printlogo


کد خبر: 162600تاریخ: 1395/6/3 00:00
اخبار

مجلس درست نظارت می‌کرد شاهد حقوق‌های نجومی نبودیم
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و... به برخی مدیران نبودیم. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان با اشاره به آمارهایی از وضع نابسامان گمرک، قاچاق کالا، ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و تحمیل آسیب‌های معیشتی و اجتماعی به خانواده‌های اقشار محروم اظهار داشت: چه کسی جز مجلس می‌تواند جلوی این مشکلات بایستد. باید مجلس بتواند از حداکثر اختیاراتی که قانون اساسی برای اعمال نظارت بر دولت به قوه مقننه داده است، استفاده کند. وی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به توجه بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت کرد و با اشاره به تأکید معظم‌له بر «انقلابی بودن» و روشنگری درباره «فتنه‌گران» تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از عناصر فعال فتنه که عزم خود را برای براندازی نظام جزم کرده بودند، در مناصب مختلف قرار گرفتند و باید مجلس با روحیه انقلابی آنها را شناسایی و با آنها برخورد کند. دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از تمایل برخی افراد به آمریکا، تصریح کرد: اگر پای آمریکا دوباره به کشورمان باز شود مانند قبل از انقلاب، دیگر نه دولت از خود اختیاری خواهد داشت و نه مجلس.  


پروازهای روسیه در پایگاه همدان متوقف نشده است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همدان پایگاهی به هیچ قدرتی داده نشده است، گفت: پرواز هواپیماهای روسیه در پایگاه هوایی همدان برای سوختگیری بوده و متوقف هم نشده است. به گزارش فارس، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در تذکری به هیات‌رئیسه مجلس گفت: در جلسه قبل تقاضایی را به امضای 20 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه تقدیم کردیم تا برای ارائه توضیحات مسؤولان ذی‌ربط درباره دلایلی که ایجاب کرده است پایگاه نظامی خود را در اختیار یکی از قدرت‌های جهانی بگذاریم جلسه‌ای را داشته باشیم.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید این تقاضا تعیین تکلیف شود و به‌رغم اینکه اعلام شده است پرواز هواپیماهای روسیه از خاک ایران متوقف شده کماکان تقاضای ما برقرار است و تقاضای جلسه غیرعلنی برای این موضوع داریم. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران اظهار داشت: پرواز هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی همدان متوقف نشده و ما و روسیه در مبارزه با تروریسم اتحاد با هم داریم و این اتحاد هم به نفع مسلمانان منطقه است و در پایگاه همدان هم پایگاهی به هیچ قدرتی داده نشده است.

همکاری‌های تهران ـ  مسکو راهبردی و گسترده‌ است
دبیر شورایعالی امنیت ملی می‌گوید روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود. علی شمخانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات‌های اخیر علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبه‌رو کرد. وی حجم عظیم خبرپراکنی رسانه‌های غربی و سعودی درباره همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب عنوان کرد و ادامه داد: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه‌ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند. شمخانی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیردقیق درباره همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم افزود: هماهنگ‌سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیرو‌های هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می‌تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است.


Page Generated in 0/0062 sec