printlogo


کد خبر: 162689تاریخ: 1395/6/6 00:00
رویدادها

مسجد، سنگری برای اتخاذ مواضع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام تنها مکتبی است که در مراکز عبادی خود، به ارتباط‌گیری بنده و خدا اکتفا نشده و مساجد به‌عنوان سنگری برای اتخاذ مواضع بیدارکننده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.  به گزارش فارس، استاد حسن رحیم‌پور‌ازغدی در نهمین همایش آموزشی- فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با بیان اینکه جهاد کبیر همان تلاش برای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در قرآن جهاد فقط به معنای جنگ نیست؛ در واقع تلاش و پرکاری و جهاد با خود همان جهاد کبیر می‌شود؛ اگر ما از درون شکست بخوریم و عقل ما هم در برابر حرص و طمع شکست‌ بخورد، در این حالت باطل بر حق پیروز می‌شود. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد از اصلاح خودمان غافل می‌شویم و اصلاح می‌شود صالح کردن دیگران ولی وقتی ما خودمان صالح نیستیم، چطور می‌توانیم دیگران را اصلاح کنیم؟ مدیران فرهنگی مساجد باید جهاد اکبر را از همه جدی‌تر بگیرند و در این عرصه وارد مبارزات اجتماعی و سیاسی رسمی شوند؛ چراکه دشمن هم در این عرصه وارد شده است.

برگزاری بیست‌وهفتمین مراسم شب شاعر با تجلیل از بیژن ارژن
بیست‌وهفتمین مراسم شب شاعر سازمان رسانه‌ای اوج با تجلیل از مقام ادبی بیژن ارژن برگزار می‌شود. به گزارش مهر، بیژن ارژن در ۹ دی‌ماه ۱۳۴۸ در کرمانشاه متولد شد. نخستین کتاب او یک دفتر رباعی به نام «پیراهنی از آه  برایت دارم» است که سال ۱۳۷۴ در انتشارات باغ ابریشم به چاپ رسیده است. او با گروه‌های متعددی همچون «حوزه هنری»، «ارشاد اسلامی» و «واحد فرهنگی بنیاد شهید» همکاری داشته است. این مراسم روز یکشنبه ۷ شهریورماه ساعت ۱۷ در سازمان رسانه‌ای اوج واقع در خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر شمالی، شماره ۹۸ برگزار می‌شود.  

مرتضی امیری‌اسفندقه عنوان کرد
حسین منزوی معمار غزل معاصر پارسی است
مرتضی امیری‌اسفندقه در برنامه عصر شعر و بزرگداشت حسین منزوی که در بخش جنبی نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد از زنجان به عنوان پایتخت غزل یاد کرد و حسین منزوی را معمار غزل معاصر پارسی دانست.  به گزارش فارس، این شاعر در برنامه عصر شعر شهرستان ادب و شاعران زنجان اظهار داشت: حسین منزوی شاعر غزلسرای زنجانی است و غزل‌های اهل بیتی او درغزل معاصر منحصر به فرد و سرمشق است. در این مراسم، علیمحمد مودب  با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای ارائه و عرضه توانایی‌های شاعران جوان است، تصریح کرد: امری که باید به آن توجه شود، همکاری رسانه‌ها در این برنامه‌ها است. وی با اشاره به اینکه چنین رویدادهای فرهنگی مهمی باید در رسانه‌ها صفحه یک شود و تلویزیون نیز باید این برنامه‌ها را پوشش جدی دهد، گفت: اگر می‌خواهیم مردم کتابخوان شوند باید با استفاده از قدرت و ظرفیت رسانه این امور را تبلیغ کنیم. مودب با تاکید بر اینکه کتاب باید در تیراژ بسیار بالاتر از این در جامعه به فروش رسیده و به تیراژهای میلیونی برسد، گفت: رسانه‌ها نیز باید ناشران را حمایت کنند، چرا که الان بازار ادبیات طوری نیست که بتواند خود را تبلیغ کند.

علی‌عسکری:
افراد حرفه‌ای‌تر را برای مدیریت انتخاب می‌کنیم
رئیس سازمان صداوسیما گفت: به طور قطع برنامه‌های انتخاباتی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ماست و حتما برای آن برنامه‌ داریم.  به گزارش فارس، علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آتی رسانه ملی عنوان کرد: به طور قطع برنامه‌های انتخاباتی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ماست و حتما برای آن برنامه‌ داریم اما در موعد مقرر و 8 ماه دیگر این برنامه‌ها را اعلام می‌کنیم. وی درباره ظهور شبکه‌‌های جدید در سازمان صداوسیما گفت: فعلا تنها شبکه جدید ما ایران‌کالا نام دارد و سایر شبکه‌ها را هر زمان که قطعی شد اعلام می‌کنیم.  علی‌عسکری در پاسخ به تغییرات مدیریتی و بازگشت به دوران عزت‌الله ضرغامی گفت: در این زمینه هر عملی را که مفیدتر باشد انجام می‌دهیم و قطعا افراد حرفه‌ای‌تری را برای این پست‌ها در نظر گرفته‌ایم. وی درباره تبدیل معاونت خبر به معاونت سیاسی گفت‌: درباره تغییرات ساختاری دیگر نیز باید بگویم اقدامات‌مان ارزشی و در راستای بهره‌وری است. این ساختار از ابتدا هم معاونت سیاسی و کار آن تحلیلی بود.


Page Generated in 0/0060 sec