printlogo


کد خبر: 162697تاریخ: 1395/6/6 00:00
نبض جامعه

دادستان هرمزگان خبر داد
بازداشت ۶ متهم در پرونده قاچاق70 میلیاردی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان آخرین جزئیات پرونده کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس را تشریح کرد.به گزارش خبرگزاری دانشجو، سعید اسدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان درباره کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس و دستگیری تعدادی از کارکنان گمرک و اداره بنادر اظهار داشت: 27 خرداد 95، 2 کانتینر حاوی محموله قاچاق در ایست بازرسی محور بندرعباس- سیرجان کشف و پس از بازجویی از رانندگان مشخص شد 4 دستگاه کانتینر دیگر نیز در انباری در بندرعباس دپو شده که پس از صدور دستور بازرسی، این 4 کانتینر نیز کشف و مجموع کانتینرهای قاچاق به 6 عدد رسید. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تصریح کرد: در این پرونده 24 نفر که 22 نفر آنها از کارکنان شرکت‌های تحت قرارداد بنادر و گمرک هستند، احضار و تفهیم اتهام شده و مورد تحقیق قرار گرفتند که از این تعداد 6 نفر در بازداشت هستند. اسدی با بیان اینکه در این پرونده تاکنون مدارک و مستندات 111 کانتینر به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، یادآور شد: متهمان در ادامه تحقیقات اعلام کردند صاحبان کالا از روند قاچاق بی‌اطلاع بوده‌اند.

کاهش حوادث ترافیکی عزم ملی می‌خواهد
«سالانه در کشور ما افراد زیادی به‌علت سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و تعداد زیادی هم دچار ناتوانی و معلولیت‌های جسمی می‌شوند و متأسفانه قربانیان حوادث ترافیکی بیشتر از گروه سنی جوان و مولد جامعه هستند». به گزارش «وطن‌امروز» سرهنگ مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب گفت:  تصادفات خسارت‌های غیرقابل جبرانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند،  خسارت‌های ناشی از تصادفات در حدود 7 درصد تولید ناخالص ملی کشور است. به گفته مرادی، در برنامه و چشم‌انداز پلیس راهور برای کاهش حوادث ترافیکی،‌ پیگیری ارتقای ایمنی خودرو و توسعه تجهیزات و سیستم‌های ایمنی خودرو و توسعه زیرساخت‌های شبکه معابر و بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در کنترل تخلفات و مدیریت ترافیک و ارتقای فرهنگ رانندگی و اصلاح رفتار صحیح کاربران ترافیکی مورد توجه جدی قرار گرفته و از اهمیت خاصی برخوردار است.

بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان
یک منبع آگاه در وزارت آموزش‌وپرورش از دستگیری مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به جرم اختلاس از سپرده‌های اعضای صندوق خبر داده است. به گزارش ایلنا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه همسر و پسرش که از مدیران مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بودند، اسنادی جعلی تهیه و مبالغ زیادی از این صندوق برداشت و به حساب‌های شخصی خود واریز کرده‌اند. این منبع آگاه در وزارت آموزش‌وپرورش بیان داشت: حراست و بازرسی وزارت آموزش‌وپرورش با پیگیری موضوع، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و همدستانش را بازداشت کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌اند. این در حالی است که شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تکذیب این خبر اعلام کرد: من به عنوان مطلع درباره وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه احضار شده و توضیحاتی را ارائه کردم.


خداحافظی اوراقچی‌ها با میدان شوش
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری اوراقچی‌های میدان شوش خبر داد. به گزارش شهرنوشت، رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیشرفت شهر تهران ناخودآگاه در سال‌های گذشته صنف اوراقچی‌ها به مرکز شهر وارد شدند. به گفته وی، این صنف در حال حاضر می‌تواند با تغییر کاربری به لوازم خانگی یا بلور فروشی ادامه فعالیت دهد. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان داشت: طبق آمار پلیس آگاهی تهران بزرگ، 90 درصد پرونده‌های سرقت خودرو  به میدان شوش منتهی می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec