printlogo


کد خبر: 162611تاریخ: 1395/6/3 00:00
دادستان تهران اعلام کرد
ثبت شکایت 220 خانواده شهدای منا در دستگاه قضا

گروه اجتماعی: داستان تهران درباره آخرین روند پیگیری پرونده فاجعه منا و وضعیت انتقال اموال بابک زنجانی توضیحاتی ارائه داد. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در نشست مشترک دادستانی و سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در فاجعه منا 465 نفر از هموطنان شهید شدند و غیر از 41 شهید که در عربستان دفن شده‌اند، اجساد مطهر 424 نفر به تهران منتقل و تحویل خانواده‌ها شد. وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی درباره فاجعه منا عنوان کرد: تاکنون 662 نفر از 220 خانواده شهدا و 11 نفر از مصدومان شکایت کرده‌اند. دادسرا در آخرین اقدام از پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست کرد عربستان مستندات فاجعه منا را برای ایران ارسال کند.
انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت
دادستان تهران درباره موافقت با انتقال اموال بابک زنجانی خاطرنشان کرد: دادستانی طبق آخرین اظهار نظر هیات کارشناسی، با انتقال اموال متهم به ماخذ 2 هزار میلیارد تومان به وزارت نفت موافقت کرده که هزار و 600 میلیارد تومان مربوط به اموال کارشناسی شده و 400 میلیارد تومان دیگر مربوط به سایر اموال است. جعفری‌دولت‌آبادی از پیشنهاد دادستانی تهران به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای فعال شدن وزارت امور خارجه در 2 کشور تاجیکستان و ترکیه به منظور استیفای اموال بابک زنجانی خبر داد.
زمینگیر شدن سارقان در تهرانپارس
دادستان تهران همچنین به موضوع شرارت‌ها و وقایع مرتبط با امنیت جامعه پرداخت و با اشاره به دستگیری چند نفر از سارقان حرفه‌ای و شرور در منطقه تهرانپارس، اظهار داشت: بر اساس اعلام سرپرست دادسرای ناحیه 4، چهار جوان شرور این پرونده طی چند سال گذشته شرق تهران را ناامن کرده و ظرف 3 سال مرتکب هزار و 500 فقره سرقت شده بودند که‌  تاکنون 250 نفر از آنها شکایت کرده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد: طی هفته گذشته، با کشف 3 باند جعل در تهران و دستگیری 10 متهم، پرونده‌های جداگانه‌ای در دادسرا مفتوح شد و نقش مؤثر دادستان‌ها در برخورد با اینگونه جـرائم می‌تواند به تأمین امنیت عمومی شهروندان بینجامد.
انتقاد از تأخیر در اجرای احکام اسیدپاشی
همچنین دادستان تهران از  همکاری نکردن پزشکان قانونی در اجرای احکام اسیدپاشی گلایه کرد و افزود: اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی که مستلزم حضور و نظارت پزشک است، با تأخیر مواجه شده است. جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه احکام قطعی باید اجرا شود، عنوان کرد: هیچ توجیهی درباره همکاری نکردن با دادسرای جنایی پیرامون اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی، قابل پذیرش نیست.
آمار قابل توجه پرونده‌های ضرب و جرح
وی آمار جرائم ایراد ضرب و جرح عمدی و تصادفات در شهر تهران را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: از فروردین 1394 تا تیر ماه 1395، 73 هزار فقره پرونده با موضوع ضرب و جرح عمدی در دادسرای تهران مفتوح شده و در همین بازه زمانی تعداد تصادفات منجر به جرح 42هزار فقره بوده است که در مجموع 115هزار پرونده مفتوح شده  که بیشتر پرونده‌ها نیازمند نظر پزشکی قانونی است.
 


Page Generated in 0/0053 sec