printlogo


کد خبر: 162576تاریخ: 1395/6/3 00:00
چهارگوشه

مخالفت 25 کشور غربی با تأسیس کشور کردستان
با آنکه طیف بارزانی‌ها و حزب دموکرات کردستان عراق بر تجزیه‌طلبی اصرار می‌ورزند اما رقبای آنها در حاکمیت این اقلیم فاش کردند ادعای استقلال کردستان از عراق فاقد حمایت بین‌المللی است. به گزارش کردپرس، دفتر سیاسی حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان اعلام کرد ‌25 کشور غربی، سندی را در حمایت از حفظ یکپارچگی عراق و مخالفت با تاسیس کشور کردستان امضا کرده‌اند. این کشورها روز 25 مرداد گذشته در ویدئوکنفرانسی که‌ مشروح آن در هفته‌نامه‌ چاودیر، چاپ اقلیم کردستان به‌ چاپ رسیده‌ است، سندی را در مخالفت با تاسیس کشور کردستان امضا کردند‌ و این سند امضاشده‌ به‌ دست 2 حزب اصلی اقلیم کردستان یعنی اتحادیه‌ میهنی و حزب دموکرات رسیده‌ است. در عین حال به گفته ملا بختیار از مقامات اتحادیه میهنی، روسیه پس از چرخش ترکیه به سمت شرق احتمالا دیگر  با آمریکا مواضعی مشترک بر سر حمایت از اقلیم کردستان و فدرالیسم عراق نخواهد داشت و بر خلاف واشنگتن، مسکو از حفظ یکپارچگی 4 کشور کردنشین یعنی عراق، ترکیه، سوریه و ایران حمایت خواهد کرد.

شایعه هلاکت  رهبر بوکوحرام
ارتش نیجریه مدعی شد ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام در حملات هوایی ارتش به شدت زخمی شده و تعدادی از فرماندهان ارشد این گروه نیز کشته شده‌اند. این در حالی است که شبکه خبری الجزیره از کشته شدن شیکاو خبر داده بود. نیجریه پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود شیکاو در جریان عملیات‌های ارتش کشته شده اما وی بعد از مدت کوتاهی در یک ویدئو ظاهر می‌شد.

حمله شیمیایی داعش به نینوا
سرلشکر ستاد عبدالله الجبوری، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد داعش دوشنبه نیروهای عراقی را در روستای مسکونی العوسجه در شرق ناحیه القیاره به وسیله موشک‌های حاوی گاز کلر هدف قرار داد. الجبوری اظهار داشت: خوشبختانه در این حمله آسیبی به نیروهای عراقی و اهالی روستا وارد نشد. وی خاطرنشان کرد داعش بارها شهروندان را به وسیله گاز کلر هدف قرار داده است.


قتل راننده ناشنوا توسط پلیس آمریکا
در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا، یک راننده ناشنوا به ضرب گلوله نیروهای فدرال در کارولینای شمالی به قتل رسید. دنیل هریس، 29 ساله پس از آن به قتل رسید که نتوانست صدای هشدار نیروهای پلیس را درباره سرعت بالای خود  در بزرگراه بشنود. به گزارش شبکه دابلیو اس او سی، در این حادثه، افسر پلیسی که به «دنیل هریس» دستور ایست داده بود، پس از 13 کیلومتر تعقیب، او را در مقابل منزل مسکونی‌اش در شارلوت هدف شلیک گلوله قرار داد در حالی که این راننده ناشنوا هیچ سلاحی همراه نداشته است. حال خانواده هریس که برای تامین هزینه‌های خاکسپاری وی از طریق اینترنت تقاضای کمک کرده‌اند، می‌گویند مابقی این پول را صرف تاسیس موسسه‌ای با هدف آموزش صحیح نیروهای پلیس خواهند کرد تا به آنها نحوه رفتار درست با افراد ناشنوا آموزش داده شود.

ثروت 90 میلیارد دلاری بیل گیتس
دارایی بنیانگذار شرکت مایکروسافت در حدود 5 درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا برآورد شده است. خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به اینکه قیمت خالص سهام بیل گیتس به رکورد 90 میلیارد دلاری رسیده، می‌نویسد که او ثروتمندترین مرد جهان است. ثروت او به دلیل بالارفتن سهامش در 2 شرکت راه‌آهن ملی کانادا و اکولب روز جمعه گذشته به 90 میلیارد دلار رسید.

کشف 2 بمب در آمریکا
پلیس ایالت آرکانزاس از کشف دست‌کم 2 بمب دست‌ساز در یک تقاطع در منطقه گرین‌کانتی در این ایالت خبر داد. در بیانیه پلیس در این باره آمده است مقامات گرین‌کانتی بعدازظهر دوشنبه، دست‌کم 2 بمب دست‌ساز در مجاورت تقاطع 2 خیابان در این شهر پیدا کردند و احتمال می‌رود بمب‌های بیشتری در منطقه جاسازی شده باشد. پلیس اعلام کرد یک عابر این مواد منفجره را در منطقه پیدا و آن را به پلیس گزارش کرد. پلیس قصد دارد این بمب‌ها را در جایی امن منفجر کند.


Page Generated in 0/0054 sec