printlogo


کد خبر: 162749تاریخ: 1395/6/7 00:00
دادستان تهران نکات مهمی درباره حواشی کنسرت‌ها و قاچاق کالا اعلام کرد
اولویت‌بندی امحای کالای قاچاق
3شرط دادستانی برای برگزاری کنسرت‌ها

گروه اجتماعی: دومین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی و قاچاق که روز چهارشنبه سوم شهریورماه برگزار شد به موضوعات مهمی مانند شروط دادستانی برای برگزاری کنسرت، امحای کالاهای قاچاق و  هجمه به عفت عمومی در قالب مد و لباس اختصاص داشت. به گزارش «وطن امروز»، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره ورود، تولید و عرضه پوشاک و البسه خلاف عفت عمومی، اظهار داشت: وقتی کانتینرهای کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، دستگیری فروشندگان این کالاها چندان قابل توجیه نیست، بنابراین اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از طریق مسدود کردن منافذ و راه‌های اصلی که منتهی به کاهش ورود، تولید و عرضه پوشاک و البسه غیرمجاز ‌شود ضروری است.
شروط دادستانی برای برگزاری کنسرت‌ها
جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و بیان داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌دهد که برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود. دادستان تهران ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و افزود: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.   به گفته وی، عملیاتی کردن این 3 پیشنهاد باعث می‌شود مدیران در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسؤولیت کرده و تنش‌های فعلی از بین برود. جعفری‌دولت‌آبادی عنوان کرد: پس از اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و به جای برگزارکننده یا سایر افراد مرتبط، افرادی که مسؤولیت اصلی را عهده‌دار هستند مورد پرسش قرار خواهند گرفت.
هجمه به عفت عمومی در قالب مد و لباس
جعفری‌دولت‌آبادی با اعلام اینکه دادستانی و مدیران با مد و زیبایی مخالف نیستند، بیان داشت: هجمه به عفت، اخلاق و فرهنگ اسلامی در قالب مد و زیبایی مذموم است و مقابله با اقدامات افرادی که ضمن ایجاد ارتباط میان مد و لباس از یک سو و بی‌عفتی از طرف دیگر، حوزه عفت و حیا را نشانه گرفته‌اند از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی تاکید کرد: در این مبارزه اتحادیه‌های پوشاک باید به وظایف خود عمل کرده و درباره تولید و عرضه لباس‌های مبتذل پاسخگو باشند و هرجا که اتحادیه قادر نباشد، اقدامات پلیس توام با حمایت قضایی همراه خواهد شد.
رسیدگی به وضعیت حجاب پرستاران
دادستان تهران با اشاره به خبر مندرج در برخی سایت‌ها مبنی بر پرداخت حق آرایش به پرستاران برخی بیمارستان‌های خصوصی خاطرنشان کرد: لازم است در پیگیری موضوع، وزارت بهداشت تیمی را برای بازرسی وضعیت پوشش و حجاب پرستاران به بیمارستان‌ها اعزام کند.
اولویت‌بندی امحای کالای قاچاق
دادستان تهران همچنین در دومین نشست دادستانی تهران پیرامون مبارزه با قاچاق کالا که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: در بحث امحا، اولویت با کالاهای فرهنگی یا کالاهایی مانند مشروبات الکلی است که ورود، نگهداری و مصرف آنها جرم به حساب می‌آید؛ همچنین امحای لباس‌های مبتذل، لوازم آرایشی، اقلام فاسدشدنی، مصرفی یا غیر قابل استفاده و کالاهای تاریخ گذشته، اولویت دارد. وی اعلام کرد: در حال حاضر امحای کالاهای قاچاق سرمایه‌ای مانند خودرو مدنظر دادستانی تهران نیست. دادستان تهران امحای کالاهای قاچاق از نوع سخت و باارزش را منوط به دستور مقام قضایی دانست و با اشاره به مکاتبه‌ دادستانی با سردار اشتری، فرمانده‌ نیروی انتظامی جهت استقرار مأموران ناجا در اجرای احکام دادسرای اقتصادی و شعب تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: اجرای احکام صادره علیه محکومان قاچاق کالا منوط به همکاری بیشتر پلیس در این راستاست و یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه اجرای حکم محکومان قاچاق کالا است.
 


Page Generated in 0/0055 sec