printlogo


کد خبر: 162709تاریخ: 1395/6/6 00:00
اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
امسال هم یارانه نقدی می‌دهیم!
سخنگوی دولت اعلام کرد امسال هم یارانه نقدی می‌دهیم اما اشاره‌ای به حذف یارانه نقدی گروه‌های مختلف که در حال انجام است نکرد. دولت با دادن یارانه نقدی مخالف است و آن را مصیبت می‌داند اما به خاطر ملاحظات غیراقتصادی، یارانه نقدی را قطع نمی‌کند. حالا نوبخت همین سیاست را برجسته کرده و با افتخار اعلام می‌کند امسال هم یارانه نقدی می‌دهیم! دولت با همه نیاز به منابع هدفمندی یارانه‌ها، مقید است یارانه مردم را قطع نکند به همین دلیل همچنان امسال هم به پرداخت یارانه‌های نقدی اقدام می‌کنیم. به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این‌باره افزود: قانون به این صورت توضیح می‌داد که هر مقدار از تغییر و اصلاح قیمت‌ها پول به دست می‌آید، دولت 50 درصد را مجاز است به صورت نقدی و غیر‌نقدی به خانوارها به نسبت درآمدشان بازگرداند، 30 درصد را برای کمک به واحدهای تولیدی و 20 درصد را هم به خزانه واریز کند و برای هزینه‌های جاری از آن استفاده شود.  وی تصریح کرد: تا سال 92 همه درآمد به‌علاوه سالانه حدود 11 هزار و 300 میلیارد تومان، از خزانه برداشت و بین خانواده‌ها تقسیم شد و هیچ چیزی برای تولید باقی نماند. نوبخت با اشاره به انصراف 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی افزود: این افراد به دولت کمک کردند بتواند یارانه سلامت را پرداخت کند. وی با اشاره به حذف برخی افراد پردرآمد در سال گذشته تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه در گذشته یارانه بخشی از افراد پردرآمد حذف شده بود، تعداد افرادی که باید یارانه‌شان قطع شود کمتر است و دولت احتیاط زیادی دارد که یارانه افرادی را به اشتباه قطع نکند.  رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت هر ماه 3 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند، گفت: تقریبا حدود 2 هزار میلیارد تومان از محل افزایش هزینه‌ها و درآمدها تامین می‌شود و هر ماه یکهزار و 400 میلیارد تومان طبق قانون از خزانه برداشت می‌شود. معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین غیر از پرداخت یارانه نقدی، ما هر فصل یک سبد غذایی به افراد زیرپوشش و افراد خاص به صورت غیرنقدی می‌پردازیم که نزدیک به 160 تا 170 میلیارد تومان است. البته امسال امیدواریم علاوه بر یارانه نقدی بتوانیم 4 هزار میلیارد تومان یارانه سلامت پرداخت کنیم.


رشد ۲۲ درصدی نرخ سکه در ۱۲ ماه
براساس بررسی‌های بانک مرکزی متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید در تیرماه با 22 درصد افزایش در مقایسه با تیرماه پارسال یک‌میلیون و 87 هزار و 700 تومان بوده است. به گزارش فارس، در تیر امسال متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید یک میلیون و 87 هزار و 700 تومان و طرح قدیم یک‌میلیون و 85 هزار و 900 تومان بود که در مقایسه با خرداد هر کدام 9/6 درصد و نسبت به تیر پارسال به ترتیب 9/21 درصد و 22 درصد افزایش داشته است. براساس بررسی‌های بانک مرکزی، در 4 ماه اول امسال متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید یک‌میلیون و 41 هزار و 300 تومان و طرح قدیم یک‌میلیون و 39 هزار و 500 بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال 12 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین یک دلار آمریکا در تیر امسال نسبت به خرداد با یک درصد افزایش 3504 تومان و یک یورو با 1/0 درصد کاهش 3932 تومان فروخته شد. در تیر امسال نسبت به تیر پارسال دلار 8/6 درصد و یورو 1/7 درصد رشد قیمت داشته است. همچنین در 4 ماه اول امسال یک دلار به طور متوسط با 5 درصد رشد 3481 تومان و یورو با 9/6 درصد افزایش 3932 تومان به فروش رسید.


افزایش 30 درصدی معاملات مسکن تهران
تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مرداد امسال به 17 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به مرداد پارسال 1/30 درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران بالغ بر 4 میلیون و 280 هزار تومان بود که نسبت به تیرماه امسال و مرداد پارسال به ترتیب به میزان 2/1 و 6/7  درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در مرداد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 17032 واحد مسکونی رسید. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی به تفکیک عمر بنا در مرداد حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 7/51 درصد بیشترین سهم را از واحدهای مسکونی معامله‌شده به خود اختصاص داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0057 sec