالایی قرار دارند و بهترین در جهان هستند. در این دیدار، لیتین از روند آموزش کاریکاتوریست‌ها سوال کرد و شجاعی‌طباطبایی گفت: بیشتر کاریکاتوریست‌های ایرانی مستعد و خودآموخته هستند و در جشنواره‌ها در معرض کاریکاتور بین‌المللی قرار می‌گیرند.  سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در این بازدید اظهار داشت: کاریکاتور ایران به قدری در جهان موفق است که برخی از فراخوان‌های بین‌المللی در کشورهای دیگر به زبان فارسی منتشر می‌شود، حتی خیلی از کاریکاتوریست‌ها دارای سبک منحصر به فرد هستند. در ادامه این بازدید، کتاب عکس جنگ در اختیار لیتین قرار گرفت و وی را بسیار متأثر کرد، طوری که کتاب را بست. ضمن اینکه وی نیز تحمیلی بودن جنگ علیه ایران را تایید کرد.


Page Generated in 0/0058 sec