printlogo


کد خبر: 162731تاریخ: 1395/6/6 00:00
اخبار

حاضر نیستند به بدعهدی دشمنان در برجام اشاره کنند
امام‌جمعه موقت تهران گفت: مساله برجام را  بزرگ نکنید؛ رهبری مرتب از بدعهدی‌های دشمن سخن می‌گویند اما عزیزان ما حاضر نیستند حتی یک جمله از این بدعهدی‌ها بگویند و وقتی ما خودمان را نقد نکنیم نقد دیگران کاری می‌شود. به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دولتمردان نباید نسبت به آنچه به دست آمده مغرور باشند، گفت: آنچه در این مدت اتفاق افتاده در مقابل آنچه باید می‌شد بسیار ناچیز است. وی خطاب به مسؤولان اجرایی کشور گفت: مردم ما مشکلات اقتصادی زیاد دارند، تولید ما هنوز احیا‌ نشده است. دولت در این یک سال در زمینه رونق اقتصادی فعالیت کند و این فرصت باقیمانده، زمان سیاسی‌کاری و تبلیغات انتخاباتی نیست.امام‌جمعه موقت تهران از ضرورت حفظ عزت و کرامت کشور در قراردادها و صحبت‌ها سخن گفت و تصریح کرد: من نمی‌خواهم پرده از روی بعضی چیزها بردارم اما حرکت‌های دیپلماسی کشور باید در همه‌جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسؤولان نظام ما نیز باید در تراز عمل شهید رجایی باشد.آیت‌الله صدیقی با انتقاد از حقوق‌های نجومی گفت: افرادی که بیت‌المال در اختیارشان است امانتدار 80 میلیون نفر جمعیت هستند که در بین اینها ایتام و فرزندان شهدا نیز وجود دارند. وی افزود: بیت‌المال برای ایتام و ضعفاست، تبعیض‌ها و حقوق‌های نجومی و مبل‌های گران و دفترهای پر زرق و برق، بازی با آتش جهنم است.

دولت نسبت به آمریکا مواضع  قاطع و صریح بگیرد
رئیس مجلس خبرگان ایجاد مانع برای گسترش گرایش به آمریکا را از وظایف دولت خواند و خواستار آن شد دولت نسبت به عوامل فتنه و فتنه‌گران حساسیت بیشتری از خود نشان دهد. به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد جنتی در چهارمین جلسه هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم که صبح پنجشنبه در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات دولتمردان چند توصیه به دولت بیان کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مساله ساده‌زیستی و پرهیز از رواج اشرافیت در بین مسؤولان نظام اسلامی است که بیش از پیش باید مورد توجه دولت محترم باشد. آیت‌الله جنتی همچنین بر توجه جدی دولت به رفع مشکلات اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال، تاکید کرد و مبارزه اساسی با قاچاق کالا، حمایت و فعال کردن صنایع کوچک و بزرگ داخلی و برخورد جدی با پدیده حقوق‌های نجومی که موجب حفظ و ارتقای سطح اعتماد عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست را، از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست. رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به دشمنی‌ها و بدعهدی‌های نظام سلطه بویژه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، خواستار اتخاذ مواضع قاطع و صریح دولت نسبت به آمریکا شد و خاطرنشان کرد: ایجاد مانع برای گسترش گرایش به آمریکا که همواره در بیانات مقام معظم رهبری نیز مورد اشاره و تاکید است از وظایف دولت بوده و دولت محترم نیز با توجه به همین تاکیدات با صراحت به اتخاذ موضع علیه جنایات آمریکا بپردازد و تبعیت از ولایت فقیه را در قول و عمل خود به نمایش بگذارد، از همین رو ضروری است نسبت به عوامل فتنه و فتنه‌گران حساسیت بیشتری از خود نشان دهد.


واکنش ایران به عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: هرگونه مبارزه با گروه‌های تروریستی در خاک سوریه باید با هماهنگی دولت مرکزی این کشور انجام شود.بهرام قاسمی در واکنش به عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به ضرورت  مبارزه همه‌جانبه با تروریسم اظهارکرد: ما همواره تاکید کرده‌ایم مقابله با تروریسم یک مسؤولیت بین‌المللی است و لازم است کشورهای منطقه در یک همکاری مشترک با این پدیده شوم برخورد کنند. دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است هرگونه مبارزه با  گروه‌های تروریستی در خاک سوریه باید با هماهنگی دولت مرکزی این کشور و  براساس رعایت اصل حق حاکمیت و تمامیت ارضی به عنوان یکی از اصول مبنایی حقوق بین‌الملل  صورت پذیرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec