printlogo


کد خبر: 162743تاریخ: 1395/6/7 00:00
بعد از کوتاه آمدن برانکو درباره جذب رضاییان
گولچ یا انصاری می‌روند

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، برانکو رضایت داد رامین رضاییان با نظر باشگاه بازگردد. سوال بزرگ این است که کدام بازیکن از لیست بزرگسالان خط می‌خورد تا دفاع راست تیم‌ملی جانشینش شود؟ بنا به هر دلیلی برانکو کوچک‌ترین میلی برای بازگرداندن رامین رضاییان نداشت. شاید مهم‌ترین دلیلش بی‌پاسخ گذاشتن تماس‌های تلفنی بود که دست آخر منجر به خشم سرمربی کروات قرمزها شد و در مصاحبه‌ای خطاب به خبرنگاران مدعی شد کسی از رضاییان خبر ندارد. این موضوع برای چند ماه قبل است اما حالا ورق برگشته است. رضاییان همه تلاشش را انجام داد تا بازگردد اما برانکو صریحا در چند مصاحبه گفت جا برای رامین ندارد. در صورتی که همه منتظر پیوستن این مدافع ملی‌پوش به تراکتورسازی یا تیم دیگری بودند ناگهان سرمربی پرسپولیس در یک عقب‌نشینی تاریخی مدعی شد باشگاه درباره رامین تصمیم می‌گیرد و اگر آنها جا باز کردند می‌توانند او را بگیرند. این صحبت‌های برانکو تنها یک معنی داشت؛ وساطت طاهری افاقه کرده و برانکو دست آخر رضایت داده رامین بازگردد. اما مساله بزرگ و مهم جای خالی است. لیست قرمزها در قسمت بزرگسالان پر است و باید ابتدا یک بازیکن را از لیست خارج کرد تا جا برای رضاییان باز شود. در این بین تنها گزینه قابل حدس، گولچ است. مدافع چپ‌پای استرالیایی و کروات که با وجود چند ماه تمرین نتوانسته رضایت برانکو را جلب کند. از سوی دیگر حضور همزمان جلال حسینی و محمد انصاری در تیم‌ملی، باعث شده برانکو در بازی‌های دوستانه مجبور به استفاده از زوج پلیانسکی و گولچ در خط دفاعی باشد. سرمربی پرسپولیس در بازی‌های دوستانه پیش فصل، از بازی‌های گولچ رضایت نداشت و حتی بحث فسخ قرارداد او به صورت جدی مطرح بود. در نهایت، گولچ ماندگار شد تا در بازی‌های دوستانه بتواند خودش را به برانکو اثبات کند. با این وجود، تلاش گولچ برای موفقیت در بازی‌های دوستانه هم بی‌فایده بود. پرسپولیس در 2 بازی با شهرداری همدان و هف سمنان، مجموعا یک گل خورد و عملکرد دفاعی نسبتا خوبی داشت اما بیشتر از گولچ، پلیانسکی توانسته نظر برانکو را جلب کند. پلیانسکی مقابل شهرداری به پریموف پاس گل داد و مقابل هف سمنان هم نمایش نسبتا قابل قبولی داشت. اما گولچ به هیچ عنوان مطمئن نبوده و برانکو رضایت داده او از لیست بیرون برود. حالا باید منتظر ماند و دید طاهری موفق می‌شود بدون دردسر قرارداد این مدافع بلندبالا را فسخ کند.
مهاجم پیشین فولاد هوای بازگشت دارد
با توجه به درخشش مهاجم اوکراینی قرمزها و ترافیک شدید در خط حمله، ساسان انصاری پیشنهاد خروجش را دوباره به طاهری ارائه داد. انصاری به هوای فیکس بازی کردن به پرسپولیس آمد اما همه چیز برای او کاملا برعکس از آب درآمد. قرارداد ساسان انصاری و پرسپولیس، یکی از سورپرایزهای بزرگ نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر بود. در روزهایی که هواداران پرسپولیس خودشان را برای استقبال از وحید امیری یا کاوه رضایی آماده می‌کردند، عکس‌های ساسان انصاری در حال امضای قرارداد با این باشگاه منتشر شد. پرسپولیسی‌ها در روزهای آینده با امیری قرارداد بستند و مهدی طارمی را هم نگه داشتند تا خرید انصاری، بیش از قبل عجیب به نظر برسد. در حال حاضر طارمی و امیری، زوج مورد علاقه برانکو در خط حمله هستند و پشت سر آنها علی علیپور برای بازگشت به ترکیب اصلی تلاش می‌کند. انصاری شانس زیادی برای رقابت با این 3 نفر نداشت و حالا دیگر مهاجم پرسپولیس یعنی پریموف اوکراینی هم توانسته به اولویتی بالاتر از او برسد. پریموف در 2 بازی دوستانه اخیر پرسپولیس، 2 گل زده و نظر برانکو را جلب کرده است. با درخشش پریموف، انصاری به پنجمین و آخرین گزینه پرسپولیس در خط حمله تبدیل شده و به همین دلیل، دوباره قصد دارد پروژه بازگشت به فولاد را به جریان بیندازد. پرسپولیسی‌ها هم که مشکل جای خالی بزرگسال برای بازگرداندن رامین رضاییان را دارند، شاید این بار راحت‌تر از قبل با درخواست انصاری کنار بیایند. البته همانطور که قبلا گفته شد، گزینه نخست باشگاه بیرون کردن گولچ است اما اگر فولاد پیشنهاد خوبی بدهد شاید با توجه به ترافیک بالای خط حمله، دست آخر برانکو رای به جدایی انصاری دهد. برانکو از نوع بازی انصاری رضایت دارد اما از شانس بد این بازیکن، پرسپولیس بهترین بازیکنان ایران را در خط حمله دارد و با توجه به این ترافیک سنگین، بعید است به ساسان میدان زیادی برسد. او به تصور فیکس شدن و رسیدن به تیم‌ملی قرمزپوش شد اما بازگشت طارمی و درخشش پریموف اوکراینی مانع بزرگی برای انصاری شد. حالا باید منتظر ماند و دید برانکو و طاهری روی کدام گزینه برای جدا شدن به جمع‌بندی می‌رسند. گولچ می‌خواهد بماند اما ساسان حاضر است با بخشیدن طلبش به فولاد بازگردد.
کاشانی: برانکو به بازگشت رضاییان راضی می‌شود
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید در سفر مسؤولان این باشگاه به شهر شیراز به همراه سرمربی تیم، برای بازگشت رامین رضاییان با برانکو ایوانکوویچ صحبت‌هایی صورت گرفته است.  جعفر کاشانی درباره اظهار پشیمانی رامین رضاییان برای بازگشت به پرسپولیس و اینکه این بازیکن اعلام کرده حتی حاضر است قرارداد سفید امضا کند، گفت: باشگاه پرسپولیس حرمت دارد. متاسفانه بعضی از این بچه‌ها نمی‌دانند باشگاه پرسپولیس چه بوده است. استقلال و پرسپولیس 2 باشگاه بزرگ ایران هستند و یک بازیکن به صرف خوب بودن از نظر فنی، نمی‌تواند در این 2 تیم بازی کند. بازیکنان باید شخصیت بازی در پرسپولیس را داشته باشند و شرایط برای حضورشان در این تیم فراهم شود.  رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا در سفر به شیراز با برانکو ایوانکوویچ برای بازگشت رضاییان صحبت شد؟ گفت: بله! در این سفر با برانکو صحبت شد. به هر حال این بازیکنان باید هدایت شوند و بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند. قطعا بازیکنی که با حضور در پرسپولیس «یک شبه ره صد ساله را می‌رود» به این باشگاه شخصیت نمی‌دهد بلکه باشگاه به او شخصیت می‌دهد. کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا برانکو راضی به بازگشت رضاییان شده است یا خیر؟ تاکید کرد: ان‌شاءالله که برانکو راضی می‌شود. وی همچنین درباره وضعیت پرونده حقوقی ژوزه مانوئل و اینکه محمد رویانیان می‌گوید کم‌کاری مدیران بعد از وی باعث سنگین شدن این پرونده شده است، گفت: کمیته حقوقی ما فعالیت مستمری دارد و این موضوع را پیگیری می‌کند. ما زیاد به این مسائل و صحبت‌ها توجه نمی‌کنیم. قطعا هر مدیری آمده، دوست داشته منشأ خدمات باشد. مسائل حقوقی از جمله مسائل مهمی است که باید هنگام عقد قرارداد بویژه با بازیکنان و مربیان خارجی به آن توجه زیادی داشت.
 


Page Generated in 0/0044 sec