printlogo


کد خبر: 162603تاریخ: 1395/6/3 00:00
اخبار

ماده ۳۰ برنامه ششم حذف شد
کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از بررسی‌ دوباره، ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه را به دلیل نفوذ امنیتی و مغایرت با قانون اساسی حذف کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از حذف ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه به دلیل اشکالات جدی آن خبر داد و افزود: ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت ارائه شده، به دلیل اینکه خلاف قانون و ماموریت‌های نیروهای مسلح است و  دریچه‌ای برای نفوذ امنیتی است، از سوی این کمیسیون رد شد. در ماده 30 لایحه برنامه آمده بود، «در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند».

بررسی اتهامات «فریدون» در مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس برای پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان درباره اتهامات حسین فریدون، دستیار رئیس‌جمهور خبر داد. محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه اگر از پاسخ‌های وزیر اقتصاد درباره اتهامات برادر رئیس‌جمهور قانع نشویم، پرسش‌های خود در این‌باره را از آقای روحانی مطرح می‌کنیم به تسنیم گفت: پیش از این نیز وزیر اقتصاد گفته بود فعالیت‌های فریدون براساس دستورات رئیس‌جمهور انجام شده است. پیش از این نیز شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پاسخگویی وی درباره اتهامات حسین فریدون درباره تحصیل توصیه‌ای در مقطع دکترای دانشگاه شده بودند. در همین زمینه حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر هم گفته بود تخلفات «حسین فریدون» را به دولت انتقال داده‌ایم اما رئیس‌جمهور در این باره پاسخی به نمایندگان نمی‌دهد.

نوبخت قول افزایش اشتغال داد
باید شهادت دهم هیچ کدام از طرح‌ها و لوایح و تصمیمات گذشته نمی‌تواند به اندازه این مصوبه اصلاحیه بودجه باعث رشد اشتغال و رفع نگرانی پیمانکاران شود. به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست علنی مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح بودجه ۹۵ اظهار داشت: شما نمایندگان عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دولت طلب می‌کنید و همین الان نیز از تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان گلایه داشتید. وی افزود: حجم قابل‌توجهی از مراجعات شما مربوط به جوانان تحصیلکرده است که نیاز به شغل دارند، چراکه ۱۹ هزار استخدام در سال جاری نتوانسته مشکل اشتغال جوانان را حل کند و باید فرصت‌های شغلی از طریق فعال شدن واحدهای تولیدی فراهم شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد:‌ تصویب اصلاحیه بودجه ۹۵ کمک می‌کند بهتر بتوانیم با رفع مشکلات نظام بانکی از مسیر قانونی نسبت به تأدیه مطالبات اقدام کنیم. ضمن اینکه با استفاده از این مصوبه می‌توانیم در مدت کوتاهی مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم. نوبخت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی، برای فعال شدن پروژه‌ها در این حوزه تصریح کرد:‌  باید شهادت دهم هیچ کدام از طرح‌ها و لوایح و تصمیمات گذشته نمی‌تواند به  اندازه این مصوبه باعث رشد اشتغال و رفع نگرانی پیمانکاران در طرح‌های عمرانی و همچنین جبران زحمات کشاورزان شود. گفتنی است، روز گذشته نمایندگان مجلس با 162 رأی موافق کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور را به تصویب رساندند.


سراج: از کم‌اطلاعی ترکان متعجبم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات اکبر ترکان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد از بی‌اطلاعی وی در این‌باره خبر داد.  به گزارش تسنیم، ترکان اظهارات سراج مبنی بر ثبت 9 هزار و 300 شرکت صوری در جزیره کیش و ثبت 2 هزار و 800 شرکت به نام یک واحد آپارتمان را تکذیب کرده بود. سراج ادامه داد: اتفاقاً ما اشتباه کردیم و کم گفتیم زیرا طبق نامه سازمان مناطق آزاد، تا تاریخ 31 تیر امسال، 10 هزار و 961 شرکت در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده که از این تعداد فقط 4 هزار و 299 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمانی در برج صدف کیش ثبت شده است. به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، همچنین از این 10 هزار و 961 شرکت، 2 هزار و 20 شرکت به آدرس یک واحد آپارتمان در بازار ونوس ثبت شده است. سراج تصریح کرد: از آقای ترکان تعجب می‌کنم که اینقدر اطلاعات‌شان کم است.
 


Page Generated in 0/0057 sec