printlogo


کد خبر: 162599تاریخ: 1395/6/3 00:00
اخبار

دستگیری عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به اتهام فساد مالی
شنیده شده یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت حسن روحانی با 1+5 دستگیر شده است.  به گزارش «وطن امروز»، یکی از اعضای کارگروه مالی و بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت حسن روحانی که وظیفه بررسی تعهدات طرف مقابل در برجام، بویژه در حوزه بانکی را برعهده داشته، به خاطر برخی اتهامات مالی
دستگیر شده است. نکته قابل تامل اینکه فرد دستگیر شده دارای تابعیت دوگانه است. در مراسم تجلیل از «افتخارآفرینان برجام» حسن روحانی به این فرد مدال درجه 3 خدمت داده است. دادستان تهران هفته گذشته از دستگیری یک فعال اقتصادی دوتابعیتی خبر داده بود. وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه، اتهام جاسوسی عضو ستاد اجرایی برجام را تکذیب کرد.

نه از تدبیر خبری است و نه از امید
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه به دلیل چند نقطه ضعف پایه‌ای، امروز دولت تنها به گفتاردرمانی مشغول است، گفت: از وعده‌های ابتدایی داده شده خبری نیست، نه از تدبیر خبری هست و نه از امید؛ کلید رئیس‌جمهور هم به یک فکاهی تبدیل شده است. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت به ارزیابی عملکرد 3 ساله دولت یازدهم پرداخت و گفت: این دولت با وعده تعامل، حل پرونده‌های بین‌المللی و در رأس آن برجام و گشایش اقتصادی مردم را امیدوار کرد که گره‌های کور زندگی آنها باز شود، رئیس‌جمهور نیز با نشان دادن کلید به مردم خود را به عنوان مرد تدبیر و امید و اینکه کلید حل معضلات مردم در دست او است معرفی کرد. وی عنوان کرد: به عنوان یک تجربه دولت در برجام حتی نتوانست انتظارات خود را هم عملی کند، آمریکا با راهبرد تغییر رفتار ملت ایران و استحاله انقلاب اسلامی در حال پیشروی است؛ ابتدا تقابل بین جنگ و صلح را به شکلی موهوم در دولت مطرح کرده بودند که این دولت می‌تواند جلوی جنگ را بگیرد.

چارچوب گزارش ۶ ماهه اجرای برجام آماده شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آماده شدن چارچوب کلی گزارش ۶ ماهه اجرای برجام در کمیته هسته‌ای این کمیسیون خبر داد و به محورهای آن اشاره کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مأموریت کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای تدوین گزارش ۶ ماهه اجرای برجام در مجلس، اظهار داشت: چارچوب کلی این گزارش تهیه شده و مقدمه و محورهای آن نیز تنظیم شده است. وی افزود: محتوای محورهای گزارش در دست بررسی و تدوین است که پس از اتمام برنامه‌های بازدید از تأسیسات هسته‌ای و دریافت گزارش کارشناسان نهایی می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جزئیات سرفصل‌ها و محورهای گزارش ۶ ماهه اجرای برجام در مجلس گفت: «وضعیت تحریم‌ها، اجرای تعهدات طرف ایرانی، اجرای تعهدات طرف مقابل و عهدشکنی‌ها در مسیر اجرای برجام و پیشنهادات کمیسیون»، مهم‌ترین محورهای گزارش مجلس در زمینه اجرای برجام است. نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جنبه الزام‌آور ندارد و در راستای اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام تهیه می‌شود..

نماینده کردستان عراق: با خرابکارها علیه ایران، مقابله می‌کنیم
مسؤول روابط اقلیم کردستان عراق با ایران گفت: نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد اربیل با تمام توان خود با عملیات خرابکارانه علیه ایران مقابله خواهد کرد. به گزارش شفق‌نیوز، عبدالله صالح در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان به دعوت رسمی مقامات ایرانی طی 2 هفته آینده از تهران دیدار خواهد کرد.  صالح ضمن اشاره به اینکه بارزانی در تهران با مقامات سیاسی و نظامی ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، افزود: یک هیات امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز پیش‌تر از ایران دیدار و با مسؤولان این کشور گفت‌وگو کرده بود.  وی خاطرنشان کرد نچیروان بارزانی، نخست‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق در خلال دیدار با اعضای این هیات امنیتی پیش از عزیمت به تهران، تاکید کرده بود اربیل هرگز به حزب یا جماعت و افرادی اجازه نمی‌دهد ثبات ایران را در معرض خطر قرار دهند و با تمام توان خود با عملیات خرابکاری علیه ایران مقابله خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec