printlogo


کد خبر: 162566تاریخ: 1395/6/3 00:00
رویدادها

رونمایی از ۲ فیلم فارابی در جشنواره مقاومت
بنیاد سینمایی فارابی با ۷ عنوان فیلم در جشنواره مقاومت حضور دارد که ۲ عنوان فیلم در جشنواره مقاومت رونمایی می‌شود. به گزارش فارس، 7عنوان فیلم سینمایی از تولیدات مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه آثار سینمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به نمایش درمی‌آید. در این جشنواره فیلم‌های «امکان مینا» (کمال تبریزی)، «روباه» (بهروز افخمی)، «پری دریایی» (امیرمسعود آقاباباییان)، «تگرگ و آفتاب» (رضا کریمی)، «نفس» (نرگس آبیار)، «تا آمدن احمد» (صادق صادق‌دقیقی) و «تا دوردست» (حسین قاسمی‌جامی) فیلم‌هایی است که در بخش اصلی جشنواره اکران می‌شود.  گفتنی است، براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره 21 عنوان فیلم که از سوی هیات انتخاب معرفی شده‌اند در بخش مسابقه به رقابت خواهند پرداخت. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از 4 تا 9 مهرماه سال جاری (مصادف با هفته دفاع‌مقدس) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در بازدید از غرفه جشنواره عمار:
جشنواره عمار جایگاهش را بین مردم پیدا کرده است
حجت‌الاسلام رئیسی در بازدید از غرفه جشنواره عمار گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار راه خودش را پیدا کرده است و امروز بعد از گذشت 6 دوره، در بین مردم جایگاه پیدا کرده، امیدوارم این راه را با قوت ادامه بدهد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در نمایشگاه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، «مهر درخشان» از غرفه جشنواره مردمی فیلم عمار بازدید کرد. نمایشگاه و فروشگاه «مهر درخشان» به همت آستان قدس رضوی در کنار حرم مطهر امام رضا(ع)  (ورودی باب‌الجواد) و با حضور 80 مرکز و نشان تولید ملی با محوریت صنایع جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از 15 مردادماه تا پایان شهریورماه دایر شده است.

تشریح جزئیات بخش بین‌الملل جشنواره عمار
دبیر اجرایی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم عمار درباره برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره عمار گفت: سعی می‌کنیم با برگزاری این بخش به یک نکته جدید و ویژه برسیم تا جشنواره عمار مشابه جشنواره‌های دیگر نباشد. علاوه بر این ما در صدد هستیم جشنواره عمار آورده‌ای هم برای سینمای ایران داشته باشد به گونه‌ای که از طریق آثار جهانی، خلأهای موجود در سینمای ایران را شناسایی کنیم و تلنگری به داخل زده شود. بهنام حیدری افزود: برنامه‌ای که ما برای ژانر کودتا در نظر گرفته‌ایم به این صورت است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ شهریورماه این آثار در سالن سوره حوزه هنری به نمایش درمی‌آید و دوشنبه هفته آینده مصادف با ۸ شهریورماه نیز اختتامیه این بخش همزمان با سالروز شهادت شهید رجایی برگزار می‌شود.  وی با اشاره به برنامه‌های دیگر بخش بین‌الملل جشنواره عمار گفت: از دیگر برنامه‌های ما این است که در اواسط مهرماه و همزمان با شهادت نادر مهدوی از یک کارگردان خارجی دیگر هم دعوت می‌کنیم. این بخش با عنوان «ما می‌توانیم در سینمای دنیا» برگزار می‌شود و به این معنا است که به الگوهای مثبت زندگی و کشورها در دنیا خواهد پرداخت و فقط محدود به ما نخواهد بود.

برگزاری دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما
دهمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه نهم شهریورماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار می‌شود.  به گزارش مهر، در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران تندیس بهترین‌های جشنواره فیلم فجر که توسط آکادمی منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شده‌اند اهدا خواهد شد. همچنین بهترین‌های جشنواره مستند «سینما حقیقت» و بهترین فیلم‌های کوتاه نیز معرفی می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0060 sec