printlogo


کد خبر: 162688تاریخ: 1395/6/6 00:00
اخبار

مستندساز آمریکایی:
«کودتای آمریکایی» را بی‌هیچ ترسی از جورج بوش ساختم
جویی آیلا با بیان اینکه «کودتای آمریکایی» را بدون هیچ ترسی از جورج بوش ساخته است؛ از بی‌اطلاعی آمریکایی‌ها درباره کودتای ۲۸ مرداد گفت. به گزارش مهر، جویی آیلا، کارگردان مستند «کودتای آمریکایی» از فیلمسازان حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: به دلیل اینکه مستند را با سرمایه شخصی ساختم با موانع کمتری روبه‌رو شدم و بدون اینکه از بیرون کسی حمایتم کند، کار کردم و اکنون نیز در تلاشم مخارجم را جبران کنم. وی با بیان اینکه مستند «کودتای آمریکایی» را بی‌هیچ ترسی از جورج بوش ساخته است، گفت: چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد این بود که آمریکایی‌ها هیچ چیزی درباره کودتای ۱۹۵۳ (۲۸مرداد) نمی‌دانند و در مقابل اطلاعات جامعی از گروگانگیری کارکنان لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۹۷۹ (۱۳ آبان) دارند و بنابراین به دنبال این بودم این دودستگی را کاهش و ۲ رویداد را به یکدیگر پیوند بدهم، چرا که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ایرانیان عده‌ای متعصب افراطی هستند که بی‌هیچ دلیل مشخصی از آمریکایی‌ها متنفرند. وی با بیان اینکه مردم آمریکا بیش از گذشته درباره کودتای ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد) اطلاعات دارند ولی هنوز هم بسیاری از مردم هستند که اطلاعی از آن دوران ندارند، گفت: این فیلم را با هدف روشنگری میان روشنفکران آمریکا ساختم.

جلال مقامی:
به خودم می‌بالم  «آقای دیدنی‌ها»ی مردم شدم
جلال مقامی گفت: ۲۶ سال پیش آقای دیدنی‌های مردم شدم و تا امروز مرا به همین نام می‌خوانند، من هم می‌خواهم امروز به آنها که وفادارترین‌های زندگی‌ام بودند بگویم، عاشق‌ترین مجری ایران دوست‌تان دارد.  به گزارش تسنیم، جلال مقامی درباره فعالیت‌های تلویزیونی خود گفت: کمتر از 20 سال داشتم که کار در صداوسیما را با دوبله شروع کردم و با اجرای برنامه و گاها بازیگری ادامه دادم و گرد پیری موها و چهره‌ام  که امروز با آقای دیدنی‌های 26 سال پیش فرق زیادی دارد حاصل سال‌ها تجربه و تلاش است. وی افزود: مردم نگذاشتند از جلال مقامی بودنم فاصله بگیرم و به فراموشی سپرده شوم. خوشحالم که سکته هم نتوانست مرا از مردم بگیرد و مردم را از من.  جلال مقامی در ادامه با بیان اینکه همچنین خوشحالم شاگردان زیادی را برای دوبله و اجرا تربیت کرده و به جامعه رسانه‌ای تحویل دادم، اظهار داشت: کم‌کار شدن و مشکلات گاهی مرا ناامید می‌کرد و با خود می‌اندیشیدم خصلت حرفه ما در گذر زمان، بی‌وفا و فراموشکار است زیرا کسی که از عرصه کنار برود و دیده نشود از یادها هم خواهد رفت.

مهدی فرجی:
کیفیت «پریا» و «چرخ فلک» قابل‌قبول بوده است
یکی از مدیران سابق رسانه ملی درباره بازگشت مدیران دوره ضرغامی به صداوسیما بیان کرد که این مدیران در دوره خود موفق بوده‌اند و با حضور آنها سازمان حرکت رو به جلویی خواهد داشت.
به گزارش مهر، مهدی فرجی از مدیران سابق شبکه یک سیما در دوره عزت‌الله ضرغامی در این‌باره گفت: به نظر من در دوره‌ای که به دوره، آقای ضرغامی منسوب است اتفاقات خوب و تحولات مثبتی در سازمان صداوسیما صورت گرفت و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آن دوره زمان طلایی سازمان صداوسیما بود. وی ادامه داد: بسیاری از مدیرانی که اکنون به شبکه‌ها و بخش‌های مختلف سازمان بازمی‌گردند و مشغول به کار می‌شوند مدیرانی هستند که در آن دوره به پختگی رسیدند و اقدامات و فعالیت‌های خوبی از آنها دیده شد. این مدیران تجربیات موفقی داشتند و سن ۵۰ سالگی به بعد برای مدیران اوج پختگی آنهاست و اینکه بعضی از مدیران در حال بازگشت هستند نشان از این دارد که آن دوره موفق بوده است. تلاش بر این است از تجربیات آن دوران همچنان استفاده و مسیر پیش رو طی شود. وی که قبل از محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما بوده است، درباره سریال‌هایی که این شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود، گفت: من این شب‌ها 2 سریال «پریا» در شبکه 3 و «چرخ فلک» در شبکه یک را می‌بینم و با عوامل این سریال‌ها تماس گرفتم و تشکر کردم چون این کارها در مدت اخیر جزو آثار خوبی است که پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec